Favoriete plaats in Tunesie

wat is je favoriete plek/stad in tunesie?

de mijne is het woestijnstadje tozeur aardige mensen,mooie omgeving en niet heel erg toeristisch wat wil je nog meer :wink:

Tozeur is inderdaad een mooi stadje dat ben ik helemaal met je eens. Mijn favoriete plek is Djerba en daar kun je mij dan ook een paar keer per jaar vinden. Op de fiets of zomaar ergens wandelend.Ook de Sahara is een plek waar je mij gerust een paar weken neer kan zetten.

Groetjes,
Marianna

hmm mij viel djerba tegen maar das mijn persoonlijke mening, de sahara is wel hartstikke mooi:yes:

ja zo gaat dat, maar Djerba moet je ook ontdekken, dus de zandpaden op met de fiets en het echte Djerba ontdekken. De rotskust, de pistes en olijfgaarden en de kleine dorpjes.

**:tunisia: **Neem als je het leuk vindt óók eens een kijkje op **
[

http://i2.photobucket.com/albums/y6/pewi/PittiesTweb-logklein.gif

**](http://www.pittie.web-log.nl/)

Vakantie naar Tunesië geboekt **?

http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/n060.gif

**
Geef het me even door, dan zet ik je op de VAKANTIEKALENDER 2006
Vergeet ook niet de “FEBRUARI / MAART” Poll in te vullen !

Voor mij is en blijft** Sousse** mijn favoriete plaats in Tunesië !

** Neem als je het leuk vindt óók eens een kijkje op **
[**

**](http://www.pittie.web-log.nl/)

Vakantie naar Tunesië geboekt **?

http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/n060.gif

**
Geef het me even door, dan zet ik je op de VAKANTIEKALENDER 2006
Vergeet ook niet de “FEBRUARI/MAART” Poll in te vullen !

Voor mij is dat monastir … mijn plekje… ik ken vele bewoners daar nu en allemaal heel gastvrij … heerlijke levensgenieters vind je er zeker tussen ! :slight_smile:

voor my is dat port el kantaoui
een keer geweest en ben er al weg van
zalig en rustig touristen valt ook wel mee
en heb graag de marina en van alles en nog wat
Groetjes lena

Voor mij is Sousse de beste plaats. Je bent er min of meer centraal gelegen om naar Tunis, Monastir, Port El Kantoui, Hammamet of Sfax te gaan. En Sousse zelf heeft zeker heel veel cultureel goed te bieden zoals Kasbah, Oude Moskee, Ribbat, Medina, haven en zeker niet te vergeten een mooi museum met fantastische mozaïken. Dus voor mij SOUSSE !

SFAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX IS VOOR mij de allerleukste plaats van tunesie je zit daar lekkr onder de echte tunesische bevolking je leert de echt e cultuur daar kennen

ik vond djerba leuk port el kantoui vond ik ook mooi en in april ga ik naar hammanet dus moet mog veel zien om mijn mening te kunnen geven.ik ben in ieder geval gewonnen voor tunesie en denk dat ik er mog vele vakanties zal doorbrengen zeker nu eerste keer turkije een tegenvaller was.

Mijn favoriete plaats, tesamen met mijn kids, is La Goulette, vlakbij Tunis. Een heerlijk vissersstadje met haven, waar je je ogen uitkijkt met al die mooie grote boten, die vanuit Frankrijk en Italïë daar Tunesië binnenkomen. Voor ons onze eigen thuishaven in het land. Vooral in de zomer supergezellig 's avonds slenterend door het stadje met allerlei eetkraampjes en kraampjes van de lokale bevolking met hun uitgestalde waren die ze vaak vanuit Italië of Europa naar Tunesië halen.

Monastir is mijn tweede favoriete plekje, met vele bekenden, waar we vrij en blij door de winkelstraten lopen en leuke gesprekken met de verkopers hebben, vooral als ze doorhebben dat de kids een Tunesische vader hebben. Het thuisgevoel heerst erg als we daar zijn.

Nieteke

La Goulette &nd Tunis ofcourse:nod:

Myn favoriete plaats is ook La Goulette en natuurlijk Tunis:nod:
Een deel van myn familie woont ook in La Goulette. 19dec06’ ga ik er weer heen:D

La Gouletteeeee!

Voor mij is Nabeul mijn favoriete plaats. Helaas is mijn zeer gastvrije hotel Iberostar Lido al 2 jaar gedurende de wintermaanden gesloten, aangezien het aantal gasten te laag was om nog rendabel te kunnen werken.
Aangezien ik alleen in de wintermaanden naar Tunesie ga, 6x reeds, bezoek ik Nabeul vanuit één van mijn andere vakantieverblijven, o.a. Hammamet.
Nabeul is supergezellig, kleinschalig en in de wintermaanden vindt je er zeer weinig toeristen (lekker toch), behalve op de wekelijkse vrijdagmarkt. Een zeer gemoedelijke bevolking die je in alle rust laat rondlopen. Het tegenovergestelde van Sousse dus, waar ik ook altijd een maandje ben in de winter en alles veel commerciëler is.

Mijn favoriete plaats in Tunesie in het noordwesten Tabarka
een klein vissersstadje niet zo toerstisch, zeker niet buiten het seizoen, iedereen kent iedereen en je komt er in aanraking met het echte tunesische leven.
Zalig

We wensen je een fijne vakantie toe in La Goulete, Miss Tunisia. Wij gaan volgende zomer, na 3 jaar afwezigheid, weer naar Tunesië toe, naar Monastir, naar de opa en oma van mijn kids (we verblijven dan wel in een hotel, omdat mijn vriend ook meegaat). Zo blijft het contact met hun roots in Tunesië tenminste in stand, toch.

Nieteke

vooor mij is port el kantoui en sousseeee de beste plek
heb daar in het hotel occidental allegro riviera gezten.
wie nog meer en wat vonden jullie daar van

kalibia is een superplekje in tunesie zo mooi