Wat vinden jullie van de Russische toeristen die de stranden en vele hotels bevolken?

Onlangs zaten er in een hotel waar ik verbleef,Russische toeristen te drinken aan de bar.
Het viel me op dat de sterke drank rijkelijk vloeide alsook het onbeschoft gedrag tegen het thaise personeel liep de spuitgaten uit,er moest Politie aan de pas komen om de gemoederen te bedaren.
En zeggen dat dit maar in Nakhon Ratchasima was en niet in Pattaya waar ze gewoonlijk in groten getale verblijven.
Ik wil niet generaliseren, want er zijn ook uitzonderingen, maar het is een voldongen feit, dat het gros van de Russen zich onbeschoft gedragen tijdens hun verblijf in Thailand.
Wat vinden jullie van de Russische toeristen die (bijv. op Phuket, maar ook op andere plekken) de stranden en vele hotels bevolken,Baal jij ook of maak het je niet uit?
Stem hierboven in de peiling alsook kan je hieronder het ƩƩn en andere kwijt over het onderwerp.

http://images.travelpod.com/users/j.bennison/1.1264876168.1_pattaya-walking-street.jpg

Met dank aan Hans 2007 voor het mee denken van de nieuwe peilingsvraag

Over het algemeen genomen staan de Russische toeristen bekend als: ā€œirritantā€, ā€œvervelendā€, ā€œluidruchtigā€, ā€œasociaalā€, etc… Ik heb er in ieders geval nog nooit iets positiefs over gehoord.

Zelf heb ik nog nooit ā€œlastā€ van ze gehad maar ben ze eigenlijk ook nog nooit tegen gekomen in een hotel.

Ik heb ze een paar keer op Jomtien Beach meegemaakt en er vrij weinig last van gehad, het waren wel wat ouderen mensen, alleen als de strandverkopers ze zagen werd het als bijen op honing.
Maar in de uitgaansgebieden gaan we niet bij hun in de buurt zitten, teveel slechte ervaringen.

Helaas kom je ze op (te) veel plekken tegen. Ze kunnen ook niet tegen de Thaise manier van werken en organiseren.
Ik heb twee dames ooit eens een keer of vijf moeten vertellen dat het echt goed kwam, want de bus moest ook nog elders wat andere passagiers ophalen, en mevrouw dacht dat de Thaise chauffeur hen belazerde.

Verder heb ik ooit ook eens op weg naar een waterval een Russische dame gezien met de naaldhakjes in haar handen, heel erg goed voorbereid dus…

Wat wel opvalt is dat ze gelukkig vaak in groepen reizen, en als je die ontloopt, je er verder weinig last van hebt.

Hans.

Een spijtige zaak dat ze hier zo ā€˜en masse’ aankomen, ik zie ze hier in Kanchanaburi met z’n allen uit de bus gerold komen, de mannen in zwembroek, de vrouwen in bikini met pareo en zo naar ā€˜the bridge’ spurten, alles en iedereen uit hun weg duwen. Vervolgens met z’n allen aanschuiven aan het buffet en met de handtassen vol fruit terug naar de bus. Een tijdje geleden was ik in een coffeeshop aan het wachten op m’n wagen die in de carwash stond, toen er zo een bus stopte, iedereen loopt met sigaret in de mond de coffeeshop binnen, gaan overal zitten, hangen, stinken en wachten tot de bus volgetankt is om weer op te stappen zonder ook maar 1 baht gespendeert te hebben in de zaak. Toen ik de eigenaares hierover aansprak zei deze dat dit de normale gang van zaken is, elke bus die daar stopt is hetzelfde verhaal. Die gaan drank en snacks kopen in de 7/11, maar daarbuiten spenderen ze weinig of niets. Niet echt een aanwinst voor thailand, behalve voor de grote hotels die contracten met oa Pegas hebben.

Neutraal want, ze zijn niet anders dan andere vakantie-gangers alleen dan dat ze behalve geen Thai ook vaak geen Engels spreken wat op zich weer leidt tot mis-communicatie en onbegrip.
Ja, tuurlijk zijn er Russen die moeite hebben om rekening te houden met hun omgeving, maar die kennen we meer.

In het rustieke vissersdorpje aan de Baai van Thailand waar ik regelmatig kom zijn er ā€œoverdosesā€ aan Arabieren, Indiers, Europeanen, Amerikanen, Noord-Afrikanen (lees: Fransen) en de nodige mix van Aziaten. Geloof me: Iedere bevolkingsgroep heeft wel iets waaraan je je kunt ergeren.

Daar heb je een punt, Joe ! Misschien vinden de Russen Nederlanders wel het irritantste volk…

Hebben wel eens gedacht dat we in een horrorfilm waren terechtgekomen!
Hillarisch als ze wat willen gaan bestellen dit lukt ze alleen met pictogrammen.
Afrekenen doen ze door hun hele portomonnee af te geven.
Wij kunnen er wel om lachen hebben ons er gelukkig nog niet aan geergerd.
Wel valt het op dat Fransen in b.v Thailand perfect engels spreken nu de russen nog.

Niet teveel op letten. 't is nu eenmaal zo. Echte last hebben we er nog nooit van gehad. Hondsbrutaal zijn ze wel. Vooral tijdens het buffet. Vermijden is daar het credo. En de vrouwen zijn een komische vertoning op hun stiletto hakken met kunst cup DD wiegelend langs het zwembad. Dus de lachspieren worden ook weer eens aan het werk gezet :wink:

Volgens mij is het niet van belang of lastige toeristen uit Rusland, Nederland, Engeland, ArgentiniĆ«, Zuid-Afrika of welk ā€˜Verwegistan’ dan ook komen. Het is belangrijker, dat er op de locatie waar men ze tegenkomt, een ā€˜infrastructuur’ is, die er voor zorgt, dat deze mensen snel - als kan zonder geweld - tot de orde geroepen worden. De overgrote meerderheid van de toeristen gaat op vakantie om leuke dingen te doen en een bepaalde tijd op een zo aangenaam mogelijke wijze door te brengen. Men zit derhalve niet op druktemakers en oproerkraaiers te wachten. Het is derhalve voor die grote groep mensen belangrijker, dat in voorkomende gevallen snel en adequaat tegen ā€˜sfeerverpesters’ wordt opgetreden, dan om te horen uit welk land ze afkomstig zijn, denk ik.

Ik hoor vaak negatieve reacties over de Russen, maar ons hotel zat voor de helft vol met Russen en ik moet zeggen dat ze zich toch wel normaal gedroegen.

Ik heb niks op Russen tegen en ook niet op Arabieren, IsraeliĀ“s, Duitsers of Engelsen… Ook niet als ze net zoals ik op vakantie in Thailand zijn :slight_smile:

irritant luidruchtig en onbeschoft dit is niet te filmen voor de anders mensen!!!

1 like

Baal net zoveel van die west -europese mannen, die de Thaise meisjes tijdens hun trip gebruiken.

Ik ben niet iemand die snel oordeelt, maar de ervaring heeft mij geleerd dat de russen waar ik mee te maken heb gekregen op diverse vakanties ons helaas een geheel verkeerde indruk geven van de ā€˜Rus’…ze gedragen zich luidruchtig, asociaal, onbeschoft etc. etc. En eerlijk gezegd is het voor mij een reden niet naar een bepaalde plaats of hotel te gaan als ik weet dat er veel russen of oost europeanen komen.

ik heb niks tegen russen op zich maar ik denk dat de pakketreizen met russen niet in het voordeel van thailand spelen op lange termijn
meestal veroorzaken zij een boel overlast, willen zoweinig mogelijk betalen en zijn meestal dronken en onbeschoft iets waar de doorsnee thai echt niet zit op te wachten
maar dit verhaal heeft zich al afgespeeld in egypte en later in turkije en daar zijn de russen momenteel al heel wat minder gewenst
dus ik denk dat zij zowiezo op termijn minder in beeld zullen komen ook in Thailand

Tegen Russen heb ik op zich niets, als zij zich tenminste normaal gedragen. Maar dat kunnen zij blijkbaar niet.
Ik zat laatst in een internet-shop lekker rustig met een aantal mensen te internetten totdat er een man binnenkwam (een Rus) die luidkeels begon te skypen met Rusland. Een paar maal had de eigenaar van de shop hem al gemaand wat rustiger te praten, maar hij ging gewoon door, zodat de andere mensen een voor een de zaak verlieten.
Nu overal in Pattaya russische uithangborden. In verschillende ā€œNederlandse tentenā€ het menu in het Thais, Engels en Nederlands. Nu in het Thais, Engels en Russisch.

als ze zich gedragen geen probleem , maar het grote probleem is dat ze zich gedragen als varkens en dat is heel storend

Jaren geleden waren wij in Hua Hin en toen waren ze al irritant, zelfs met weinigen. wij zaten rustig ergens te eten toen een van die Russen het leuk vond om wat rotjes af steken. Iedereen in het restaurant schrok zich een hoedje en zij lachen. De Thaise obers durfden niets te zeggen en keken verschrikt. Je komt ze tegenwoordig overal tegen ook in turkije en daar schijnen ze zich nog erger te misdragen. We gaan het zien binnenkort…

Hier in Hua Hin ben ik er nog maar 2 tegen gekomen , en beide keren een slechte ervaring —> onbeschofte en irritante varkens.
Spijtig genoeg zijn het niet alleen de russen , die pakistani bvb zijn ook een zootje hoor…