Eind april gaan wij voor ruim twee weken naar Punta Cana (2e keer op de Dom. Republiek)
Graag zou ik van te voren wat dingen willen weten. Namelijk wat kunnen wij zoal gaan doen om ook wat van het land te zien?
3 jaar geleden zaten wij in Puerto Plata en hebben daar veel gezien en gedaan. Dit is ook de bedoeling nu we in Punta Cana zitten. We weten dat het daar veelal stranden zijn en om dan verder te moeten gaan om wat te ondernemen is geen probleem.
Hi, weet niet waar je allemaal in geinteresseerd bent. Je kunt er zoveel doen. Je kunt het binnenland ingaan en de bergen in gaan. Jarabacoa is een heel mooi dorpje die een beetje aan de zwiterse alpen doet denken.
Het gaat er eigenlijk om wat je eigenlijk wilt doen want je kan veel meer dan alleen van de stranden genieten.
Wij willen meer zien van het land. Wij gaan niet naar zo’n land om op het strand te liggen. Tuurlijk zullen wij wel dagen op het strand blijven, maar voor 2 weken strand ga ik naar een ander land.
Ik vroeg me af, wat nou echt dingen zijn die je gezien of gedaan moet hebben. Dit keer wel aan de kant van Punta Cana, want de buurt van Puerta Plata hebben wij een aantal jaar geleden al gezien. Het hoeft niet perse allemaal met een bus of iets te zijn. boten, paarden en andere vervoersmiddelen zijn ook prima. (liever zelfs, om maar geen massa toerist te hoeven zijn)
Wij gaan 28 maart 2010 naar de Dominicaanse republiek naar een vier sterren hotel Barceló Puerto Plata. Ik las dat jullie daar geweest zijn en misschien ook nog in dit hotel ?
Zou je mij kunnen vertellen hoe het daar was en ben benieuwd naar alle ervaringen.
Hallo,
Wij hebben niet in dat hotel gezeten, wij zaten in Iberostar Costa Dorada.
Wij hebben met name veel excursus gedaan die heel versschillend waren. Het was voor ons toen de eerste keer in de DR, dus was even aftasten.
Wij zijn een van de eerste dagen het hotel uitgelopen en opgehaald door een taxi met twee personen (vanuit het hotel geregeld) die hebben ons een groot gedeelte laten zien en wat er zoal te doen was. Daarna zijn we vlak bij het resort uitgestapt om het laatste stuk te lopen en toen kwamen we een klein excursie bureau tegen. Wij boeken nooit bij de touroperator, maar altijd lokaal. Daar hebben we een aantal excursies door de vakantie heen geboekt. We zijn met een kleine jeep het binnenland ingetrokken, hebben echt het plattelands leven ontdekt, hebben watervallen gezien waarop me moesten klimmen. Ook zijn we naar een zogenaamd bounty eiland geweest, maar dat is echt een aanfluiting. Een opgespoten bultje wit zand midden in zee, met nog 50 andere bootjes. Ook zijn we wezen paardrijden door de bossen. Verder kan ik het zo even niet 123 verzinnen, maar ik weet wel dat ik nu wat vergeet.
Met een eilandtour krijg je heel veel te zien (zou wel opletten dat je met een niet al te grote groep gaat)
Dan kun je altijd aanhoren wat mensen je nog meer aanbieden.
Maar als je op google zoekt op excursies Puerta Plata kom je echt heel veel dingen tegen, zo hebben wij van te voren bepaald wat we dus juist niet wilde doen (bijvoorbeeld zwemmen met dolfijnen, omdat we veel tegen kwamen dat dat in een soort zwambad was, maar dat was puur gebasseerd op wat we toen der tijd tegen kwamen op internet en niet uit ervaring)
Ik ben net weer terug. Er is genoeg te doen. Paardrijden op het strand is echt een aanrader. De site van Wimpy ook!
Zelf ben ik diverse malen van het resort afgegaan, lekker gegeten in de dorpjes. Vis is heerlijk daar. De carwash is een leuke uitgaansplek. Je kan je auto laten wassen maar er is ook een bar bij. Discotheek Imagen is een leuke club, in een grot.
huur niet zelf een scooter want dat is best gevaarlijk daar!
Je kan je wel met een taxi vanaf je resort naar de busstandplaats laten brengen.
Dorpje La Romana is leuk om te bezoeken.
Zelf ben ik nog een paar dagen in San Pedro geweest, 3 uur met de bus.
Bedankt voor de reactie!
Inmiddels is onze situatie veranderd, we gaan wel maar kunnen niet alles meer doen.
Waaronder het paardrijden wat je zegt en een scooter lijkt me in het verkeer daar sowieso niet handig.
We zullen wel dingen gaan bekijken, maar anders. Ik ben als we daar zijn namelijk op de helft van mijn tweelingzwangerschap…
We gaan zeker een aantal dingen doen via Wimpy, maar nu zullen we eerst moeten kijken hoe mijn lijf reageer als we daar zijn als verwcht ik niet heel veel problemen