Frankrijk bestaat in eigen land uit 96 departementen. Welk Franse departement vind jij het mooiste?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.
Frankrijk bestaat in eigen land uit 96 departementen. Welk Franse departement vind jij het mooiste?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.
Een Drome van een departement
Nu ik vind de streek tussen Toulon en Fréjus ook heel mooi,je vind daar prachtige zandstranden en voor de kust ligt de beboste eilandengroep Îles d’Hyères (ook wel: Îles d’Or)oa:met de mooie eilanden Île de Porquerolles , Île du Levant.(Ile du Levant stond bekend als een nudisteneiland,heb daar mijn eerste euchh ervaring gehad)
provence
de nièvre omdat daar het grootste deel van de morvan te vinden is met zijn heerlijke meren en bossen en vooral rust!
de haute Savois. Heerlijk skiën in Les Arcs, val d’Isere, La plagne enz.:zon02::dag:
Midi-pyrenées, met name Tarn et Garonne
Cote d’Azur, Provence, Ardeche, Dordogne, Pyreneeën, de Savois, heel veel departementen zijn mooi en hebben hun eigen charmes en bezienswaardigheden.
Bretagne, Veel ruimte en afwisselende natuur
Savoie sneeuw en zon
see the other pictures of this day at : 120110_dinsdag | Flickr
please feel free to “share” or “retweet” this link
Normandië vindt ik geweldig! Met name Basse Normandië het zuiden van Normandië op de grens van Bretagne. Wij logeren regelmatig in een prachtig gerenoveerde watermolen uit 1870 www.laminoterie.eu . De historische gebouwen zijn geweldig zoals natuurlijk de Mont St Michel. Dinan is werkelijk indrukwekkend. De gezellige grote markt in St Hilaire is een groot plezier om te bezoeken. Heerlijke calvados en natuurlijk de vruchten van de zee waar Normandië bekend om is, te vinden in de vele gezellige restaurantjes. De La Minoterie ligt in een baai van de Atlantische kust met een warme golfstroom waardoor het klimaat zeer prettig is.
Echt een grote aanrader!!
Akkoord met Napoleon.