Verstandig Met 3 Jonge Meiden Naar Tunesië?

Hey allemaal,

Wij zijn 3 meiden van rond de 18. Wij gaan in juli naar monastir- skanes. We hebben er echt heel veel zin in maar we hebben tot nu toe bijna alleen maar negatieve breichten gehoord van onze omgeving, ze verklaren ons voor gek dat we erheen gaan. Wij trekken ons niks aan van deze berichten maar toch is het niet leuk om te horen. Laatst was ik naar n reisbureau geweest en k had aan n vrouw gevraagd wat zij ervan vondt als 3 meiden naar tunesië zouden gaan. Ze was even stil en zei dat volwassenen zich al irriteren aan de opdringerigheid van het volk. Ik denk dat het wel mee zal vallen en het is ook net hoe je erop reageert enzo. Wij hadden nog een vraag:
We hadden in een boek gelezen dat je niet schaars gekleed mag op straat. Mag je wel bijvoorbeeld een spaghetti-truitje aandoen?
We hebben er veel zin in en maken er een leuke vakantie van!

groetjes elimarkim

Hoi,

Ik zou zeggen trek je maar niet te veel aan van al die negatieve reacties hoor.
Ik moet zeggen skanes ken ik zelf niet, ben wel al in monastir geweest maar logeer altijd in sousse.
Ben trouwens zelf 24 jaar, en ja als vrouw alleen word je wel voordurend aangesproken op straat, en soms kan dit best vervelend zijn. Ik zou zeggen blijf gewoon vriendelijk, maar kordaat.
Al die aandacht kan wel even leuk zijn, maar als ze blijven achter je aanlopen kan het soms wat vervelend worden.
Als ik alleen op straat loop, loop ik gewoon door en reageer ik gewoon niet als iemand me aanspreekt. zeggen dat je een vriend hebt in tunesie kan ook helpen.
Wat de kledij betreft, het is wel zo dat hoe bloter je gekleed gaat hoe meer reactie’s je zal krijgen, maar ik draag daar ook gewoon mijn korte jurkjes en mijn spaghettibandjes hoor. Let wel een korte rok kan, maar ga niet te extreem kort.
Ik wens jullie alvast een leuke reis toe

groetjes joke

hoi meiden trek je inderdaad niet te veel aan van de negative reacties, ik vindt tunesie een geweldig vakantie land. ben net 3 weekjes terug van een 2 weekse vakantie in sousse. ik ben nu al 4 keer geweest en heb het nog iedere keer heel goed naar mijn zin gehad. ik ga altijd met een vriendin van mij, we zijn 26 en 19 dus ook nog jong :wink:
zeker zul je veel bekijks hebben met 3 jonge meiden maar ik denk dat jullie daar niet veel problemen mee zullen hebben. wij genieten altijd van de aandacht wat we krijgen, maar als je er niet van gediend bent gewoon heel duidelijk nee zeggen, dan houden ze zeker vanzelf op. en wat kleren betreft, tja ik draag daar het zelfde als wat ik hier aan heb op een warme dag, maar niet te korte rokjes of topjes die net iets te veel laten zien. ik wens jullie een hele toffe vakantie en laat ff weten hoe het is geweest! als je vragen hebt zeg het maar hoor.

esther

hey ! bedankt voor de reacties! we zullen zeker niks van het negatieve nieuws aantrekken. We hadden ook een vraag over het vervoer, we willen natuurlijk ook een keer ergens anders kijken maar wat is het veiligst qua vervoer? Een taxi lijkt ons niet zo veilig… We hadden gehoord dat ze van die fietsen hebben met een kar achter waarin je kan zitten. We zijn benieuwd hoe de vakantie gaat worden en we laten weten hoe het was!

groetjes marloes,kim en elise

hoi meiden, ik spreek voor mijzelf maar ik vindt de taxi’s in tunesie helemaal niet gevaarlijk.
en al zeker niet omdat jullie al met z’n drieen zijn. en het is ook nog eens spotgoedkoop. je moet wel goed op letten dat ze niet 2 keer op het knopje drukken als de taxi aanrijdt, want er zijn chaufeurs die proberen toeristen het dubbele tarief te laten betalen.
maak je er maar niet te druk om, het zal allemaal reuze meevallen. nogmaals heel veel plezier, en denk aan goeie zonnecreme want het is bloedjeheet daar nu!

groetjes esther

Hoi,

Taxi’s zijn helemaal niet gevaarlijk hoor in tunesie, en zijn naast bus en trein één van de goedkoopste vervoersmiddelen in tunesie.
De fietsen waar jij het over hebt, heb ik nog niet gezien hoor.
Je hebt wel de paardenkoetsen, de toeristentreintjes, en de tuk tuk’s
( een brommertje met een kar eraan) maar daarvoor betaal je steeds per persoon, dus dan is met 3 een taxi nemen wel goedkoper.

hoi meiden je kan een taxi nemen kost naar monastir 8 dinar (1,50dinar=1euro) naar souse 5 dinar of neem het trientje dat van hotel naar hotel rijd savonds is er nada te doen in skanes want het is 1 lange rij hotels daar maar bij de meeste hotels is wel een dico aanwezig.
voor een ieder die een hekel heeft aan afdingen ga in monastir naar de staatswinkel kan je niet afdingen maar is heel goedkoop.
kijk op http.//community.webshots.com/user/aherk en daar vindt je fotoos oa van monastire heel veel plezier en een fijne vacantie

moet zijn
http://community.webshots.com/user/aherk

bedankt voor de reacties, we zijn erg benieuwd hoe het wordt. het duurt niet lang meer voordat we gaan nog 2 weken! We hebben er veel zin in. groetjes elise marloes en kim

Wij (mn vader) heeft zelf een huisje in Monastir (ben half Tunesisch, half NLs) dus ik ga er elke zomer naartoe.
I
k moet zeggen dat de tunesische jongens soms best opdringerig kunnen zijn, maar (bijna) altijd met de mond… het is niet zo dat ze je gaan aanraken of iets dergelijks maar aan aandacht zullen jullie geen gebrek hebben. Vooral wanneer je in de avond over de boulevard in Sousse loopt bijv… zo druk is het daar, vol met jongeren… maar gewoon duidelijk zijn wanneer je er genoeg van hebt.

In Monastir heb je hele mooie hotels… ik woon vlakbij Amir Palace, Skanes El Hana… en Sahara Beach, misschien zal je het wel herkennen… dit zijn aardig grote en mooie hotels…

Je kan zo naar de trein lopen, die gaat van Monastir o.a. naar Sousse… of een taxi nemen naar Sousse, taxi’s zijn echt wel veilig hoor… let alleen wel op:
Ze zullen waarschynlyk de prijs vragen van 300/400% v het normale tarief (5 tot 7 euro? denk ik) om naar bijv. Sousse te gaan… zeker bij toeristen.

Uhmmm… tsjaah voor de rest kan je wel gewoon in spaghetti shirtje/truitje lopen hoor, ZEKER in de steden… Marina in Monastir is een aanradertje… en in Sousse tsjaah zoek het maar zelf uit;)

hey

we zijn er dus achter gekomen dat 3 jonge meiden makkelijk naar tunesië kunnen gaan! We hebben het echt super naar onze zin gehad. Inderdaad je wordt wel aangesproken maar het is oko net hoe je er zelf mee omgaat. We merkten wel dat ze in de stad soms wel vervelend kunnen zijn. Ze zaten ons aan te dringen om hun winkel in te gaan enzo maar toen we neej zeiden gingen ze nog even door. Ze raken je soms wel aan op je schouder enzo maar wij stoorden hier ons niet echt aan.
bedankt voor jullie reacties !

greetz elise