Ik vertrek op zaterdag >>> 5/09 samen met mijn allerbeste vriendin samen naar Djerba. We zijn beide nog nooit in Tunesië of Djerba geweest, dus we zijn enorm benieuwd wat ons te wachten staat.
Hebben jullie tips/suggesties ? betreft excursies, het weer :zon02:
Laat maar komen.
Ook lees ik dat de mannelijke bevolking nogal opdringerig kan zijn en aangezien we beide blonde haren hebben, maak ik me een beetje zorgen … of is dit voorbarig ??? :redface:
Ik hoor het alvast graag van jullie.
Oh ja we logeren in hotel Darjerba Narjess. Dus had ik ook graag hier wat meer info over gekregen. :vak02:
Ik ben al meerdere malen in Djerba geweest, maar ik heb nog nooit over dit hotel gehoord, is het goed geschreven?
En waar heb je het geboekt dan? Welke Reisorganisatie?
Excursies kan je ter plaatse boeken, ik raad je aan om naar de welkomstborel van de hostess te gaan, zij kan je precies vertellen wat je kan doen, en vooral niet moet doen.
Wij hebben tijdens onze vakantie paardgereden, door de lagune en langs zee, heerlijk!
Een boottocht gemaakt op een piratenschip, heerlijk vooral als het zo warm is.
En een dagje in Houmt souk en Midoun geweest, stadjes met veelal dezelfde winkels, souvenir, markten etc.
Over je hotel kan ik niet zo heel veel vertellen.
Ik ken het en het ziet er goed uit maar het wordt weinig door Nederlanders en Belgen geboekt.
Het ligt direct aand het strand en het is een onderdeel van Djar Djerba wat uit meerdere gebouwen bestaat.
Wat betreft excusrsies is er keus genoeg, dagje Sahara met een bezoek aan Douz waar je de mogelijkheid hebt om een tocht door de woestijn te maken op een kameel en Matmata (grotwoningen). Een bezoek aan de berberdorpen, maar ook 2 daagse tochten behoren tot de mogelijkheden.
Blader gewoon even in het boek van je reisorganisatie en kijk wat je het leukste lijkt.
Verder kun je Houmt Souk, Midoun of Guelala bezoeken en ook een bezoekje aan Djerba Explore is de moeite waard.
Wat betreft de mannen, ze eten je echt niet op daar en nee is nee,
Het ligt vaak aan je eigen gedrag en de manier waarop je gekleed gaat buiten je hotel.
Zeg nee als iets je niet bevalt en lach om de rest, ik heb nog nooit problemen gehad op Djerba en loop daar met het grootste gemak 's nachts alleen over straat, iets wat ik in Nederland wel uit mijn hoofd laat.
Ik wens je een fijne vakantie toe, zelf ben ik daar van 29 sept, tot 20 okt.