Wie gaat er eind mei / begin juni 2009 mee naar de Dominicaanse Republiek ?

Begin Juni 2009 ben ik een weekje in Punta Cana ( Iberostar Bávaro ). Wie heeft er zin om dan een avondje te gaan stappen of iets anders te gaan ondernemen ? Ik houd me aanbevolen en heb er al zin in !

Hoi,

Wat zijn je plannen in de dominicaanse? Waar wil je heen, hoe lang en waarom?

Ik vlieg zelf op 4 mei naar Santo Domingo voor taal en danslessen voor minimaal 3 maanden. Als het me bevalt wil ik in San. Dom blijven anders doorreizen naar Punta Cana of Puerto Plata.

Gezelschap is altijd leuk maar moeten de plannen wel overeenkomen.

hoi ik ben tamy wil begin juni ook daarheen gaan en wonen?Wil wel contact houden heb een dominicaanse moeder maar ben nederlands

Hoi Tamy,

Ik vlieg 2 juni naar Punta Cana. Dan ben ik 8 dagen daar. Misschien leuk om iets af te spreken daar ?
Wel te gek hoor, daar gaan wonen. Ga je naar familie of begin je in je uppie ?

Gr,
Paul.

Hoi, ik ben wim,ik ga zo rond 10 juni, ga daar ook wonen en proberen te werken, ga eerst ? naar een vriedin in Sando Domingo en dan maar kijken hoe het loopt. lijkt me in ieder geval een leuke uitdaging en zou het leuk vinden om ook contact te hebben met Nederlanders

heej
ben net terug uit punta cana, voor de eerste keer dominicaanse rep geweest,
voelde me daar aardig thuis en de passie om weg te gaan uit nederland blijft ook maar terug komen.
Laatste dagen is de gedachte van emigreren niet meer verdwenen uit me hoofd. Lees hier dat sommige van jullie daar ook gaan wonen en werken…
wat komt daar allemaal bij kijken? wat zijn 'de kwaliteiten’die je daar zeker nodig hebt om werk te kunnen vinden? ik bedoel spreek geen spaans engels redelijk goed, en met doorzettings vermogen en wil leer je zo een taal aan…
so some tips please…

groetjes

hoi,
nou, zit nu ruim een week in een dorp/stad tussen Sto.Domingo en het vliegveld bij vrienden en moet zeggen, bevalt me goed.
Ben mezelf ook een beetje aan het orienteren en ga natuurlijk ook Ton nog eens bellen en kijken wat voor tips hij heeft.
Wat me al wel duidelijk is geworden dat het niet makkelijk is om een baan te krijgen, maar goed, het ligt er ook aan wat je zelf wilt, in ieder geval Spaans spreken is toch wel een voorwaarde en als je daarnaast ook nog Engels en Duits spreekt, is het wel handig als je aan de noordkant van het eiland in het toeristisch gebied zit. Zelf heb ik officieel nog niks geregeld v.w.b. een verblijfsvergunning e.d. , maar dat is het probleem niet hier. En waar je wel voor moet zorgen is, dat je in ieder geval wat geld achter de hand hebt, want voordat je zover bent dat je een baan hebt, moet je wel kunnen leven, neem ik aan.
Voor de rest goed uitkijken , wat Jan en alleman je aanbied, ook Nederlanders alhier, want het blijft, net zoals in de rest van de wereld, een kwestie van geld.