Russen?

Hoi,

Ik ben hier voor het eerst omdat ik meer over Turkije te weten wil komen.
In 1991 ben ik in Marmaris geweest en toen was 't er nog helemaal niet zo toeristisch. Er zal wel het een en ander veranderd zijn…:smirk::unibrow:

Ik heb ook al op allerlei sites zitten kijken naar hotelervaringen en kwam tot de ontdekking dat men nogal wat “overlast” kan hebben van gulzige en ongemanierde:thumbsdown: Russen in de hotels aan de Turkse Riviera.

Hoe zit dat aan de Westkust?
Wij willen volgend voorjaar het liefst daar naar toe:vak01:
Alvast bedankt:dag:

ikzelf heb erg weinig russen gezien in bodrum en gumbet. ook in marmaris vrij weinig. kusadasi weet ik niet.
ze boeken voornamelijk in de grotere all incl. ketens en dan kom je ze wel eens tegen.
met name in het voorseizoen, juni, komen er grotere groepen vooral jongere russen hun examen vieren in turkije.

er zijn geloof ik bepaalde reisorganisatie’s die ‘rus-vrije’ hotels hebben. ikzelf vind dit een klein beetje overdreven, iedereen mag toch op vakantie komen? maar goed, het is maar net wat je zoekt.

De westkust valt inderdaad nog wel mee wat de russen betreft. Maar ook daar zul je ze al tegen komen!! Maar ja wat dan nog? Ze zijn misschien wat asocialer… maar zoals Bloem ook al zegt. Eigenlijk heeft iedereen recht op vakantie.

:vak01:

:nod: Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit welke nationaliteiten er in een hotel zitten. Als men maar een beetje respect voor mekaar kan opbrengen, toch?
:dag:

dat is waar!

Iedereen heeft recht op vakantie ja, maar niet het recht om andermans vakantie te verneuken :wink: Dus dat is een beetje loos argument vindt ik. Maar goed, ik vind de russen wel mee vallen hoor. Ik zat dit jaar in het resort met de grootste bezetting russen, wel 95% (geen grap) was russisch. En er waren 1200 kamers. Dus reken maar uit hoe mega veel russen er waren.
Het zijn met eten gewoon horken. De taarten als toetje waren altijd heel erg mooi, maar na 5 minuten was het een slagveld omdat de russen het onder handen hadden genomen. En ze dringen gewoon voor.

Maar voor de rest vond ik het echt gezellige lui. Met entertainment en shows enzo, doen ze altijd super mee. Schamen zich nergens voor, en zijn een stuk minder ingetogen als ons “stugge hollanders”. Dus wat dat betreft was het altijd gezellig en feest met een show. Aangezien het een overvloed aan russen was daar. Ze schamen zich gewoon nergens voor. Als er vrijwillegers nodig waren uit het publiek, rende ze bekant naar voren omdat ze graag mee wouden doen. Wij hollanders moet vaak met veel moeite en tegenzin uit het publiek getrokken worden. Dat vond ik dus wel een groot pluspunt, je hoeft niet bang te zijn dat je naar zo een show zit te kijken die niet van de grond afkomt, aangezien ze altijd met alles meedoen. En jijzelf dan ook wel meedoet.

Over de mooie vrouwen is ook een hoop te vertellen, maar goed, dat is niet relevant denk ik :stuck_out_tongue:

kijk een vakantie verpesten is ook niet de bedoeling… Maar als ik vakantie heb kan ik me niet druk maken om iemand die voordringt hoor!!

En die vrouwen… sorry kan ik niet over mee praten… Geef mij de turkse mannen maar… Jammie!:wub:

ach
uberhaupt de mens op vakantie bij een buffet…
russen? heb je de duitsers of nederlandsers wel eens gezien… laden alles maar vol!!
tis wel lastig als ze ruzie maken in de bar en een hele fles wodka eisen, maar ja, daar trek ik me niets van aan
en idd, tis groot vermaak! altijd lachen, altijd haantje de voorste en de russische vrouwen, zie ik alleen maar hoe ik niet zou willen zijn…

Nederlanders zijn een stuk bescheidener met eten hoor. Die russen laden pas vol. Soms vond ik het echt schandalig. Ik kan me er niet druk om maken, maar vraag me soms wel af hoe ze het in godsnaam durven… Met ontbijt laden ze gewoon tig borden met broodjes vol, tig borden met beleg. En naderhand laten ze gewoon zo 15-20 broodjes liggen, terwijl andere staan te wachten tot er weer eens nieuwe broodjes komen omdat ze op zijn… Ze creeeren altijd hun eigen buffetje op tafel, waarvan ze zowiezo altijd minimaal 50% laten staan…

ik heb dat nog nooit zo gezien
alcohol, ja, maar bij het eten buffet?
nou ja, goed, doet er niet toe!
je moet je er gewoon nix van aantrekken, de zon schijnt voor iedereen!! toch?

Ik heb dat jaren terug al gezien in Spanje. Ik heb er wel een hekel aan, aan dat voordringen en dat volladen. Ik heb het echt wel gezien. Hele borden vol halen en de helft laten staan of mee naar buiten nemen, terwijl als wij dat zouden doen, wordt er wat van gezegd. Je kan en mag ze niet allemaal over een kam scheren, maar ik moet ze niet!

En niet alleen Russen maar al dat Balkanvolk.

Ik hoorde in Kusa van een meisje die stage liep in een hotel daar, dat een week voor die Russen maar € 199 kost en dat er daarom zoveel Russen in die vakantielanden zitten en met name nu in Turkije.

Het waren vorig jaar in ADR ook veel oostblokkers. In combinatie met engelsen en alcohol niet bepaald een succes, tot vechtpartij aan toe. En inderdaad bij het buffet voordringen, bord volladen en de helft laten staan. Moet er ook bij zeggen dat vakantievierende turken zelf er ook wat van kunnen, tafel volladen en veel laten staan en zij behandelen hun eigen volk niet bepaald netjes.

Vorig jaar vertelde 1 van de managers dat russen in de 5 sterren hotels het 3 voudige van onze prijs betalen, vandaar hun haantje de voorste gedrag

Nou als ik dat zo lees valt er ook wel wat te lachen met die mensen. Het is maar hoe je het bekijkt! Zolang ik niet omkom van de honger…
Ik ben alleen benieuwd of het de prijs niet nog verder zal opdrijven, al die verkwisting. Het moet uiteindelijk toch allemaal betaald worden. Of zouden ze die overgebleven russische broodjes gewoon weer op de stapel leggen…

hahahaa
zou het?
heb ik nog nooit gezien!
ik vrees eerder dat die naar de personeelskeuken gaan en daar opnieuw verwerkt worden en dat dan het personeel het opeet…

In ADR werd alles weggegooid. Zou wat zijn zeg als ze de broodjes weer terug zouden leggen.

wie zal het zeggen… ik zou me wel kunnen voorstellen dat er een andere bestemming voor zou kunnen zijn dan de vuilnisbak.
anyway, wij hebben nog niet voor een bepaald hotel gekozen. al surfend kom je er zo veel tegen dat je steeds kritischer wordt. de een nog mooier dan de ander. en voor iemand die de laatste jaren op camping heeft gestaan is het een openbaring, al die luxe. onze zoon van 8 die over mijn schouder heeft meegekeken in het hotelaanbod neemt al geen genoegen meer met een hotel zonder superpool met glijbanen! kun je nagaan.
zou dat het zijn, waar die russen op kicken na al die jaren armoede? luxe, luxe en nog eens luxe?

tja… maar aan de andere kant.
een leuk klein hotelletje of app. is net zo leuk!! en dat lekkere vele eten kan ook in een restaurant!
ikzelf ga nooit meer naar een all. incl hotel. gewoon vanwege de prijs enzo. vind een klein hotelletje veel leuker! maar ja, als je zoon eenmaal die glijbanen heeft gezien :wink: hahahaa
kan altijd nog naar aqua park gaan!

Die Russen zijn duidelijk hilarisch!!! Heb zelf nog geene gezien, of toch niet dat ik weet, maar aan die verhalen hier te zien… :slight_smile:

De overschot van eten of drank wordt niet meer aan de gasten geserveerd de volgende dag, daar kun je van op aan. Want ik denk dat als dat zou uitkomen, dat ze dan wel rap een sterreke kunnen verliezen die hotels… Maar de overschot die in de schotels nog ligt enzo, die wordt misschien wel aan het personeel geserveerd, dat zou kunnen, maar dat is toch zo erg niet? Ik eet toch ook vaak vandaag hetgeen mijn moeder gisteren heeft klaargemaakt… Of gaat het daar niet om?

Een all-in, heb het dit jaar voor de eerste keer meegemaakt, en kmoet zeggen dat het toch wel een heel gemak is… Niet constant met je geld bij je moeten rondlopen, als je uit het zwembad komt kunde gewoon naar de bar stappen en iets halen alvoor je terug naar je stoelke op het strand gaat. Zeker voor gezinnen met kinderen lijkt me dit een goei formule.

Maja er wordt hier gezegd van een buffet op tafel creëren enzo, maar misschien heeft dat iets te maken met hun gewoontes, kan dat niet? Want is het niet bij Chinezen dat ze altijd te veel op je bord leggen en dat een grote rest achterlaten een teken is van dankbaarheid en als er niets overblijft dat je eigenlijk een belediging achterlaat van ‘twas niet genoeg’. Allé, ik heb da nekeer gehoord, maar of da klopt, weet ik nu ook niet.

xxxMerel

Er is altijd wel grote discussie tussen of all inclusive nu beter is of niet. Ik zelf persoonlijk vindt all inclusive een stuk fijner en relaxter. Weinig zorgen, en je weet dat ook al is je geld op, je altijd nog gewoon je vakantie kan uitzitten zonder problemen.
Moet wel zeggen dat ik vind dat als je all-inclusive gaat, je een deel van het “turkijegevoel” mist. De 1ste 3 x dat ik naar turkije ging, ben ik niet all-inclusive gegaan, en dan heb je toch een hele andere vakantie. Dan moet je “verplicht” het hotel uit, en de straat op om een restaurantje te zoeken. Niet dat dat een nadeel is, want het is altijd beregezellig en geeft weer extra sfeer aan je vakantie. Die je in een all-inclusive buffet maaltijd toch zeker mist.

Maar goed, misschien handiger om een topic te wijden aan dit onderwerp ipv een topic over russen volschrijven hierover :wink: