Hallo,
Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Frankrijk (echt waar!) en wel naar Bretagne, omgeving Quimper.
Wat moeten we daar, in de drie weken dat we daar zijn, absoluut gezien hebben?
We zijn natuurlijk zelf ook flink veel informatie over de streek aan het doorworstelen, maar het is ook leuk om van Bretagne-gangers te horen wat de hoogtepunten zijn.
We gaan in de maand juli.
We zijn benieuwd!
Jan
Hoi Jan!
Bretagne is echt enorm mooi!
De kustlijnen vind ik echt enorm mooi en inspirerend. Op elke plek is het weer anders. Je ziet daar echt de kracht van de natuur.
In het noorden van Bretagne zijn zelfs hele speciale rode rotsen. Die zijn ook erg mooi (ik ben er in de winter geweest en heb me enorm vermaakt. Moet je nagaan dat je er in de zomer bent!)
Ik ben zelf een tijd in Brest geweest en van daaruit ook een keer een dag naar ile d’Ouessant gevaren. Dat is een eiland een stukje van de kust. Echt een aanrader! Alleen misschien vanaf jullie gezien iets te ver, aangezien het 3 uur heen is met de boot en 3 uur terug. Misschien is voor jullie Ile de Sein wel goed te doen. Ik ben er zelf niet geweest omdat het te ver was, maar het schijnt wel mooi te zijn.
Kortom, ik zou zeggen, neem je wandelschoenen mee, een fototoestel, een goede wandelgids van Bretagne, en een goed boek. Dan ga je echt een top vakantie beleven!
Laat je even weten hoe het is geweest?