voor het eerst naar Djerba

hallo!
ik ga in juli met mijn vriend naar Djerba…we hebben allebei nog nooit gevlogen dus alleen dat al vinden we erg spannend, we vliegen met nouvelair, vliegt deze een beetje?:P… wij hebben Hotel Melia Djerba Menzel geboekt voor 8 dagen! we zitten niet in het hoofdgebouw maar in een van de menzels…is dat nu een voor of een nadeel??..kunt u mij vertellen of het verder een beetje een goed hotel is?..eten?..verdere faciliteiten?..de activiteiten bij ons hotel zijn deze een beetje betaalbaar?..bv de watersporten??
omdat we allebei nog nooit zover op vakantie zijn geweest…willen we natuurlijk heel graag ook wat zien van Tunesie/Djerba…kunt u mij misschien nog wat leuke tips geven, iets wat we echt moeten zien. Omdat wij beide nog naar school gaan en het van ons bijbaantje moeten betalen heb ik de volgende vraag…is zo’n excursie nu erg prijzig??en kan ik het ook gewoon regelen wanneer ik daar ben?!
dankjewel alvast
liefs froukje

Hallo Froukje,

Voor het eerst vliegen is best spannend, maar maak je niet ongerust Nouvelair vliegt goed hoor. Gewoon instappen en gezellgih uit het raam kijken en een paar mooie foto’s nemen van de alpen waar je overheen vliegt. Wat betreft je hotel, ik vind het leuker om in zo’n menzel ter zitten maar smaken verschillen natuurlijk. Het is een leuk hotel wat er ook gezellig uitziet, mooi zwembad en meteen aan het strand. Het eten is goed en in buffetvorm. Wat betreft de watersporten, ik zal eens navragen hoeveel dat kost in het nieuwe seizoen. Overigens houden ze in het hotel zelf ook wel bezig met o.a. aerobic in en buiten het water en de nodige sport en spel aktiviteiten. Voor wat tips kun je kijken op de Djerba Groep en ook op het mijn Djerba weblog vind je een hoop info, de adressen vind je onderaan dit berichtje. Als je het je kunt veroorloven zou ik zeker een excursie boeken bijv. Matmata/Douz, het is een alnge dag maar dan zie je wel veel van het zuiden van Tunesie. Je bezoekt o.a. de holwoningen van de trygoliten en de Sahara waar je eventueeel ook een rondvluchtje of een kamelenrit kunt maken boven of tussen de zandduinen, dit moet je wel apart betalen. Het is wel een lange dag maar erg leuk om te doen. De prijs is 75 dianr per persoon incl. lunch, je vertrekt dan om ong. half zeven en je bent 'savond rrond half 8 weer terug in je hotel. Ik neem aan dat je bij Azur reizen hebt geboekt, als dat zo is kun je gewoon bij Ruud ( de hosst van Azur Reizen) je excursies boeken. Het doet die excursie als enige in het Nederands en dat is wel zo prettig, ook neemt hij een wat ander route dan de andere touroperators. Ook kun je een eilandtocht boeken van een halve dag, dat kost 25 Tnd pp. Verder kun je een bezoek brengen aan het krokodillen park en natuurlijk even winkelen in de souks in de hoofdstad Houmt Souk. Ga ook naar het info-uurtje dan hoor je precies wat er allemaal te soen is en hoe je er het beste kunt komen. Ik hoop dat je een beetje op weg geholpen heb, anders gewoon even een mailtje sturen.

Groetjes,
Marianna

dankjewel voor je informatie…fijn te weten dat ons hotel oke is :slight_smile:
wij hebben gewoon via www.jiba.nl geboekt, dus weet niet of ik dan voor reisleider ruud in aanmerking kom?..de Sahara-excursie lijkt mij trouwens wel enorm vet!!..bedankt voor die tip!
groetjes froukje

Graag gedaan. en ja, je hebt Ruud als reisleider, als je boekt bij Jiba heb je gewoon een reis van Azur reizen. Je kunt dus gewoon bij hem die excursie boeken.

Groetjes,Marianna

Aantal tips voor drjerba:

• krokodillenfarm. ( met een mooie maar ietwat kleine tuin )
  • Guellala, zuidelijk gelegen. Hier krijg je meer een indruk van het echte leven op dit eiland. Guellala is bekend vanwege de productie van aardewerk. Aanzienlijk minder touristisch ingesteld dan de noordelijker gelegen dorpen. Verder is hier een mooi museum te vinden.
  • Zoals inderdaad al gezegd is het aan te bevelen om je reisleider te benaderen om zo te vragen om een tour. Het hoofdland van Tunesie is erg mooi, vooral het berggebied. Overigens kon ruud voor ons destijds geen tour regelen en moest dit via het hotel gebeuren. Dit kwam omdat ik in December naar Djerba ben gegaan. In het hoogseizoen schijnt Ruud inderdaad wel gewoon zelfs zijn tours te doen.

heej!!!
ik krijg steeds meer zin om te gaan :slight_smile:
dankjewel voor de informatie!!

Je hebt gelijk, Djerba is veel meer dan alleen een geweldig breed zandstrand. Al die kleine dorpjes alle olijf en ook wijgaarden en de rotskust aan de andere kant van het eiland zijn allemaal de moete waard. Leuk om een dagje een fiets te huren, dan kom je op plekken waar je met een auto niet kan komen en zie je het echte leven van Djerba.

Wat Ruud betreft heb je geklijk, ook hij heeft wel eens een paar dagen vrij per jaar en meestal is dat in januari en februari. Nu doet hij weer gewoon de excursie Matmata/Douz en de eilandtour.