Afgelopen maand ben ik met een vriendin op vakantie geweest naar de Dominicaanse Republiek en ben helemaal in de ban geraakt van dit land!
Ik heb altijd al graag voor een tijdje naar het buitenland willen gaan en dit land lijkt mij prachtig om mij een tijdje in te vestigen!
Ik wil dan min. 3 maanden tot max. 1 jaar daar heen gaan om ervaringen op te doen,maar ook zeker om de mensen daar (waar nodig) te helpen!
Heeft iemand sites voor mij waar ze werk in de Dominicaanse Republiek aanbieden?Ik wil eerst voor een cursus Spaans gaan en daarna werken!
Werken binnen ontwikkelingswerk lijkt mij super!
Wie kan mij verder helpen?
Mijn vriendin en ik hebben precies hetzelfde met dit land en hebben precies hetzelfde plan als jij. Momenteel zijn wij ook al druk bezig met de spaanse taal en ons streven is om binnen nu en 1 jaar… te vertekken naar DR voor zes maanden. Het is wel een hele speurwerk. Misschien dat wij elkaar kunnen helpen en onze informatie, die wij tot nu hebben kunnen uitwisselen?
Om heel eerlijk te zijn heb ik nog helemaal geen informatie!heb contact met een Engels meisje die ook deze droom heeft en als het allemaal goed en doorgaat gaan we samen! Ik ben nu 1,5 week terug en heb het plan om in april-mei weer te gaan en kijken of het me dan ook zo goed bevalt!Als dat zo is willen we zo snel mogelijk vertrekken! ga binnekort bij de ambassade informeren wat ik allemaal moet regelen enzo!Lijkt me leuk om met je-jullie contact te houden en informatie uit te wisselen!
Zal je een prive berichtje sturen met me msn-email!
hebben jullie een bepaalde streek voor ogen waar jullie heen willen en binnen welke sector je werk wil gaan zoeken?
hello, een oude dame van 63 wil ook wel immigreren, maar voor langere tijd. Ik wil daar de rheuma kwijt. Maar zoals ik heb gelezen is de eerste stap naar de Ambassade gaan, weet iemand het adres (in brussel zeker). Ik heb er een liefde ontmoet en wil zo vlug mogelijk terugnaar daar. Ik ben kunstenares, en zou daar schilderen, en tentoonstellen. Als iemand me kan helpen zou me dat veel plezier doen. Ik heb werkelijk veel informatie nodig daar ik daar helemaal leek in ben
Ik ben ook op zoek naar werk om tijdelijk te verblijven in DR. Ik ben er dit jaar 2 keer geweest en ik ben verliefd op het eilandje!..De muziek, cultuur, warmte alles!
Ik ben 16 dagen naar puerto plata sosua geweest in juni en in september 16 dagen naar punta cana bavaro. Tijdelijk verblijven en werken in een groot resort achter de bar in een discotheek lijkt mij ook leuk of anders projecten uitvoeren voor bedrijven in santo domingo zou ideaal zijn.
Ik ken de taal een beetje en ben nu bezig om het vloeiend te leren. Volgen jaar wil ik graag voor 1 maand de mogelijkheden bekijken en in 2011 een jaar verblijven in DR.
Wie herkent dit? Reageer vooral.
Wie weet kunnen we zo met een groep wat leuks bereiken in DR?
wij vertrekken 28 maart naar de Dominicaanse Republiek naar een viersterren hotel Barceló puerto plata, is er soms iemand die daar ook al eens geweest is ?
Nou, mevrouw, je rheuma raak je daar zeker kwijt, wat dat betreft is het ene heerlijk land, wat klimaat betreft.
Of je eerst naar de ambassade moet gaan betwijfel ik, het enige wat je daar te horen krijgt is dat het een ontwikkelingsland is, slechte economie en veel crminaliteit. Nou, dat laatste valt heel mee, niet erger dan Amsterdam,Rotterdam of Antwerpen om er maar een paar te noemen, economisch gaat het heel slecht en het is inderdad een ontwikkelingsland met al zijn voor-en nadelen.
Om daar als kunstenares aan de gang te gaan lijkt me heel moeilijk, dan moet je het echt zoeken in Amerikaanse toeristen. en dat is nou net het probeem momenteel, de toeristen blijven weg en Dominicanen hebben geen geld. Dus als je de moed hebt om in het vliegtuig te stappen, zorg er dan wel voor, dat je het financieel een tijdje kan uitzingen.
heel erg bedankt voor uw reactie, het is het eerste reactie die ik heb onvangen. Kent u het land héél goed. Ik ga er niet naartoe om mijn wedde te maken van de kunst. Mijn wedde zal ik maken als restaurateur, waarvoor ik gediplomeerd ben. Zal trachten zoveel mogelijk van de locale eetgewoontes en menus te kennen, en wat belgisch erbij moet wel lukken, publiciteit maken in toeristenbureau’s waar veel belgen komen. Natuurlijk de hotelgasten met alles inbegrepen zal ik niet zien, nu we zien wel, heb wel iets voorzien om van te leven. Groetjes
Hola Dominicanen! Hoe vergaat het jullie daar in DR?? En hoe is het met onze businessman Sargento hahaha ??
Heeft de Dr ook last van de aardschokken gehad, kwa vluchtende Haitianen?? Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal reil en zeilt in DR want ik ga over een half jaar de stap zetten, koffer pakke en wegwezen. Dus Wimpie, Drebroeders etc etc Laat je Horennnnnnnnn
gewoon een maand rondkijken daar of iets langer, Heb contact met de eigenaar van club Passion in Sosua http://www.lapassion-sosua.com/, hij heet Peter hij is een duitser van kom af ik weet niet of je em kent , hem moet ik ff gaan opzoeken , msischien kan die me een fulltime baan bezorgen als eventmanager mijn vakgebied, we hebben al plannen iig. Als dat niks word ga ik gewoon beetje rondloeren, k ga niet echt voorbereid nee tis maar een maandje en uit eigen ervaring kom ik juist op de juiste plekken zonder voorbereiding en planning. Niet plannen maar doen is mijn motto ik ben zo iemand die juist goed functioneert als ie in t diepe springt. Wat doe jij daar eigenlijk rodriquez?