Hoi allemaal,
In september 2014 ben ik 2 weken in Sosua geweest, het is een superland met ontzettend vriendelijke mensen. Last van aandringen heb ik niet gehad, is hoe je er zelf in staat. Ik was alleen en heb me geen moment onveilig gevoeld. Dus ondanks veel negatieve berichten over Sosua, ga erheen, en geniet van de relaxte manier waar men hier met elkaar omgaat. Wie je bent en wat je doet maakt ze helemaal niets uit. Zolang je vriendelijk bent en jezelf blijft zijn ze altijd in voor een praatje en een lach.
Het is dat ik mezelf heb voorgenomen om elk jaar een ander land te bezoeken maar anders was ik er dit jaar weer geweest.
Groetjes,
Edith
Hoi Edith,
Leuk te horen! In welk hotel/appartement verbleef je? En welke trips/uitstapjes heb je ondernomen? Ik ben heel benieuwd. Alvast bedankt voor je reactie.
Hoi Retse,
Ik zat in Don Andres, leuk klein hotel met een Nederlandse eigenaar.
Trips: Zipline/monkeyjungle, raften, paardrijden (2x), zeilen op een kleine catamaran, snorkelen op Paradise Island.
Het raften vond ik zelf wat tegenvallen, het jaar ervoor had ik dat gedaan in Turkije en dat was leuker doordat er veel meer water was en het water zelf ook heel helder. Toch was het leuk om te doen. Paardrijden is geweldig omdat je dan echt een stukje binnenland ziet. Zipline was ook heel leuk om te doen en de monkeyjungle erbij is grappig vanwege de kleine aapjes die je ziet. Met deze trip ondersteun je ook de kliniek die gebouwd is voor de mensen daar dus met je eigen plezier help je ook nog eens mensen. Snorkelen was mijn eerste keer, prachtig om zo diep onder water te kunnen kijken, het is zo helder dat je het gevoel hebt dat het niet echt is. Het zeilen kwam spontaan op en was leuk om te doen.
Ik heb een paar trips bij Mel tours geboekt en een paar bij Eric tours, beide makkelijk te vinden als je naar het strand loopt. Ze zijn betrouwbaar en alles is helemaal geregeld.
Verder heb ik heel veel bij Capt. Sparrow op het strand gelegen, het is wat verder naar achteren en de jongens konden mij veel vertellen als ik na het strandhangen op het terras kwam zitten voor een coco loco of een cuba libre. Lekker mensen kijken ondanks dat het ontzettend stil was, off season en crisis en het populaire Punta Cana maakten het er heel rustig.
Dank voor je reactie. Fijn nu eindelijk eens iets over Sosua te lezen ipv over Punta Cana. De laatste trekt mij niet vanwege de all inclusive resorts. Bij de eerste lees je vaak iets over de prostitutie en weinig over de positieve kanten. Afgelopen jaar naar Jamaica geweest in september en aangezien er dan een tussenlanding op de Dominicaanse wordt gemaakt zat ik over de Dominicaanse te denken voor dit jaar. Jamaica (Negril) was ook rustig in september, zelfde redenen/oorzaken.
Hoi Retse,
Ja er is (veel) prostitutie maar dat is naar mannen gericht, als vrouw is het juist heerlijk rustig Ik moet wel erbij zeggen dat ik geen nachtbraker ben dus hoe het in bars/disco´s eraan toe gaat heb ik geen idee van. De manlijke toeristen die er komen zijn overigens ook echt niet allemaal uit op een ontmoeting met de dames hoor. Inderdaad jammer dat er altijd weer de nadruk op iets wordt gelegd dat mensen moreel verwerpen. De meisjes (sorry, alles onder de 30 is meisje/jongen voor mij) die er hun brood mee verdienden waren ook gewoon aardig als je met ze sprak als vrouw zijnde, zolang je mensen in hun waarde laat is het overal hetzelfde volgens mij. Hoe was Jamaica trouwens? Heb er over gedacht maar vind het vliegen zo´n roteind.
hoi mijn dochter gaat 20 juli voor 3 weken met vriend naar cabarete wie weet er leuke excursies te boeken daar bij wie en wat mogen ze niet missen
Een aanrader voor excursies is Mel tours Zij zitten in Cabarete en Sosua.
Excursietips: “Jeepsafari” en “Santiago en Jarabacoa”. Mel tours heeft veel excursies. Als je meerdere excursies in 1 keer boekt, krijg je korting. Mel tours is een Duits bedrijf.
Je kan ook een lokale taxichauffeur nemen die je voor een schappelijke prijs veel laat zien. Die laat je veel meer zien als op een excursie.
Voor een bezoek aan Sosua en/of Puerto Plata neem je de Guagua. Dit is het lokale vervoer in busjes vol met Dominicanen.
Ook bij Rancho Pinto hebben ze leuke excursies. Wij hebben de trip naar de Blue Lagoon gedaan en paardrijden. Het is een Belg, dus alles kan in het nederlands. Hij komt je ophalen aan je hotel en brengt je 's avonds terug.