Hotel beoordelingen: Carabella beach resort Dominicaanse Republiek

Dominicaanse Republiek.
Gelegen aan in Punta Cana aan de Atlantische oceaan.

Slechtste resort wat we tot nu toe gehad hebben. Niet meer als 2 sterren waard.
Eten: weinig variatie, koud en slecht.
Personeel: veelal sjagrijnig op een enkeling na.
Kamers: Oude gedeelte super slecht, nieuwe gedeelte netjes en goed.
Entertainmenr: overdag voor de jeugd goed, s`avonds voor de oudere slecht.
Terras: Bar vaak te vroeg dicht, Terras stoelen zijn rugpijn stoelen.
Vermaak: De avonden duren lang omdat er in de avond niks te doen is zelfs geen muziek.
Strand: Ziet er geweldig uit, een van de mooiste stranden die ik gezien heb.
In de avond niet op het strand omdat dit gevaarlijk kan zijn. Veel gewapende beveiligings mensen die met een wapen lopen te zwaaien en tussendooor wat wij zelf gezien hebben aan de rum zitten !!!

Buiten het resort is een klein winkelstraatje waar je werkelijk naar binnen getrokken wortdt.

Voor ons geen 2de keer neer.

waarom dan ook een resort nemen?

als het eten tegenvalt is het jammer als je een simpel hotelletje boekt kun je iedere avond ergens uit eten gaan

en ja drinken doen ze graag zelfs achter het stuur, en ook is bekend dat men buiten de resorts graag mensen dingen wil verkopen, dat is vooralin de toeristenplaatsen in de DR , zo gauw je echter het binnenland in gaat heb je daar geenlast meer van

groet roel

http://www.travelcompleta.nl

In Oktober 2007 ben ik hier geweest, ik vond het Hotel juist WEL positief! Echt super! Veel variatie kwa eten, er was namelijk een heel groot lopend buffet. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Alleen de Dominicaanse Republiek vond ik niks! Alleen maar massatoerisme, waar de plaatselijke bevolking gek van wordt! Zit je lekker in je hotel aan een cocktail, terwijl 1 km verderop ze op de vuilnisbelten zoeken naar eten! En dit heb ik met m’n eigen ogen gezien.

Als je absolute luxe wil, kan je by the way beter naar 1 van die “efteling” resorts gaan verderop!!! Als je een dikke portomonee heb tenminste!

Dus: Hotel was perfect, alleen het land zelf was K…T…

ik ben net terug uit dominicaanse republiek en heb ook in carabella gezeten en heb echt een top vakantie gehad. Eten stelde inderdaad niet veel voor maargoed ik verwacht ook niet zo veel in dat soort landen. ik vond het personeel wel heel vriendelijk. Verder was er savonds genoeg te doen buiten het resort als je bereid was om even in de taxi te zitten. Het binnenland was prachtig en het weer nog beter. Wij hebben savonds meerdere keren op het strand gezeten en hebben nergens last van gehad.

In het vliegtuig terug merkte ik bij de andere nederlanders die in hetzelfde resort zaten dat zij er net zo over dachten. Dus ik begrijp jullie ervaring niet zo goed, misschien net pech gehad?

lisa,als je in de toeristen plaatsen gaat zitten,heb je massa toerisme,kijk in zandvoort,dit is normaal in de hele wereld.ik woon hier al 11 jaar,heb nog nooit iemand op de vuilnisbelt eten zien zoeken,wel zoeken de mensen naar waardevolle dingen om te verkopen,toch iets anders,dus kijk eerst goed voor dat je deze onzin schrijft over 1 van de mooiste landen v.d. wereld,de plaatselijke bevolking heeft geen hekel aan de toeristen,ik denk dat jou gedrag kwetsend geweest is voor deze mensen,waar je ook heen gaat laat de mensen in hun waarde en behandel hun met respect,ik denk dat dat bij er aan ontbreekt,
dit land is een paradijs.
grt ton

Sargento,

Niet op elke toeristen plaats heb je massa toerisme. Op dr DR in Punte Cana was het wel wat duidelijker kenbaar, en als je daar inderdaad woont zal je dat ook vast wel weten. Ik hou niet van een te grote kenbaarheid van het verschil van rijk en arm in een land. En zoals ik al in mijn vorige bericht schreef heb ik het wel gezien zelf. Dus goed gekeken heb ik zeker. En wat je nou weer in de laatste zin wil zeggen snap ik niet… Dat ik jou misschien heb gekwetst met het vorige bericht, oke. Maar beetje onzinnig dat mijn totale gedrag daar het probleem was haha. Ik ben een persoon wat in de cultuur op gaat en wat van een land wil zien, dus niet iemand met een cocktail en zn dikke reet op het strand gaat liggen. Ik kom net terug uit Costa Rica can 3 maanden rondreizen en vrijwilligerswerk. Dit land was voor mij zekerweten 1 van de mooiste van de wereld…

Mening verschillen he…

-x-

ps: zoek anders eventjes de definitie van massatoerisme :wink:

ik bedoel,dat de mensen niet van de vuilnis belt eten,
kijk eerst goed og ga met je dikke reet er eens zelf op zitten

Haha, laatste reactie voor mij nu zo te horen. Is al duidelijk wat voor type jij bent. Fijn leventje daar -x-

Snap niks van je verhaal. Je hebt in Punta Cana in een resort gezeten en een kilometer verderop aten ze uit een vuilnisbelt ?
Je vertelt waanzin, het is een schitterend land met al z’n voor-en nadelen.
Ben er een aantal keren geweest en ben blij dat ik volgende week me er definitief ga vestigen.
Waar ben je allemaal geweest in de DR , dat je het een k…t… land vindt ?
Neem toch niet aan aan dat je Boca Chica, Juan Dolio, Santiago, San Juan,Colonial,Sosua om er maar een paar te noemen, wilt gaan vergelijken met Amsterdam of Rotterdam waar je inderdaad geen verschil ziet tussen arm of rijk, of ben je daar nog nooit geweest ? of om nog maar eens wat te noemen Detroit of Miami , waar gesjeesde beurshandelaren naast een vuilnisbelt een tentenkamp hebben opgezet om te wonen ?

Dus een beetje kortzichtig naar mijn mening, maar blijf jij lekker leven in een maatschappij die van tweede of derde hypotheken en persoonlijke leningen aan elkaar hangt en als de beurs effe wat minder wordt, ze niet weten waar ze nou weer een nieuwe lening kunnen afsluiten.
Succes daar, nog effe hier

hallo wimpy
ik woon hier al 11 jaar,
als je nog dingen wil weren,mail me,
grt ton

vind je verse vis niet lekker ? die twee uur nadat het gevangen is op je bordje ligt of hou je meer van diepvries ?

bedankt alvast, ga je zeker nog wel een paar keer wat vragen, maar laat eerst maar wat over me heen komen en effe wennen aan de vriendelijke mensen en het lekkere weer. Ik zit in ieder geval niet ver uit jouw omgeving, zo’n 10 kilometer vanuit Las Americas richting Sto.Domingo.
Dus, uh, tussen de mensen

Ton, wat ik me nog wel even afvraag is, of ik nog dollars moet meenemen of kan ik euro’s ook makkelijk wisselen, buiten natuurlijk dat ik gewoon pesos uit de muur trek

hallo wimpy,
als in holland dollars moet kopen ben je ten eerste al de wisselkoers kwijt,
ik krijg hier nu 52 peso voor €1
dus neem euro,s mee en volstrekt geen dollars,
wisselen is makkelijk en veilig.grt

dank je wel, kan ik ook daarmee betalen in Euro die 15 dollar op het vliegveld?

officieel niet,maar ze pakke de 15 euro wel aan,hebben ze ook nog wat extra,ter plaatse kan je anders 15 euro wisselen,wissel de rest niet op de luchthaven is de koers lager