Reizen en werken in de DR

:dag:Hoi ben een nederlands meisje van 25 jaar en ik wil ook gaan wonen en werken in de DR wie heeft advies voor mij heb dominicaanse moeder en kan vloeiend engels en nederlands en spaans.Wie o wie?

Hoi, ik zie dat jij nog helemaal geen reactie hebt! Ik wil ook gaan wonen en werken op de Dominicaanse Republiek. Ben ook flink aan het speuren, maar het is best lastig om informatie te vinden. Over alle landen wordt er wat verteld, behalve de dominicaanse :frowning:

Misschien kunnen wij contact houden en elkaar helpen. Ik heb zelf wat contacten gelegd en gemaakt in de Dominicaanse.

ooooohhhh leuk waar woon je hier in nederland?En heb je msn is misschien wat makkelijker ik heb wel een tijdje in de DR gewoond er is veel werk maar het beste is om ook gewoon te gaan.Dan vinden we zeker ik heb al een woning daar me moeder heeft veel woningen daar en heb mijn DR rijbewijs ook.

hai tamy.

Zag dat jij er al woonde en werkte.Ik ben dat ook van plan ben er al 2 keer geweest maar weet nog steeds niet waar ik moet zoeken voor werk zou jij misschien wat tips kunnen geven ga en juni weer terug om verder te zoeken.

Tamy,
kan je wat concreter zijn, ik vind het heel moeilijk om daar wat te vinden, terwijl ik toch wel ebst een aantal DR kennissen heb. het enige wat ze zeggen is, dat het momenteel armoe troef is en geen werk voorhanden.
Maar wellicht heb je tips ?

Hoi weet je wat het is er is wel werk daar maar volgens mij vind je dat niet zo op internet heb zelf ook veel gekeken je moet echt een tijdje daar heen gaan om het op te zoeken wat voor werk zoek je in de toerisme is er veel te doen.:dag:

hi tamy en is het gelukt… Ik ben erg benieuwd. Hou me aub op de hoogte van hoe het er voor staat… koenprins@hotmail.com

Thx, ik kom er namelijk ook aan

Nou Koen, ga er maar gewoon vanuit dat Tamy nog in Amsterdam zit en daar voorlopig ook blijft zitten.
En niet om je een onplezierig gevoel te geven, maar ga er wel vanuit dat het een moelijk verhaal voor je gaat worden, in de toeristische streken( Bavaro,Sosua ) zijn honderden ontslagen gevallen in de horeca, in plaatsen als San pedro de Marcoris,Juan Dolio en Boca Chica, wat kleinschaliger dus is het ook al niet veel beter.
Ik ben momenteel bezig, met wat hulp van Dominicaanse kruiwagens, om een baan te krijgen in internationale hotels in Sto.Domingo, dat lijkt momenteel in de horeca het beste alternatief, behalve natuurlijk alle geldverslindende buitenkansjes die je krijgt aangeboden van hier verblijvende landgenoten.

ja kijk ik heb een baan aangeboden gekregen voor assistent manager in een klein hotel, mijn verdiensten 700 eurie, eten en drink gratis helft van mn huur word ook betaald, dit wil seggen dat ik niks overhou denk ik… is dit wat je bedoelt een geldverslindend buitenkansje??? Als je iets beter weet hoor ik het graag, ik neem alles aan ik wil gewoon naar republica domicana!!

als je dit aangeboden hebt gekregen, en je weet het zeker, moet je meteen ja zeggen en komen.
700 euri zijn 35000 pesos, eten en drinken gratis, nou appartement luxe en gemeubileerd 20.000, helft betaald je baas, dus je houd gewoon 25000 om alleen maar leuke dingen te doen, als je dat een beetje handig aanpakt , krijg je de tijd van je leven. Dus DOEN !

Ik zie dat er bijna geen reactie is geweest meer…maar heeft iemand nog wat leuks gevonden in DR qua werk? Het liefst in Santo domingo…
Ik ben nog steeds zoekende om tijdelijk te werken in DR voor 1 jaar maximaal om ervaring op te doen…

Je mag me altijd berichten of mailen om je verhaal te delen over DR.

Alvast bedankt!!!

via internet gaat je dat niet lukken werk te vinden, je moet er heen gaan en je zult slagen. kus

Klopt, dat heb ik zelf ook gemerkt, maar ik dacht misschien is het iemand gelukt :slight_smile: Mijn plan is volgend jaar een maand naar DR te gaan en puerto plata, punta cana en santo domingo bezoeken om na te gaan welke mogelijkheden ik daar zal hebben.
Maar je bent zelf ook zoekende of gewoon een DR liefhebber?

Ja ik zoek al meer als een jaar, heb wel wat connecties kunnen leggen o.a. via dit forum, mensen die daar wonen en de oren en ogen open houden voor me, ondaks dat vrij weinig resultaat. Er is weinig werk en het word minder ook nog, verder ben ik een grote fan van DR uietraard dus zal nog een hoop moeten sparen om er een paar maanden heen te gaan

Koen,
Je moet gewoon je kleren in je koffer stoppen en het proberen, dan krijg je later geen spijt, of je moet een hele boel te verliezen hebben