Betalen in Dominicaanse Republiek

Hallo

Graag had ik wat informatie gehad wat betreft mijn reis naar de dominicaanse republiek, punta cana eind augustus 2009.

Ik ga alleen met mijn vriendin. Wij verblijven in een hotel.Hoe moeten wij daar dingen betalen als wij een excursie willen doen. Laten wij het best hier al euro’s omwisselen in dollars want ik zie dat eerlijk gezegd ginder niet zo zitten. Je moet er rekening mee houden dat wij 2 meisjes alleen zijn en daar waarschijnlijk niet gaan buiten komen.

wie kan ons helpen aub?

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/misc/progress.gif

Voor excursies kun je gewoon euro’s meenemen. Dollars heb je alleen nodig voor je toeristenvisum (10 dollar) en wat 1 dollarbiljetten voor fooi en een aantal om op je laatste dag nog wat te drinken op het vliegveld.
Die 10 dollar geld niet als je uit Belgie komt.

Voor excursies kun je o.a. bij je hostes terecht, maar daar betaal je veel meer als bij de lokalen excursie-bedrijven. 1 die zeer goed staat aangeschreven is Wimpy. Kijk eens www.wimpypuntacana.com

je kan overal euro,s wisselen,de 10 dollar heb je nodig,de rest kan je overal met peso betalen en natuurlijk kan je op het vliegveld ook met peso,s betalen.
ik zou ook meer touroperators,en dan vooral de plaatselijke informatie vragen,de dominicaanse weten veel mooie plaatsen die de andere niet weten,
prettige vakantie,
www.dr1.com

In veel resorts kan je gewoon ter plekke op het resort ook dollar’s uit de pinautomaat halen. Verder kan je ook gewoon met euro’s betalen.