hallo allemaal
Ik ben redelijk nieuw hier en ik heb besloten om dit jaar naar tunesië te gaan. Ik heb al verschillende commentaren gehoord en allen raden ze me eigenlijk iets anders aan.
Ik weet niet goed waar ik naartoe zou moeten. Kunnen jullie mij plaatsen en hotels aanraden en nog een beetje vertellen over jullie goede én slechte ervaringen en over dingen die ik zou moeten weten?
Welk deel raden jullie aan? Sousse, port el kantaoui, skanes, hammamet, mahdia? Ik heb gehoord dat ze in het zuiden vriendelijker zijn.
Ik zoek een rustige plek voor het hotel, maar dan ook weer niet al te ver van de stad. Dus iets dat gemakkelijk te voet ofwel met een kleine lijnverbinding te doen is.
Is het veilig om op straat te gaan 's avonds? of blijf je dan beter in je hotel? Zijn er bepaalde gebruiken die je moet respecteren? Hoeveel fooi moet je geven?
Hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Hoi Tinkerbell,
Er zijn verschillende leuke plekken en plaatsen in Tunesie.
Lees eens goed de berichten hier door en ook het forum Djerba.
Djerba heeft wat andere gewoonten dan het vaste land, en is wat rustiger.
Ik heb geen ervaring met het over straat gaan midden in de nacht wat betreft de onmgeving van Sousse maar op Djerba is dat geen probleem, ik voel me daar veiliger dan in Nederland.
Way betreft de gebruiken in Tunesie, die zijn er niet echt, wel dien je er rekening mee te houden dat het een islamitisch land is. Ga dus niet te bloot de medina in maar pas je een beetje aan. Dat wil niet zegghen dat je helemaal ingepakt over straat moet maar er zit verschil tussen een kort rokje of een te kort rokje.
Kijk voor meer info ook eens op de Djerba Groep
http://groups.msn.com/DjerbaGroep
dank je marianna voor je reply
Ik heb wel gehoord dat er op djerba minder bezienswaardigheden zijn dan op het vasteland. Is dat zo?
groetjes
Hoi Tinkerbell,
Ja wat versta je onder bezienswaardigheden, ik kom al jaren op Djerba en ontdek nog steeds nieuwe dingen.
Bovendien zit op Djerba op een steenworp afstand van de Sahara en daar is genoeg te zien en te beleven.
Wel is het zo dat Djerba gewoon wat rustiger is dan Sousse en omgeving en dat willen we graag zo houden. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Groetjes,
Marianna
Hoi,
Inderdaad, smaken verschillen.
Mijn moeder is ooit in djerba geweest en daar viel (volgens haar dan) weinig te beleven, toen ze met mij in sousse was vond ze het veel leuker. Ik ben helemaal weg van sousse, maar wil toch ooit eens naar djerba gaan ook.
In sousse valt er dus heel wat te beleven, als je een rustiger plek zoek kan je misschien beter naar skanes gaan. Ook port el kantaoui is een leuke plaats om te logeren, een echt gezellig havenstadje. In de zomer is het er wel gezellig druk, maar niet zoals in sousse waar het op straat s’nacht nogal lawaaierig kan zijn.
De taxi’s in tunesie zijn helemaal niet duur, en er rijden ook toeristentreintjes tussen de verschillende steden.
Of het veilig is op straat, ja hoor. Ik durf in sousse best s’nacht als vrouw alleen de straat op en ook ik voel me er veiliger dan in belgie.
Ik wens je alvast een leuke reis toe, en waar je ook voor kiest, tunesie is een prachtig land waar veel te beleven valt.
groetjes joke