Verhuizen naar Dominicaanse republiek?

heej
ben net terug uit punta cana, voor de eerste keer dominicaanse rep geweest,
voelde me daar aardig thuis en de passie om weg te gaan uit nederland is ook een terug keerde iets.
Laatste dagen is de gedachte van emigreren niet meer verdwenen uit me hoofd. Lees hier dat sommige van jullie daar ook gaan wonen en werken…
wat komt daar allemaal bij kijken? wat zijn 'de kwaliteiten’die je daar zeker nodig hebt om werk te kunnen vinden? ik bedoel spreek geen spaans engels redelijk goed, en met doorzettings vermogen en wil leer je zo een taal aan…Heb zelf een mbo opleiding spw en wel wat ervaring in de horaca maar ook niet echt super veel, mijn grootste twijfel is of ik daar wel werk vind…? ben totaal niet lui ingesteld en overal wel invoor, en besef me ook goed dat je de salarissen wat ander liggen dan hier…
zoals jullie lezen niks is nog concreet uitgedacht en heb ik totaal geen idee wat erbij komt kijken,wat je allemaal moet regelen enzo…Maar het voelt wel goed en iets in me zegt dat ik het ook lekker gewoon moet gaan doen
Nou all tips en ervaringen zijn welkom!

groetjes

hallo,
ik woon hier nu 11 jaar,
het beste is dat je mij op mij prive email mailt
[EMAIL=“de_nicole_salon@hotmail.com”]de_nicole_salon@hotmail.com
het meeste bijna alles kan je hier regelen,verblijfsvergunning enz.
het is wel m oeilijk om hier te werken,lonen zijn laag,
veel mensen keren berooid weer terug, in het noord westen,puerto plato,sosua heb je de meeste kans,kijk ook op.
www.dr1.com
ik hoor van je,
ton

heej thanks ik ga je zeker een mailtje doen en al me vragen/twijfels op je afvuren! HaHa
Dank je

Greetz

ontvangen,
dankje
succes

Hoi Ton,
Ik ga emigeren naar Puerto Plata, eind dit jaar als het allemaal mee zit. Graag zou ik willen weten of je daar vergunningen nodig heb om iets te beginnen en is het huren van een huisje of appartement daar makkelijk?
Aangezien jij daar al zolang woon dacht ik dat je me daar wel een antwoord op zou kunnen geven.

Ik hoop dat ik snel antwoord van je krijg

groetjes Astrid

hallo astrid,
waarom ga je naar punta cana???
ik denk dat ,t makkelijker is aan de noordkust,puerto plata etc.
je heb als je hier wil blijven een residentie nodig,
kan je ,t beste alleen regelen,met een advocaat erbij ben je een stuk meer kwijt,
kijk ook op www.dr1.com
voor huren heb je niks nodig,
om wat te beginnen ligt anders,ligt er aan wat je wil beginnen,
lijkt me beter als je me privé mailt,
[EMAIL=“de_nicole_salon@hotmail.com”]de_nicole_salon@hotmail.com
grt ton

Hallo!

Ik ben van plan om met een vriendin een jaar in Cabarete te gaan wonen. We kunnen alleen wel wat hulp gebruiken. Het lukt mij niet op werk en onderdak te vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Nina

Neem eens contact op met Fred of Katja van Njoy Tours. www.njoytours.com Zij wonen in Cabarete en hebben misschien informatie voor jullie. Het is hoogseizoen, dus hebben ze het erg druk. Je kan altijd vragen stellen.

hallo nina,
je kan contact opnemen met monique en steve van hotel el colibri www.elcolibri.net

of met henri of bert www.hoteldonandres.com
je kan het ook proberen bij,
Marc Naudts
Reservations Manager
Sosua by the Sea Boutique Beach Resort
Tel: 809 571 3222
Fax: 809 571 3020

ik zou graag een half jaar tot een jaar naar de dom. rep. gaan. mijn reden is voornamelijk een relaxte tijd hebben liefst met (vrijwilligers)werk, maar zonder kan ook.

ik vraag me hierbij een aantal dingen af:
hoe is betaalbare woonruimte te vinden? (al dan niet gemeubileerd)
wat is een mooie plek? (strand en natuur dichtbij)
en kan ik als toerist een auto kopen (+verzekeren)? of betaalbaar huren? de toeristen verhuur van auto’s vind ik nl onbetaalbaar voor langere tijd.

alvast bedankt voor de moeite

Hallo allemaal,
Ik ben drie weken in DR geweest om mijn Dominicaanse vriendin en DR wat beter te leren kennen. De klik is er van alle kanten en ik ga begin 2010 en eind 2010 nog een keer om er zeker van te zijn dat ik wat voor DR ben en vise versa. Waar ik nu vragen over heb is: Wie kan mij tips geven als ik besluit om daar te blijven? Ze woont in Santo Domingo en heeft een goede baan, ik ben ook al zoekende, maar voor ik iets kan ben ik toch wat info nodig. Wie o wie kan mij adviseren? Ik zag wel een mailadres ergens in een eerder bericht, zou ik daar mijn vragen kwijt kunnen?
Alvast bedankt,
Chris

weet niet wat voor tips je nodig hebt ?

Gewoon je vragen stellen.
Mensen die hier wonen geven dan wel antwoord.

Oke, wat onduidelijk van mijn kant blijkt. Mijn excuses. Ik wil dus daar gaan werken, een huis is er al, werk nog niet. Waar moet ik wat regelen om er voor te zorgen dat ik legaal in DR verblijf? Ben ik eerst een baan nodig? Of een referentie? Ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben geweest wat mijn bedoeling is.

Je kunt zo gaan werken.
Er wordt niet gecontroleerd of je verblijfsvergunning hebt.
Werkvergunning is niet nodig, want een werkvergunning bestaat niet in dit land.
Je wordt niet als illegaal beschouwt als je geen verblijfsvergunning hebt,
Het wordt gedoogd. Kom maar op met verdere vragen.
Heb je een tijd in dit land verbleven zonder verblijfsvergunning en ook gewerkt en je vertrekt weer.
Dan moet je wat geld bijbetalen op het vliegveld.

Misschien nog een aanvulling op wat Dre schrijft,in principe kun je inderdaadoveral gaan werken,voor sommige banen heb je dus wel nodig dat je je hier hebt laten registreren, bijv. banen bij de overheid. Wat ook wel handig is, dat je je bij de ambassade laat registreren, als je onverhoopt problemen krijgt, kunnen zij je bijstaan. En wellicht overbodig, je zal ongetwijfeld al weten, dat een baan krijgen hier ontzettend moeilijk is, de Spaanse taal machtig zijn een must is en de lonen op een ander, lager , niveau dan in Nederland liggen.
Voor de rest, sociale voorzieningen bestaan hier, vrijwel, niet, dus je moet je wel zelf verzekeren.

Toen ik hier 16 jaar geleden kwam sprak ik geen Spaans, wel vier andere talen.
Had toch na verloop van tijd een erg goede baan gevonden.
Kwestie van kwaliteitswerk afleveren en inzet.

Dre,
Volgens mij vertelde je mij dat je erin gerold bent door je Dominicaanse vrouw, zij was schoonmaakster in appartementscomplexen en zo langzamerhand ben jij die gaan verhuren.
Maar wellicht heb je daarvoor een prachtbaan gehad, wat deed je toen eigenlijk, ben benieuwd

Ik weet niet hoe je erbij komt dat mijn vrouw schoonmaakster was.
Dat heb ik jou nooit verteld.
Sterker nog: Ik ken jou helemaal niet.
Daarvoor was ik reisleider (HOST) voor verschillende reisorganisaties.