Hey allemaal,
Ik ben een meisje van 16 en zou met Pasen met mijn ouders en zus op vakantie gaan naar Tunesie.
We vragen ons echter af of daar veel te zien is (als je bv in een hotel in Madhia ofzo zit) en of het daar veilig is?
Vorig jaar pasen ging ik naar Cyprus en daar werd ik op straat vaak lastiggevallen (ik ben een blond europees meisje). We vragen ons ook af of er buiten de muren van het hotel veel te zien is, op een veilige manier? Hebben jullie ook een hotelaanrader? We houden wel van de Riu Hotels dus d88 ev. weer een Riu hotel te nemen
Wij zijn net terug uit Mahdia en zaten in het hotel THAPSUS hotel een heel mooi groot hotel direct aan het strand. Wij hebben het enorm naar ons zin gehad in dit hotel er is een werkelijk waar geweldig animatie team die heel veel dingen organiseert in dit hotel van spelletjes smiddag en smorgens tot aan mooie Broadway shows ook doen ze daar heel veel aan sport b.v. volleybal, aerobics, augagim, paardrijden langs het strand, je kan er jet skieen parasailing echt van alles en nog wat.
Ook ik ben blond en ja daar zijn ze gek op! Maar het is wel hoe je je zelf opstel als je duidelijk door lichaamstaal of door woorden laat merken dat je er niet van gedient bent dan laten ze het heel snel afweten want vergeet niet je bent niet de enigste blonde europeese meisje in dit land en in Mahdia. Er zitten heel veel duitsers tjechen russen italiaanen maar weinig nederlanders wat ik overigens wel jammer vind want dit is wel het soort hotel wat nederlands leuk vind!
Ook is er een mooie disco op het terrein met goeie muziek. Je hoeft voor je vertier dus niet eens van het hotel terrein af.
ik ben vorig jaar december naar Tunesie, Djerba geweest en ik kom er nooit meer terug. Ik ben donker, half indisch, maar werd lastig gevallen, achtervolgd en mensen bedriegen je waar je bij staat, alsof je DOM bent!? zelfs de animators in het hotel vallen je lastig. Pas toen we een tour van 2 dagen gingen doen in het noorden, werden de mensen pas weer aardig. ik zal het je zeker niet aanraden. Je kunt nog beter in het hotel blijven dan dat je naar het strand gaat.
zelfs de reisleider van Azur reizen, bedriegd je, maar goed dit is mijn ervaring.
Hey
Ik ben vorig jaar in de zomer naar Tunesië geweest, en ik heb het daar echt naar mijn zin gehad! Wij zaten in Sousse in hotel Marabout.Het hotel ligt vlak aan het strand, het is heel verzorgd en het heeft een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het was daar echt heel tof, leuke mensen echt heel vriendelijk, gastvrij en behulpzaam, lekker eten… We hebben een paar uitstappen naar het binnenland gemaakt(Kairouan, El Djem, Port el Kantaoui) en we zijn geen enkele keer lastig gevallen. Ik ben wel blond en dan kijken de jongens wel meer naar je dan bij bruinh.arigen, maar als je hen gewoon negeert, dan is er niks aan de hand. Ik kan je echt aanraden om naar Tunesië te gaan. Het is echt de moeite waard!
Mahdia is een vrij recente nieuwe vakantieplaats.
Nu, in Tunesië (vasteland) kan je wel degelijk veel zien en bezoeken (Kairouan is de moeite waard).
Wat men zegt over de blonde (alleenreizende) meisjes, jammer genoeg is dit inderdaad zo… één zaak wil ik hier wel klaar en duidelijk zeggen : deze evolutie is NIET te wijten aan de mensen terplekke ! Toeristen, kijk aub eens in eigen tas/zak… !!! Veel werd uitgelokt door ons (toeristen) en de mensen beschouwen dit nu een beetje als vanzelfsprekend… Dit is helemaal niet persoonlijk bedoeld !
Geniet van de vakantie.
Jammer van die reaktie over Djerba… ja, de ene blijft komen, de ander keert nooit terug… maar dit heb je overal !
Indien nog info gewenst, poot je reactie gerust neer !
Yves
hoi , ik ben joke 24 jaar en ben deze zomer naar sousse geweest, samen met mijn moeder. het is inderdaad waar dat de plaatselijke bevolking daar best vervelend kan zijn, maar ik zou zeggen gewoon niet op reageren. ik ga nu binnenkort terug en deze keer ga ik alleen. ik moet zeggen ik woon in kortrijk en ik voelde mijn daar s’nachts als vrouw veiliger dan in mijn eigen stad. ik zou zeggen trek je niets aan van vervelende reacties en geniet volop van jullie reis, want tunesie is zeker de moeite waard