Tunesie politiek en terrorisme

Wij (2 meiden) gaan binnenkort (8 decmber) naar Skanes en krijgen tegenstrijduge berichten over waar je allemaal wel niet voor moet oppassen. Buiten de langemouwen/pantalon en niet in de buurt van gebedshuizen komen willen we wat meer ervaringen horen van andere dames die zonder heren zijn gaan reizen.

grt
Ka & Ka

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Allemaal larie …
Niet luisteren naar die vooroordelen die helemaal niet kloppen!

Vroeger ben ik steeds samen met 2 vriendinnen of 1 vriendin op vakantie geweest naar Tunesië en we hebben nooit problemen gehad. En als ik nu nog in Tunesië ben ga ik soms ook alleen shoppen en heb van niemand last.

Soms kunnen enkele winkeliers wel opdringerig overkomen, maar het valt reuze goed mee. Die mensen doen gewoon hun job en meer niet. Gewoon vriendelijk “nee” zeggen als je geen interesse hebt en doorwandelen.

Prettige vakantie! (ik wou dat ik meekon! haha)

In september ook naar daar gegaan met 2 vriendinnen.
Ze hadden ons op voorhand ook verschrikkelijk bang gemaakt. ( Je kent het wel, ze zijn opdringerig, je bent gek dat je met alleen meisjes gaat, …)

Eerste dag liepen we daar dan ook rond, alle3 super bang.
Uiteindelijk is er echt niets van aan. Vriendelijke mensen, geen problemen gehad. Ok ze praten meer met je dan in België/ Nederland, maar ah. Ze blijven vriendelijk hé. Als ze je aanspreken om ergens binnen te gaan gewoon kordaat neen bedankt zeggen en ze laten je wel met rust.

Ook van het lange mouwen/ pantalon is overdreven. Heb er vaak in een jurkje rondgelopen (ok je moet nu ook niet in een mini rok lopen wss ) maar daar heb ik geen last van gehad.

Wij hebben op het strand maar 1 keer last gehad van iemand, en binnen de 5 min stonden er 5 andere mannen, die die kerel duidelijk maakten dat hij ons met rust moest laten. Kerel is weggegaan, andere mannen lieten ons ook gewoon met rust.

Geniet gewoon, en je niet teveel schrik laten aanjagen.

We zijn net terug, was overigens te koud voor luchtige kleding!

Maar een keer lastige gevallen en dat was louter doordat we echt gepest werden door een stel bullebakken die niets beters te doen hadden! Kom je over de hele wereld tegen. Voor de rest was beleefd zijn en duidelijkheid de beste manier in de zeer nauwe straatjes van de medina’s. Markten waar de lokale mensen kwamen waren heel erg leuk en vriendelijk, de echt op toeristen gerichte straatjes waren wat opdringeriger (Dit was in Sousse).

groetjes
Katy en Karin