Welk deel van Frankrijk vind jij het leukste?

Ik wil weleens weten welk deel van Frankrijk het populairst is…
Dus … Stem mee in de poll!!!

Mijn favoriet is de Dordogne, lekker groen, veel bos, riviertjes, meertjes.

Voor mij een ander gebied van ‘Frankrijk’ namelijk de Marquises in Frans Polynesie…!

Echt Kaatje…paradijsje…Anaho, Nuku Hiva…droom plekken moet je beslist een keer naar toe gaan!

Bisou,

Nou, het zijn wel de meest geëikte opties die er in staan :wink:

Ik stem lekker anders en wel op Les Landes, dus in de Aquitaine.
Dit omdat het een heerlijke boerenstreek is, nog voor een deel ongerept. Arme bevolking, mensen waarderen het leven, hebben andere prioriteiten. Genieten van je leven, materieel bezit is niet het belangrijkste. Volop mogelijkheden om actief te zijn. Een schitterend strand, enorme golven, ideaal om te surfen etc. Prachtige, ruime en schone stranden ook. Niet te druk, in het voor- en naseizoen heb je bekant je eigen strand. Bossen om te mountainbiken. Vlakbij de grens van Spanje, wat grote steden in de buurt, toch Zuid-Frankrijk, volop zon en mooi weer. En nog niet overstroomd door doelloze toeristen :wink:

Hihi, ja inderdaad, maar ik kon moeilijk een enquete maken met 95 franse departementen en 4 overzeese :slight_smile:

Tsssssssssssss, niet eens? Flauw hoor.
Ik moet nog effe stemmen trouwens. Lekker dom, ben het vergeten.

Vive Le Vendée!!! Heerlijk weer, mooie stranden, goede golven en altijd op een superleuke camping gestaan.

Jaaaaaaaaa, de Vendée (Pays de la Loire dacht ik) is ook errug mooi. Al bevallen de stranden mij beter in Les Landes. Maar in de Vendée kun je heerlijk eten, heerlijk op je mountainbike jezelf uitleven en La Roche Sur Yon is een geweldige stad. Puys du Fou -> ook aanrader.

Ik hou het op Réunion. Tsja, erg ver weg maar wat een pracht van een eiland in de Indische Oceaan, hoewel de ‘gorges du Verdon’ ook hun aantrekkingskracht op mij uitoefenen.
groetjes,
Cindy

Oef, beste mensen Corsica staat er niet bij… Corsica is Frankrijk in het klein voor ieder wat wils… dus ik ga voor Corsica - Ile de Beauté!!!

Wilbert http://www.corsica-info.nl

Jeetje, volgens mij had ik dat beter wel kunnen doen…
er wordt nu zo vaak op “anders” gestemd :sad:

Voor mij zijn er meerdere delen favoriet (bvb. l’Ariège, aan de voet van de Pyreneëen, de Verdon of de Loirevallei), maar ik heb toch maar gestemd voor Bretagne omdat dit een heel erg mooie regio is met vriendelijke mensen die toch niet zo bekend is bij het Belgische en Nederlandse publiek. Bretagne heeft iets mysterieus (vb. het woud van Brocéliande waar Merlijn woonde volgens de verhalen, en de menhirs van Carnac), maar zijn vele kilometers kustlijn zijn ook zeer de moeite waard.

Ah, oui! Corsica…het mooiste wat er is.

hallo Kaatjeka,

Mijn antwoord is volgens mij niet geregistreerd, dus nog een keertje,

Wat betekent voor jou leukste,

er zijn verschillende criteria:

Natuur
Klimaat
Vertier: sport
cultureel

Misschien zijn er nog andere mensen die hier iets aan willen toevoegen.

Groetjes

Nou, er kan wel wat gepoetst worden!!!

Is al gebeurt!! :smiley:

Het is, denk ik, een samenhang van veel dingen, maar voor mij vooral een gevoel wat ik ergens bij heb, maar ook herinneringen!

ik heb gekozen voor de franse alpen, dat is voor mij het mooiste van frankrijk jammergenoeg ben ik nog nooit op de franse overzeese gebieden geweest

Normandie en Bretagne in één adem? Ik ga toch echt wel voor Bretagne hoor!
Groetjes,
Kyta

Ach ja, lang leve meningsverschillen he…

Ik mag weer over 2 weken preciessssssssssssssss…Vanavond over 2 weken ben ik heerlijk op een paar km. afstand van Contis. Land om 17.00 op Merignac als 't allemaal mee zit. Zalig, hoppalee Les Landes weer in. Op naar de woeste golven, schone stranden, heldere zee, grote steden en pittoreske dorpjes verpakt in een mooie omgeving :slight_smile:

Hmmmm!

hey Blue, over twee weken en 1 dag ga ik ook weer naar het mooie Frankrijk!!

VIVE LA FRANCE!