Ik mijn zusje en vriend en man gaan 2 september naar Madhia in Tunesie nu is mijn vraag weten jullie ook leuke trips die wij vanuit hier makkelijk kunnen doen. En kan iemand ons vertellen hoe het daar is hoe de stranden zijn hoe zijn de mensen kan ik daar dolfijnen zien en wat voor dieren tref je er nog meer aan. Wij zijn hele ondernemende mensen dus draaien onze hand niet om voor zware trips. We hebben er heel veel zin in maar weten weinig van het land en de mensen met gewoonte’s maar willen ons wel een beetje aanpassen tenslotte is het net alsof je op vistite bent.
Een beetje geschrokken van je laatste zin:“wil me best een beetje aanpassen ben tenslotte een beetje op visite.”
Ai,Vergeet deze instelling.Je bent gast in een ander land dus KOMPLEET aanpassen en je bent niet zo’n beetje op visite,Je bent er helemaal op visite!!!
Je zit in een arabisch land met andere normen en waarden.Het is geen Europees land.Denk daar goed bij na.Pas je helemaal aan en des te meer respekt zal je ontvangen van de bewoners.
Verder een tip om deze hele site goed te lezen.Er is genoeg info op internet te vinden en er zijn genoeg enthousiaste mensen die hierover schrijven.Even dat europese knopje daar boven in omdraaien en volop genieten van die mooie wereld van Duizend en een nacht.
Originally posted by Gast: sib@12-08-2003, 17:24:35
** Een beetje geschrokken van je laatste zin:“wil me best een beetje aanpassen ben tenslotte een beetje op visite.”
Ai,Vergeet deze instelling.Je bent gast in een ander land dus KOMPLEET aanpassen en je bent niet zo’n beetje op visite,Je bent er helemaal op visite!!!
Je zit in een arabisch land met andere normen en waarden.Het is geen Europees land.Denk daar goed bij na.Pas je helemaal aan en des te meer respekt zal je ontvangen van de bewoners.
Verder een tip om deze hele site goed te lezen.Er is genoeg info op internet te vinden en er zijn genoeg enthousiaste mensen die hierover schrijven.Even dat europese knopje daar boven in omdraaien en volop genieten van die mooie wereld van Duizend en een nacht.
Sonya **
Sonya,
Ik ben al 2x in gambia geweest en daar pas ik me ook aan het was niet lullig bedoelt hoor!!!
Maar op de gambia pagina krijg je al cometaar als je niet helamaal doet zoals hun dat zeggen dus was ik een beetje voorzichtig bij dit forum!
Mijn exusses als het niet goed overkomt.
Ik wil gewoon van mensen tips en niet uit boekjes want die heb ik al ik wil graag persoonlijke meningen over bepaalde trips en ervaringen van mensen die er al eens geweest zijn of heel bekend zijn in dit land.
Niet zo schrikken hoor.Maar die zin kwam echt over nou we gaan er naar toe en OK.Fijn te lezen dat je er van doordrongen bent dat je naar een ander land gaat.
En ik hoop echt dat je uit al het schrijven op deze site veel goede tips kan halen.Zoals je ziet zijn er een paar echte tunesie/djerbafans bezig met allerlei info te schrijven.Gouden tips kan ik zeggen.Mensen met jarenlange ervaring over het algemeen.
Heel fijne vakantie met je groep en we horen vast weer van je over je belevenissen aldaar
Sonya
Wij hebben een tweedaagse trip gemaakt door heel Tunesië.
Zeer vermoeiend maar zeker de moeite, we hadden het geboekt bij ons reisbureau ginds dus alles was al in orde.
We zijn in verschillende steden geweest en hebben een berberdorpje bezocht bij een oud vrouwtje van 90 jaar. Ze was zeer vriendelijk en voor een kleine fooi ging ze graag op de foto.
Ook een kamelentocht moet je zeker doen. We hebben de zonsondergang bekeken in de Sahara en dat was werkelijk prachtig.
En ik geloofde niet in een fatamorgana maar ik heb er met mijn eigen ogen eentje gezien en dat is echt wel prachtig en ‘ongelooflijk’…