de Languedoc is inderdaad lekker afwisselend, heerlijk wandelen langs het canal du midi, met een bootje rondtoeren en wat steden. De stranden zijn wel kindvriendelijk maar saai.
Juist het achterland moet je bezoeken
Ik zwijmel al weg als ik douce france hoor. Daar zit voor mij alles in!!!
Frankrijk is voor mij het ideale vakantieland omdat het dicht bij is en alles te bieden heeft, winter en zomer. Bovendien geraak je er nooit op uitgekeken, ieder jaar kan je wel een andere streek ontdekken, verkennen en er van genieten.
wat mij aantrekt in Frankrijk:
een heel bijzondere cultuur: allemaal lekker anders dan hier in nederland: wijn, druiven, etc. : lekker eten. mooie taal, natuur, ga zo maar door: nooit geweest alleen maar horen van anderen en dromen, vakantie video’s bekijken en wegdromen. maybe binnenkort zelf maar eens gaan ervaren. steeds als ik verhalen hoor word ik jaloers. tot nu alleen maar horen straks zelf ervaren
Een jaar is niet volmaakt als ik Frankrijk niet heb bezocht. Mijn liefde voor Frankrijk: de taal, de mensen, de regionale verschillen, de grote verscheidenheid aan landschappen, het gevoel echt God in Frankrijk te kunnen zijn, is ruim veertig jaar geleden begonnen. Ik denk niet dat aan deze liefde ooit een eind zal komen!
Johanjvr
Het is nu al een tiental jaar dat wij Frankrijk als favoriete reisbestemming bezoeken en het blijft ons steeds weer opnieuw boeien.
De petit pain met een overheerlijk wijntje De romantische taal De prachtige omgeving de rust dat alles bij elkaar is gewoon echt it echte leven zoals iedereen zich wenst!
Het is al weer een jaartje geleden dat ik de Charente bezocht. Had een heleboel goede voornemens en dagen flink scheuren in mijn autootje. om al die gestelde doelen te halen. Midzomer en dus erg warm. Na drie dagen kwam ik er achter dat ik nog geen vakantiegevoel had. Dus naar de tuin van het huisje, een fles witte wijn in de koeler en een boek op je knieen onder een luifeltje van druivenranken en aaaah, de vakantie was begonnen. Zo leer ik ieder jaar wel iets van de Fransen.
Frankrijk is in één zin: Mijn hemel op aarde.
Van schitterende grootsteden over kleine gezellig ommuurde stadjes tot een gehuchtje ergens achter de volgende haarspeldbocht.
Frankrijk verrast je keer op keer, dat is ook niet zo moeilijk in zo een groot een veelzijdig land: Wintersporten, zonnebaden, surfen/zeilen; Bergen, valeien, vlaktes, en vele andere schitterende landschappen.
Tot slot nog de machtige kathedralen die je maar weinig elders vindt, de stoere burchten en romantische kastelen over het land verspreid en natuurlijk gaat dit alles samen met de geweldige taal, de lekkerste wijnen, champagnes, kazen, vleeswaren, delicatessen, etc…
Frankrijk heeft een erg mooie taal, een geweldige sfeer, een prachtig landschap, heerlijk eten en een heel trots volk. Dit alles maakt het tot een erg prettig land om in te verblijven!
Wat mij het meest aantrekt in Frankrijk? Alles!! De gastvrije mensen en de manier hoe ze van hun leven genieten. Natuurlijk de prachtige taal! (ben hard op weg het goed te leren:) De wijn, de kaas, het stokbrood, Crème brûlée, tarte tatin etc. De gezellige markten. De heerlijke sfeer die in de verschillende streken aanwezig is! Het is mijn ideale land, heb er vorig jaar op een camping gewerkt en zie daar mijn toekomst eigenlijk wel in. Heerlijk ergens in Frankrijk settelen. Ik ben helaas nog niet overal in Frankrijk geweest, dus ik zou deze graag aan mijn lijstje toevoegen:)
[quote="“Redactie, post:1, topic:34491"”]
Wereldwijzer.nl Reisforums geeft 5x de Dominicus reisgids Languedoc weg! Altijd nog naar deze zuidoosthoek van Frankrijk willen gaan? Of lijkt dit je een leuk (kerst)kado voor een bekende? Doe dan mee! Het enige dat je ervoor hoeft te doen is hieronder te laten weten wat jou aantrekt in Frankrijk. Doe dit voor 21 december; na deze datum maken we de vijf winnaars bekend!
[/quote]
om iedere hoek een verrassing
Douce France
Cher pays de mon enfance
Bercée de tendre insouciance
Je t’ai gardée dans mon cœur!
Mooier dan Charles Trenet kan ik het eigenlijk niet zeggen. Toen ik voor het eerst in Frankrijk kwam, was het alsof ik thuiskwam en als ik er nu te lang weg blijf, kan ik heimwee krijgen. Heimwee naar Parijs, waar steeds weer wat nieuws te beleven valt, maar ook naar de rust in de Camargue, met flamingo’s en wilde paarden en stieren.
Heimwee naar het mystieke Bretagne, naar Normandie, waar in 1944 onze bevrijding begon, naar de kastelen aan de Loire en het goede leven in de Provence. Eigenlijk is Frankrijk helemaal mooi, heel gevarieerd en uniek in de wereld. En dat geldt zeker ook voor de Fransen, die ik altijd ervaar als vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Frankrijk is mijn land.
[quote="“Redactie, post:1, topic:34491"”]
Wereldwijzer.nl Reisforums geeft 5x de Dominicus reisgids Languedoc weg! Altijd nog naar deze zuidoosthoek van Frankrijk willen gaan? Of lijkt dit je een leuk (kerst)kado voor een bekende? Doe dan mee! Het enige dat je ervoor hoeft te doen is hieronder te laten weten wat jou aantrekt in Frankrijk. Doe dit voor 21 december; na deze datum maken we de vijf winnaars bekend!
[/quote]
De gastvrijheid en de enorme sfeer echt Frans
Wat ons aantrek in Frankrijk is de heerlijke keuken, de lekkere wijnen en de vele naturistencampings.
gewoon de sfeer en de lekkere wyn en de kazen
Frankrijk is natuurlijk het land van de l’amour, de schitterende gebieden waarbij je onder het genot van heerlijk eten weg kan dromen op de zachte klank van een Franse song. (Vele zangers/zangeressen doen hun land eer aan.) Aan de ene kant lieflijk en aan de andere kant weer ruig, een land wat veel bied en waar je jaren naar terug kan gaan. Ieder gebied waant je in een wereld waar je de ander doet vergeten.
Je t’aime :slywink:
Voor mij is Frankrijk synoniem aan gezellig, knus, authentiek en warm.
Vele malen waren wij met kinderen in Frankrijk, de reis deden wij met de caravan ,zowel in het oosten als aan de westen. Een keer zijn we via Parijs gereden, 'smiddags weg uit Den Haag, Parijs door via de Peripherique naar het zuiden. Het was al laat en wilde wij ook wel slapen .De ontnuchtering kwam bij het wakken worden want toen bleek dat was in het donker mij ontgaan , min of meer stonden we op een plaatselijk kerkhof. De vele gestrekte en 2 en 3 baans wegen die er zijn in Frankrijk maken het rijzen heel plezierig. Lanen met bomen vergelijkbaar.
Onderweg maakte we een 2de overnachting aan een meer aan de linker zijde van de weg, om de volgende dag verder te gaan richting Lourdes. De temperatuur was inmiddels behoorlijk opgelopen en dat kon je goed merken achter het stuur. Deze 3de stop en de bezichtiging van Lourdes zijn mij in het verkeerde keelgat geschoten .Denk je in een bedevaartsplaats te zijn, is het niet anders als commercie wat de klok slaat. Winkel aan winkel en veel drukte door mensen die op de been zijn, deden ons tot inkeer komen op de verkeerde manier. Tor voor onze aankomst hadden we al veel gezien langs de route maar we moesten wel verder.
[/quote]
Frankrijk, is voor ons als een thuiskomst, de mensen, het karakter van de Fransen de natuur en het weer. Wij verlangen er naar om in het voorjaar er weer naar toe te gaan.