Tunesie

Is het verstandig om met 2 kinderen (van 14 en 10) naar Tunesie (Sousse) te gaan?

Ik zie beoordelingen van ‘leuk land’ maar ook ‘nooit meer’.
Ik weet het niet. We willen in het hotel ‘Riadh Palms’ verblijven

Is het leuk? Is er veel te doen? Zijn de mensen vriendelijk?

Tunesie. Als 25jarige kan ik niet spreken voor kinderen maar kan ik wel mijn mening geven.

Ik zou niet in het hoogseizoen met kinderen naar Tunesie gaan vanwege de hitte. Hier heb ik het over juli/augustus. Vooral omdat veel kinderen in mijn ogen er wat zeurderig van worden.

Als ik puur kijk naar vermaak: Zoek een hotel met een goed zwembad en animatieteam. Je kunt je namelijk makkelijk vermaken in alleen het hotel als deze 2 goed zijn. (Nu begrijp ik dat dat niet helemaal de bedoeling is maar het is toch fijn om dat als basis te hebben. )

Ikzelf heb veel verbleven in Port el Kantaoui. Dit is een havenplaatsje dichtbij Sousse. Niet te druk, maar ook niet te rustig. Daarbij zijn de meeste hotels op loopafstand van het strand. In mijn ogen ideaal want het is een iets rustigere plaats. Sousse ligt er niet ver af en is makkelijk te bereiken met bus en taxi. Sousse is de plaats waar alles gebeurt: Van discotheken, uitgaansgelegenheden, haven, zee, medina, moskeetjes, markt, etc. Kijk eens naar Horia Palace. Deze ligt tussen deze 2 plaatsen in en staat bekend om hun animatieshows.

Over de vriendelijkheid hoef je je niet zo druk te maken. Hotelgasten zijn koning daar. Met een goed animatieteam heb je het al snel naar je zin! ( Mocht je nog meer tips willen over hotels of trips, stuur me dan even een berichtje. Mijn vriend woont er dus die weet wel de goede plekjes )