Backpacken Domincaanse Republiek

Hoi,

Ik ben van plan om in juli dit jaar naar de Dominicaanse Republiek te gaan, voor ongeveer twee weken. Ik hoef niet te verblijven in een lux resort of hotel, maar een gewoon hostel is ook ok voor mij. Alle tips zijn welkom! Ik ben tevens benieuwd of er iemand is die al eens eerder als backpacker naar de Dominicaanse Republiek is gegaan? Hoe is het reizen daar als backpacker? Na twee weken wil ik graag van Santo Domingo naar Quito (Ecuador) vliegen, ik heb al gezien dat hier diverse mogelijkheden voor zijn, die onderling nogal in prijs varieren. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Al jullie reacties zijn welkom!

Groeten,
Tineke

Hallo Tineke,

Ik heb zelf geen reiservaringen in dit gebied, maar het lijkt me een fantastische avontuur. Ooit ga ik zelf nog eens die kant op, maar ja…er zijn zo veel mooie plekken op de wereld he? Hou je ons op de hoogte?

Xander:santa:

Hallo Tineke,

Backpacken in DomRep is absoluut geen probleem. 2 Jaar geleden, met een tweeling van 5, 2 weken rondgetrokken. Gestart in Sosua, via Jarabacoa, Las Galeras (Samana), via Las Terenas weer terug naar Sosua. Per bus, taxi, pickup truck, alles prima.
Beetje kennis van Spaanse taal is een pre, vooral met het onderhandelen met taxi’s. Overnachting is makkelijk ter plekke te regelen. Het is overigens wel goedkoper om dit in vooraf in NL te regelen.
Voor meer info, moet je maar mailen.

Mvgr
Harrie

[QUOTE]

[/QUOTE]
he ben zelf er in nov dec en jan geweest wij gaan proberen er een leven optebouwen we vertrekken in juni.moet zeggen in ben 25 en heb altijd rondwillentrekken en veel van de wereld willen zien maar ja ik ben op mijn 18 bevallen van een pracht van een zoon en ja je kunt natuurlijk moeilijk met een kind de wereld rondtrekken en zodoende heb ik daar dus geen kans toe gehad voor echt rondtetrekken .zijn jullie al vertrokken waarschijnlijk al wel zo niet laat even iets weten want kan zeker wel wat goede info geven over rondtrekken in de dominicaanse rep.groetjes tot horens

Hoi Tineke,

De Dominicaanse Republiek is een geweldig land om lekker rond te trekken.
Wel is het noodzakelijk redelijk met spaans uit de voeten te kunnen.

Overal zijn wel goedkope hotelletjes te vinden.

Heel veel succes en plezier!

Hoi,

Ik ben in 2004 in Sosua geweest. Dit is echt een fantastisch dorp (stadje). Opzich redelijk toeristisch, maar je kan hier wel de echte Dominicaanse sfeer goed proeven. Zeker de moeite waard om een paar dagen te verblijven. Vanuit Sosua kun je ook alle kanten op. In de nabije omgeving is echt superveel te zien. Je moet zeker een keer een auto huren en de omgeving gaan verkennen. Maakt niet uit waar je heen rijd; overal kom je wel bijzondere dingen tegen!
Wij zaten in Hotel Don Andres. Is een klein en eenvoudig, maar heel relax hotel in het centrum van Sosua. De eigenaar (Henri) is nederlands en als hij plaats heeft kan hij je meestal wel een leuk appartementje aanbieden voor een mooie prijs.

Veel plezier!

Foto’s?

heeft die nederlandse eigenaar ook een website?

gr
Mart

Hallo,geen Probleem.
Ik Woon Er Meer Dan 7 Jaar,
Je Kan Me Altijd Mailen.
Grt