Aanraders Djerba

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan in september een weekje naar Djerba vanaf 19 september en we logeren in hotel Jasmina (3*). We hebben die reis gewonnen en zouden tijdens die week vooral een paar dingen willen bezichtigen. Wat is er vooral de moeite waard en zeker niet te missen? We zijn geen strandmensen, maar ook geen museummensen. We willen dus vooral praktische zaken gaan doen en een beetje cultuur van daar opsnuiven. Zou leuk zijn als we enige reactie kregen, ofwel over het Djerba zelf ofwel over het hotel.

groetjes en alvast bedankt!

Erent Leunens

Hallo Erent.

Tsja, er staat toch inmiddels al heel wat informatie op het forum Djerba. Er zijn de excursies naar het zuiden en de bergoases en ook naar de berberdorpen. Maar ook op Djerba zelf is nog genoeg te zien. Het ligt er dus een beetje aan wat je voorkeur heeft wat betreft vervoer. Je kunt per taxi, fiets en per jeep of bus. Lees maar even de artikelen op het hier bovenstaande forum Djerba door. Mocht je dan nog iets willen weten dan kun je me altijd even mailen of een bezoekje brengen aan de Djerba Groep op msn. Daar zijn een aantal mensen dagelijks aan het chatten die al jarenlang hun vakanties doorbrengen op Djerba en ze zijn altijd bereid om informatie te geven en uit te wisselen. Je vindt er ook de nodige links, foto’s en reisverhalen.

Het adres is:
http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Groetjes,
Marianna

Wij hebben op Djerba een tocht gemaakt naar het Flamingo-eiland en een geweldige ontspannende dag gehad.
Een leuke boottocht en op het eiland hebben we genoeten van een Tunesiche maaltijd en van de animatie door de bemanning.
Ook kun je tussendoor nog een tijd zwemmen, zonnen of wat rondwandelen.
Wij zullen zeker als we weer op djerba komen die tocht weer boeken.
Ik vind het een echt aanrader.

Dana

Beste Erent,
Het is alweer een tijdje geleden dat je me gemaild hebt voor info over Djerba.Zoals je ziet ben je hier op een van de informatiefste sites beland betreffende Jerba.Ik hoop dat je inmiddels de nodige info tot je hebt kunnen nemen.Hen je de Djerbagroep al geprobeert en de Reisweb?Echter dit is werkelijk de site waar je veel op kunt vinden en de meeste respons kunt krijgen.

Nog eventjes en je kunt je reis consumeren.

Sonya

Dana, zou je mij kunnen vertellen over die tocht, waar te boeken, de prijs enzovoort!!!
mvg
Eva
Kan je dit op mijn e-mail adres vertellen: punkieke@yahoo.com

Als tussendoortje zou ik jullie het paardrijden willen aanraden (als dit iets voor jullie is). Het is niet duur, en je komt er echt in het hartje van Djerba (niet touristisch gebied). Deze tocht kan je beter per uur betalen, zodat je met een heel klein groepje gaat, dan ben je veel vrijer. Niet de groepsrit dus.

Groetjes, Joke

Hey,

Alvast bedankt voor de reacties. Ja, het is bijna zover… binnen 5 daagjes vertrekken we. Ik ben zeker van plan een paar uitstapjes te maken en dat paardrijden gaan we ook zeker doen. Ik hou jullie na afloop op de hoogte.

Nog goeie tips zijn altijd welkom!

groetjes

Erent

oh ja,

van dat flamingo-eiland zou ik ook wel wat meer willen weten.

Wie kan me daarover meer vertellen?

Flamingo-eiland is een schiereiland wat met eb te voet vanaf de hotelzone te bereiken is. Vanuit de haven van Houmt Souk vertrekken vele boten via een tocht over zee naar het Flamingo-eiland. Een verslag en een aantal foto’s kun je vinden op de Djerba Groep.

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Aanraders Hotel : Fiesta Beach / Karthago / Djerba Plaza / Sofitel / Athenee Palace
Te bezoeken : synagoge / Guellalla / Midoun / Houmt Souk / Binnenland… leg contact met de bevolking, trek erop uit met snorfiets… er is zoveeeeeel meer te ontdekken dan een excursie !

Yves