Polen En Russen ...

Hallo,

Mijn man en ik zijn net terug van een reis van 2 maanden naar Tunesie.

Het toerisme is de afgelopen jaren duidelijk minder geworden en nu wordt Tunesie, met name Sousse, overspoeld met Russen.

Omdat de hotels een heel lage bezetting hebben, proberen ze deze op te vullen met Russen wat niet voor iedereen even plezierig is.

Veel van hen zijn ongemanierd en plunderen de buffetten in de restaurants, terwijl ze weer borden vol met eten teruggeven !

Wij hebben mensen gesproken die al 12 jaar in hetzelfde hotel komen en nu hun eigen hotel niet meer herkende vanwege de Russen.
Ook voor het personeel is het naar werken, ze spreken alleen Russisch en geven geen fooi.

Het is te hopen dat het in Tunesie niet dezelfde kant opgaat als in Turkije, want daar is het mooie Tunesie echt niet mee gebaat !!!

[FONT=Arial][SIZE=1]
Hoi,

Je hebt helemaal gelijk. Wij zijn vannacht teruggekomen uit Monastir en we hebben een half “trauma” opgelopen van al die russen. Wat een vreselijke irritante mensen zijn dat zeg! Precies hoe je het beschrijft! Ze hebben totaal geen respect voor die mensen die daar zo vreselijk hard werkten! Mensen uit alle landen klaagten gewoon over die russen. Je zou er voor wegblijven en dat is echt zonde.
Ik heb zelfs een man meegemaakt die daar werkte en die moest gewoon huilen omdat hij niet meer tegen die Russen kon!
Dat is toch een echte schande!
De mensen uit tunesie zijn zo vriendelijk en werken zo hard voor een hongerloontje! Ik maak me er weer kwaad om. En inderdaad ook: Ze dringen voor bij het eten, nemen BORDEN vol, nemen 1 hap en schuiven het opzij om vervolgens weer een nieuwe ronde te maken.
Zo kan ik nog een uurtje doorgaan…dat doe ik maar niet, je snapt het wel denk ik.

Groetjes Ilona

Dat probleem is op Djerba dus simpel opgelost.
We hebben daar ook een jaar last van gehad maar sinds vorig jaar boeken de hotels geen Russen meer.
Het was inderdaad een vervelend volkje die totaal losgeslagen waren en de boel grondig verpesten voor de anderen.
De rust is weergekeerd op Djerba en hopelijk nemen ze in Sousse en omgeving hetzelfde besluit.

Hallo Marianna,

Fijn dat jullie op Djerba geen last meer hebben van de “Russen”.

Het is te hopen dat de hoteliers in Sousse en Port el Kantaoui dit ook snel in de gaten krijgen.
In Mahdia bijvoorbeeld is ook geen “Rus” te bekennen.

Doordat het toerisme veel minder is geworden hebben de hoteliers gedacht dit “probleem” op te lossen middels “Russen” !

Op lange termijn is dit zeker geen oplossing !

Ik hoop inderdaad dat ze in Sousse en omgeving net zo verstandig worden als op Djerba !

Groetjes,
Pittie

dit is een bericht voor ilona.

hallo, ik las jouw bericht over nare ervaringen met russen tijdens jouw verblijf in monastir. ik ga zelf 31 augustus naar monastir en verblijf daar in hotel monastir center. mag ik weten welk hotel jij hebt gezeten? groeten,

alex

Hoi Alex,

Ik heb in Skanes Garden gezeten.
Monastir en vooral Sousse zijn allebei leuke plaatsen hoor.
Alleen ons hotel en de russen dus ook waren wat minder.
Maar het weer en het strand zijn erg fijn.
En je kan leuke excursies doen.
Tunesie is een leuk land, dus ik wens je heel veel plezier.

Groetjes Ilona

ook wij zijn sinds vorige week vrijdag retour van Tunesië. Wij zijn enorm geschrokken van het gedrag van de Russen. Ik moet bekennen dat ik nooit een menig over Russen had maar, dat is nu echt wel veranderd.
Wat een ongelooflijke hufters zijn het. Arrogant, overheersend en ongemanierd. Ik heb af en toe met verbazing gekeken wat die mensen denken zich te kunnen permiteren.
Kortom, ik kan geen Rus meer zien.

Hoi,
Helemaal mee eens, maar vergeet de italianen niet die zijn ook ERG aanwezig!!En met eten zijn ze net als de russen pakken alles en laten het ook weer staan.

Jeannet

Hoi, tja ik sluit me hier helemaal bij aan, maar ik heb me eerlijk gezegt meer geirriteerd aan de Italianen net zo onbeschoft en vreselijk aanwezig, maar het heeft zeker mijn pret in Tunesie niet beinvloed,

groetjes Carola

:wink: Heel vervelend om te horen dat jullie vakantie min of meer verprutst is door de Russen !! Toen ik ongeveer 20 jaar geleden voor
het eerst in Tunesie kwam ( op advies van iemand die daar al 7 jaar kwam ), heb ik me rot gezocht naar een glaasje bier of wijn !!
Dit is in de loop van de jaren erg veranderd, en daarmee haalt Tunesie
eigenlijk zelf de jeugd, Italianen, en uiteraard de Russen naar zich toe.
Vroeger mocht je aan de waterpijp, nu wordt me zelfs xtc aangeboden.
Alle mooie vakantie bestemmingen worden uiteindelijk stuk gemaakt, nog even en je koopt coke op de Maan !!!

PS. Kent iemand een dealer in Haarlem ??
De mijne zit in Tunesie, en ik zit zonder.

Waar boek ik mijn vakantie ??

Heeft dit iets met de Russen te maken, ik dacht het niet.
Wij drinken ook alcohol maar weten tenminste een beetje maat te houden daarin.

Gewoon weigeren die handel en het probleem is opgelost, kijk maar naar Djerba, daar wil men de Russen dus niet meer hebben.

En drugs, ja overal probeert men dat denk ik, maar ook dat heb ik op Djerba gelukkig nog nooit gezien of gehoord en ik hoop dat het ook zo blijft daar.

Dus ik zou zeggen boek je vakantie eens op Djerba, je glaasje bier kun je in iedere hotel kopen maar op de terrassen in de stad is het zoeken geblazen, er zijn er twee die alcohol verkopen dus daar blijft het voorlopig nog wel even rustig.

Hoi,

ik ben net terug uit sousse… Hotel Marabout… Super hotel… Alleen veel russen en ander kut volk (denk aan franse tunesiers die denken dat ze alles kunnen maken…

ik was al net 3 stappen van mijn hotel en ik kon als ik wilde weer stoned terug naar binnen… van hasj tot coke werd mij aangeboden… 1 keer is niet erg, maar ze stonden letterlijk op elke hoek van de straat…

De gasten in het hotel werken zich de #@$$R# voor 4 dinars per dag, terwijl je buiten de ene mercedes na de andere ziet rijden, waar zullen ze het nou van doen…

Voor mij nooit meer tunesie

Hoi Dewee,

Ja die russen schijnen nogal wat problemen te geven.
Jammer hoor het verpest het voor de anderen op deze manier.
En wat betreft het dealen van drugs buiten je hotel, ook dat hoor ik steeds meer.
Ikzelf kom altijd op Djerba en daar kennen we die problemen gelukkig niet, Russen mogen er niet meer in en drugs dealers ben ik er ook nog nooit tegengekomen.
Maar Djerba is toch een totaal ander wereld dan de omgeving van Sousse blijkbaar.
Hopelijk blijft het daar wat het altijd is geweest, een rustig eiland met vriendelijke mensen, een gewelidg strand en mooie hotels en geen problemen zoals ik hier de laatste tijd steeds meer lees.
Jammer dat je nooit meer terug wil naar Tunesie, mocht je van mening veranderen, probeer dan eens Djerba, tenminste als je van rust houd, anders ben je daar ook verkeerd.

Groetjes
marianna

De laatste 2 jaren zijn er héél wat veranderingen gekomen in het tourisme van Tunesië …
Vroeger waren het voornamelijk Duitsers, Belgen en Engelsen die op reis gingen naar Tunesië, en alles was wel een beetje aan die mensen aangepast.
Nu de laatste 2 jaren, en zeker dit jaar is er een storm van Oost-Europeanen in Tunesië !!! Russen, Polen, Slovaken … ect ect.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik en de andere Tunesiers waar ik mee gesproken heb vinden dat ze de boel VERZIEKEN !!!

Ze zijn ASOCIAAL, ze spreken meestal alleen hun eigen taal, dus hun animeren zit er niet bij, moeten de Tunesiers hun taal gaan leren, waar ze al goed mee bezig zijn (let op de animatie, spreken ze ook al wat Pools, en Russisch tss !!) en ze kijken altijd zooooooooo kwaad naar mensen die ze niet kennen … echt walgelijk hé … Ze denken dat ze zich alles mogen permitteren en dat ze baas van alles en iedereen zijn.
Velen Engelsen en Duitsers hebben ook gezegd dat ze niet meer naar Tunesië zullen komen als 't zo blijft duren, je moet je toch goed voelen als je op vakantie bent ? En als je op hotel zit dan leef je tussen die mensen !!!

Wat vinden jullie ??? xxx Miss Tunisie.

Hallo MiSS_TuNiSie,

Goed dat je het onderwerp weer eens even aanhaalt, maar hier is al een uitgebreide
TOPIC (2 pagina’s) over ! Russen In Tunesie ! Een groot probleem voor het toerisme !

Je kunt hem **HIER ** lezen.

Groetjes,
Pittie

Oh, had ik niet door, Pittie :slight_smile:
Fijn dat er al iets over gezegd werd !!!

Mij werd nog nooit drugs aangeboden !!! Dat je dat makkelijk kan vinden in Tunesië is ONZIN !!! Er hard om zoeken zal je moeten, ja …

En dan over die RUSSEN en POLEN, en eigenlijk het hele OOSTBLOK …
Ongelooflijk hoe ongemanierd die zijn !!! Ik was voor de eerste keer zonder m’n familie met m’n vriendin alleen naar Tunesië gegaan, op hotel (hotel Karawan) en toen merkte ik het pas, toen ik met ze op hotel zat !!!
De laatste dag zaten ik en m’n vriendin gekoppeld met 2 Russische wijven aan tafel, ze drongen voor aan 't buffet, ze lieten de helft achter op tafel, ze gaven niks van fooi, en ze keken me de hele tijd aan, en kwaad kijken hé !!! En natuurlijk zaten ze te roddelen tot en met … Vies volk !!! Het was abnormaal in het restaurant van 't hotel, ze vlogen naar 't buffet toe en lieten niks achter voor anderen, en duwen, en voorsteken en noem maar op !!!

Al die wijven (sorry van uitspraak) keken me de hele tijd kwaad aan, en keken ons na … Ik had er dan ook de pest aan, en dat wisten ze :wink:

En aan de karaoké dan !!! Waren er mensen die prachtig konden zingen, die kregen niks van applaus, ook niet gewoon voor 't gebaar, maar komt er daar een lelijk wijf aanzetten die zo vals als een kat een Russisch liedje komt zingen en dan juicht iedereen die toe !!! Logisch, 't zijn allemaal Russen …

Naja, zolang er geld binnenstroomt in Tunesië zou 'k zeggen, ik hou van m’n land, maar dit word me teveel !!! Ik hou van m’n stad (Sousse) en ze word echt verpest door dat volkje !! En al die wijven die zich precies als hoertjes kleden om een Tunesische man te vinden … Echt ongelooflijk is dat, het zijn hoeren van natuur, en dat zie je …

Ik hoop dat er iets aan gedaan wordt, want zo kan het niet langer !! Vorig jaar viel nog mee, dit jaar is veel erger, wat zal 't volgend jaar zijn ???

nou ik heb dus ook gehoort over vooral de polen in mahdia …
de meiden die komen elk jaar terug voor een andere vent
de "casanova’s "daar zien ze als hoeren wat iik heb gehoort groetjes anita