Werken in Dominicaanse Rebupliek

Hallo,

Ik wil rond december naar de dominicaanse republiek gaan om daar een aantal maanden te werken in toerisme, hotel restaurant bar maakt niet uit.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit t betse kan aanpakken en zijn er meerdere mensen die dit leuk lijkt?

Groetjes

www.dr1.com
www.sosuanieuws.com

Heeeeeeeej, super plan! Ik ben zeer geinteresseerd. Mocht je iets leuks vinden kwa werk en,of verblijf laat het mij weten. Ik wil dit ook gaan doen. Ik ben 25 jaar. Mail me gerust… [EMAIL=“koenprins@hotmail.com”]koenprins@hotmail.com

Adios Amigos

Je kan dan beter in november gaan, CV en getuigschriften meenemen en gewoon ter plaatse gaan solliciteren.
Mailtjes en dat soort dingen werken niet.

hallo,
maakt niks uit wanneer je ga,het hele jaar door heb je kansen,
desnoods help ik je,
grt ton

ja, dat zal wel, iedere maand heb je ook kans in de staatsloterij. Ik ben me nu twee maanden rustig aan het orienteren met behulp van Dominicaanse vrienden en het is verrekt lastig een baan te vinden en al helemaal als je ook nog wat wilt verdienen, naar dominicaanse maatstaven dan. In het noorden , puerto plata,sosua,cabarete hoef je momenteel helemaal niks te proberen, hotels hebben een bezettingsgraad van 40% of minder, restaurants zonder gasten en bars idem dito. Zelfs de hoertjes in Sosua hebben momenteel geen vetpot. Naar mijn mening heb je alleen kans in Bavaro of Santo Domingo,tenminste als je in de horeca wat zoekt, als je een aantal talen spreekt, incl. Spaans, diploma´s hebt, getuigschriften kunt overleggen of het een tijdje uit kan zingen met je spaarcenten. Om maar een Nederlandse hoteleigenaar aan de noordkust te citeren iedereen probeert zijn hoofd boven water te houden , maar dit moet niet te lang duren.Toeristen zijn in geen velden of wegen te bekennen, een paar uitzonderingen daargelaten, of je moet een heel andere tak van sport kiezen om het zo maar te zeggen, probeer ook een spaanstalige sites te bekijken met vacatures, zie je vanzelf dat op een beetje baan honderden sollicitaties binnenkomen.

707,
fijn dat je er zoveel van af weet,kom net uit sosua en smmie kunnen mensengebruiken

eehm ff een vraagje tussendoor… wat bedoel je met smmie??

ja, wie is smmie, zit momenteel in Sosua en zie geen smmie, hoor alleen maar klaagzangen en degenen die aan het werk zijn krijgen zo ongeveer 6.000 pesos per maand, dus tel uit jewinst

smmie kan je vinden op het strand,in holland zeggen ze,hoe harder ze klagen,hoe beter ,t gaat,6000 is toch een normaal loon,vind je dat te laag,moet je in holland blijven of net als ik zelf wat opzetten,dan kan je 6000 pm aan je personeel uit betalen,als je wilt en je heb doorzettings vermogen krijg je werk.

hmmm overdrijven is ook een vak. Voor 150 eurie per maand onmogelijk om te leven lijkt mij. Woning, eten etc. Dan zit je gauw al aan de 300-400

.

6000 pesos is aan de noordkust inderdaad een normaal loon, maar daar kan je dus niet van leven om maar een voorbeeld te noemen voor een biertje betaal je tussen de 60 en 90 pesos,1,20 en 1,80 EURO, op een terras in Sosua, dus Nederlandse prijzen met een dominicaans loon.
Zoals ik al gemeld heb,als je in het toeristengedoe wilt werken moet je het zoeken in Bavaro , lonen liggen daar op ca. 10.000 pesos , voor een baan als bartender,waiter of animation, hogere functie vanzelfsprekend meer loon, 13 dagen werken , 3 dagen vrij, tijdens de 13 dagen is eten, slapen en drinken gratis.
Of je moet het zoeken in Santo Domingo in internationale hotels , bijv.Barcelo, of je moet proberen bij een international aan het werk te kunnen.

de word gevraagd wat de lonen zijn,niet of je er kan van leven,
in sosua is ,t gelijk eten slapen,drinken,alchol vrij is gratis

ja als je in een hotel of iets dergelijks gaat werken ja en als ik nou bijv grafisch vormgever of noem maar wat op word in DR komen se dan ook iedere dag me eten brengen en drinken GRATIS, lul niet so in het algemeen joh, forumbeheerder van DR??? YOU ARE FIRED! Je weet er geen hol van

Ben erg benieuwd wat jij gaat opzetten haha 1 tip… zorg voor een hele goede adviseur die veel verstand heeft van het leven daar

sorry,
ik woon hier al 11 jaar,
grt en succes in de republika dominicana

koenprins je bent 25 jaar,
wat klets je nu over dit land,je wil hier komen werken,je weet van niks,en je wil mij vertellen wat ik moet doen,
sorry ,maar ik begrijp je niet,ik denk dat je zelf beter adviseurs kan nemen

wat doe je daar dan die 11 jaar als ik vragen mag

Kijk op je prive mail,
je profiel pagina