Favoriete plaats in Tunesie

Isje, ik denk dat je KELIBIA bedoelt ! :hihi:

Groetjes,
Pittie

ja inderdaad dat bedoel ik vergeet steeds of het nou met een a of met een e geschreven wordt.

le kram carthago, mijn geboorteplaats :d

Ho moeilijke vraag.
Elke plaats waar ik reeds ben geweest heeft zijn leuke herinneringen.
Djerba bijvoorbeeld, want daar heb ik mijn man leren kennen.
La Marsa omdat ik er getrouwd ben, is héél mooi!
Béja is ook super (niet toeristisch) aangezien mijn schoonfamilie er woont.

Maar favoriet … omdat het echt super super super mooi en gezellig is: Sidi Bou Said! Dat heeft ook wel een heel speciaal plaatsje in mijn hart.

Maar Hammamet is ook wel fijn en Gammarth ook …
Matmata is ook de moeite om te bezoeken …

Dus ja, zo blijven we bezig hé.

Ik hou het dan maar bij Sidi Bou Said.

Douz, aan de rand van de Sahara is mijn favoriete plaats en plek. Wanneer ik aanvlieg op Djerba verheug ik me al op de rit ernaar toe. Via de olijfboomgaarden, wanneer we de overtocht met de ferry hebben gemaakt, door de heuvels die overgaan in de bergen, door Matmata en langs de berbergrotwoningen daarna vedwijnen de bergen weer die plaatsmaken voor een soort pampa landschap dat langzaam overgaat in woestijn en dan,… Douz.
Al vijf keer heb ik deze rit heen en terug gemaakt (10 keer) en nog verveelt het me niet!
In Douz wachten man en paard om paard te rijden. Er is gelegenheid om tochten met paard of met dromedaris te maken door de Sahara met overnachting onder de blote sterrenhemel of onder een bedouinentent!

Elke donderdag is er een grote soukh, waar ook dromdarissen; paarden, schapen, geiten, kippen en koeien te koop worden aangeboden.
Specerijen, greonten en fruit, wol, traditionele kleding, antieke tapijten voor een prikkie en nog veel meer. Deze soukh is zo leuk omdat het plaats vind in het centrum van Douz, met leuke souvenierwinkeltjes en winkels met antieke voorwerpen als olijfhouten vijzels en schalen en tapijten en antiek zilver en goud. De karren met ezels rijden nog steeds door de straten naast moderne jeeps en personenauto’s.

In december is er het 4 daags Saharafestival, zoek je een tip voor overnachtingen in een guesthouse? Wil je ook graag paardrijden of dromedarisrijden in de Sahara? Klik op de linken!

Hammamet, ben deze zomer 11 dagen geweest en hoop begin 2009 weer terug te gaan voor een langere periode

Hammamet is mooi! rest niet geweest, maar ik ga graag nog eens terug :wink:

Yasmine-Hammamet :slight_smile:

ik heb al 34jaar mijn hart verloren aan djerba,bij aankomst huil ik van blijdschap dat ik er ben,en bij terugkeren huil ik omdat ik gans de familie terug moet verlaten!ben reeds 34jaar getrowd met lieve man uit djerba,en binnen 2jaar gaan we daar gaan wonen.inch allah,voor mij is djerba dus de mooiste plek in tunesie!