Van Punta Cana naar Santo Domingo

Hoi,

Ik ga van 10 dec. t/m 19 dec. naar de DR voor de eerste keer met mijn vriend. We willen vooral lekker genieten van de zon, zee en van alles wat ons all-inclusive hotel te bieden heeft, maar we willen zeker ook de Dominicaanse cultuur proeven. We willen graag een hele dag naar Santo Domingo reizen. Hoe kun je dit het beste regelen en hoe duur zal dit tripje worden??

Gr. Cintya

Is eigenlijk veel te ver voor een dag.
Je kunt beter twee dagen gaan.
Er zijn wel dagexcursies met de bus van een touroperator.

En hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een dagexcursie?

Verschillende touroperators hebben verschillende prijzen.
Reken op een 75 Euro.

Ik doe zelf deze excursie ook met mijn eigen auto, maar Punta Cana is voor mij te ver.

Okee bedankt :smiley:
We willen er graag naar toe, maar het staat nog niet vast zeker omdat het een lange afstand is… maar aan de andere kant wil ik de hoofdstad zo graag zien.

Ik bedoelde 75 Dollar.

Je kan natuurlijk ook gewoon met Caribe tours gaan, ben je een paar honderd pesos kwijt, blijf een nachtje slapen in Sto.Domingo, bijv. Barcelo Lina, prima hotel in het centrum en de volgend edag terug.
Caribe tours heeft goed aircondition bussen, rijden op tijd, kortom geen problemen en wat Dre zegt klopt helemaal, voor een dag is het te ver.

Een stad met drie miljoeninwoners, een heeeele boel geschiedenis, een heleboel andere interessante dingen en vreselijk veel verkeer is een dag zeker te weinig. De busreis duurt al gauw 2,5-3 uur bij een enkeltje. Ik zou zeker een volle dag nemen of een goede touroperator als eerder vermeld, want je wilt tenslotte iets zien en niet alleen maar achterkanten van auto’s en de massa’s aan moto’s voor je langs zien vliegen. Want op goed geluk iets vinden in Santo Domingo is niet echt iets om aan te raden. Wel om aan te raden is om “Zona Colonial” te bezoeken, een schitterend deel van Santo Domingo en het oudste deel van alle America’s.