Tunesie/Djerba

Hallo allemaal,

Afgelopen augustus zijn we naar Tunesie gaan in het plaatsje Sousse, omdat het ons daar zo verschrikkelijk goed bevallen is willen we eigenlijk terug maar dan naar een andere plek. Volgens de taxichauffeur die wij daar gesproken hebben is Djerba prachtig en zeker een aanrader, maar wat kunnen wij daar verwachten?
Wij zijn een gezinnetje met 2 dochters van 11 en 14 jaar, er is hier vast wel iemand die iets over Djerba kan vertellen en misschien ook een leuk hotel weet waar ook animatie is voor de kinderen want dat hebben we eigenlijk dit jaar wel gemist in ons Hotel, ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven,

Groetjes Carola

Hoi Carola,

Ja wat kun je verwachten op Djerba. Ik heb er mijn hart verloren en kom er al jaren een paar keer per jaar. In ieder geval is het een stuk rustiger als in Sousse. De een houdt daarvan en de ander juist weer niet. Djerba heeft een paar leuke stadjes en een prachtig breed wit strand. Je bent daar ook dicht bij de Sahara en je kunt daar dus een leuke excursie heen maken. Wat betreft hotels, ik weet niet wat je verwacht 3* of meer. Laat dat even weten dan kan ik je wel een paar hotelnamen geven waar leuke animatie is. Verder kun je ook even dit forum bekijken of kijk even op de Djerba Groep daar vind je ook veel foto’s en informatie over Djerba. Je mag me ook altijd een mailtje sturen.

htpp://groups.msn.com/DjerbaGroep

Groetjes,
Marianna

Hoi Marianne,

Ik had al begrepen dat Djerba een stuk rustiger is maar dat vinden wij geen probleem, ik vind het 's avonds best gezellig om even een stukje te lopen, langs winkeltjes of lekker ergens even wat drinken in een gezellig stadje maar dat hoeft zeker niet elke dag daarom hebben we afgelopen jaar een beetje de animatie gemist, wij zaten in Tej Marhaba en dan ga je toch je vertier buiten je hotel zoeken en daar hadden die meiden niet elke dag zin in, daarom zou het fijn zijn als er genoeg in het hotel zou zijn, willen we weg dan gaan we weg en anders blijven we gewoon in het hotel. Ik heb 1 moeilijke eter bij me, eet eigenlijk alleen maar kip en patat/gebakken aardappeltjes, dus een hotel met buffet lijkt me wel prettig en natuurlijk het liefst aan het strand met een mooi zwembad, hoe denk jij over de all inclusive hotels? Tijdens een catamara tocht in Port El Kantaoui spraken wij mensen die er helemaal niet over te spreken waren, juist omdat al het eten daar erg lang bleef liggen? ik ben benieuwd naar je reactie en alvast bedankt,

Groetjes Carola

Beste Schippies
Djerba is totaal anders dan het vasteland (zoals Marianna ook reeds schreef). Ik vind het er persoonlijk veel gezelliger, en de Djerbis zijn niet zo opdringerig als de “gewone” Tunesïer.
Alles wordt er ook vrij kleinschalig gehouden ; zo zal je bvb. geen torenhoge hotels vinden (ik geloof dat 3 of 4 hoog het maximum toegelaten is).
Wil je een tof hotel, mét buffet en mét een heleboel animatie voor een aantrekkelijke prijs ? Verken zeker en vast eens het Kartagho hotel !
Heel goed van eten, mooie kamers, toffe animatie.
Wat betreft iets gaan eten of drinken 's avonds… daar ben je op Djerba niet zo goed bediend… enkel en alleen in de hotels of een paar “cafee-tjes” aan de hotels. Een romantische stadswandeling 's avonds met een terrasje… niet echt op Djerba.
Hopelijk heb je er iets aan. Wil je nog meer info… stuur gerust een berichtje !
Groetjes
Yves

Hallo Carola,

Ja, zoals Yves al schreef, Djerba is totaal anders dan Sousse en omgeving.

Kartago is inderdaad een mooi en goed 4* hotel. Verder is de Sun Club 3* een goed hotel met veel animatie en ook Garden Park 3* is wat dat betreft goed. Er zijn ongeveer 125 hotels dus er zit vast wel iets voor je bij van eenvoudig t/m 5*.En wat betreft de hoogte van de hotels, men mag op Djerba niet hoger bouwen dan de hoogste palmboom dus torenflats zijn daar gelukkig niet.

En Yves heeft gelijk wat betreft 's avonds iets gaan eten, er is niet zoveel, maar in Houmt Souk zijn best wel een paar gezellige tentjes, zelfs eentje met gegrilde kip en ook in Midoun vind je wel iets maar dan moet je er wel met een taxi heen.Verder vind je in de hotelzone (alle hotels staan aan een zijde van het eiland) een aantal kleine tentjes waar meestal een pizza kunt eten of wat pasta, sommige hebben een wat uitgebreidere menukaart. Een stukje voorbij Karthago zijn ook een aantal eettentjes en terrasjes.

Wat betreft de all-in formule, het is echt niet zo dat het eten daar erg lang staat. er zijn tijden voor ontbijt, lunch en diner, en tussendoor dan nog was snacks en natuurlijk het drinken. Het is zeker als je merendeels in het hotel verblijft de manier, anders ben je toch gauw een heel bedrag kwijt aan drankjes en water.

Kijk maar eens op de Djerba Groep daar veel info over Karthago en ook een antal foto’s van het hotel en ook van de rest van Djerba. Ik hoop dat je weer wat wijzer bent en anders gerust vragen of even mailen

Groetjes,
Marianna

Hallo, bedankt voor jullie informatie, ik ga me er eens goed in verdiepen, we hebben tenslotte nog genoeg tijd voordat ik weer op vakantie ga, ik heb trouwens een reisboek van Azur reizen aangevraagt en ik moet eerlijk zeggen dat dat flinkt scheelt in de prijs natuurlijk in mijn voordeel, daar vond ik Hotel Melia Djerba Menzel, een 4* hotel, ziet er prachtig uit, is iemand hier al eens geweest??
Het is van Sol Melici…moet ik hierbij dan denken aan de SOL Hotels of is dat iets anders,

groetjes van Carola en voor degene die eerdaags nog lekker op vakantie gaan veel plezier!!

Hoi Carola,

Ik ben zelf nog nooit in Hotel Djerba Menzel geweest maar de berichten daarover zijn niet echt gunstig.
Maar je hebt nog de tijd om iets te zoeken.
Ik heb pas nog contact gehad met Azur-reizen en die willen volgend zomerseizoen meer hotels in hun programma opnemen. en als het even meezit ook Nederlandstalige reisleiding.
Ik hou je wel op de hoogte via dit forum.

Groetjes,
Marianna

Hoi Marianne,

Het hotel ziet er echt prachtig uit vind ik zelf maar ja als de berichten niet echt gunstig zijn, zoek ik wel verder, bedankt voor je snelle reactie en ik wacht het allemaal af wat Azur reizen betreft want het scheelt toch best een hoop centjes…

Groetjes van Carola