Ik ben een paar keer naar Tunesie geweest met een vriendin en wel in Sousse en omgeving. Eigenlijk ook ik nu ook wel eens naar het eiland Djerba, omdat je dan wat dichter bij de Sahara zit, en wat makkelijker die omgeving kunt bezoeken. Nu hoor ik steeds dat er zo’n groot verschil zit tussen het vaste land van Tunesie en het eiland Djerba. Is dat echt zo? En wat is het verschil dan? Zijn er op Djerba net zulke mooie stranden als in Sousse, en hoe zijn de hotels daar? Alle antwoorden zijn welkom.
Er is inderdaad verschil tussen Djerba en Sousse en omgeving. Djerba is minder toeristisch en kent geen boulevards zoals Sousse. Ook kent men geen hoogbouw op Djerba, men mag daar niet hoger bouwen dan de hoogste palmboom. Het is dus gewoon allemaal iets rustiger dan op het vaste land van Tunesie. Er zijn mooie en goede hotels en de stranden zijn geweldig, mooi wit zand en erg breed. Je zit inderdaad ook een stuk dichter bij de Sahara en het zuiden van Tunesie, even de dam over en je bent er al. Ik kom liever op Djerba maar er zijn natuurlijk ook mensen die liever wat meer drukte om zich heen willen hebben, smaken verschillen nou eenmaal en dat is maar goed ook. Kijk maar eens op het forum hier dan kom je het nodige tegen over Djerba en ook op de Djerba Groep op msn, daar kun je ook een groot aantal foto’s vinden van Djerba en het zuiden.
Ik ben het helemaal eens met het antwoord wat Marianna je heeft gegeven.
Het is inderdaag gewoon een kwestie van smaak. Sousse en omgeving zijn druk. Sousse heeft een mooie boulevard en je merkt er wat meer van het dagelijkse leven dan op Djerba.
Ik kom zelf al jaren in Sousse, maar ben ook een paar keer op Djerba geweest, wat me heel goed is bevallen.
Je schrijft dat je zelf ook al een paar keer in Sousse bent geweest, dus wat let je om een keer naar Djerba te gaan !
Inderdaad prima hotels en een gunstige uitvalbasis voor excursies naar het Zuiden.
Ik zou zeggen gewoon een keertje doen !
Alvast een fijne vakantie en we horen wel van je wat het is geworden !