mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Tunesie en hebben er dan ook al super veel zin in!!
We zitten vlak bij het plaatstje Souse in een hotel :zon02:
Misschien iemand tips etc. wat we daar allemaal wel kunnen en moeten doen en wat juist niet. Zou heel fijn zijn!! :dag:
Het is wel inmiddels 2 jaar geleden dat ik met een vakantie in Souse was maar direct de eerste dag heb ik toen een hamman bezocht, via de hostess geboekt. We werden met een auto gehaald en gebracht. Een heerlijke manier om de vakantie te beginnen te relaxen.
Daarna heb ik de twee dagen rondtour door Tunesie met de ‘touristenbus’ gemaakt, leuk om meer van het land Tunesie te leren en sindsdien kom ik alleen nog maar in Douz, maar dat is een ander verhaal. Op zondag -dacht ik, is er in Souse een grote markt.
Fijne vakantie!
Oke bedankt voor de tip! We willen inderdaad wel meer van Tunesie zien, dus we gaan denk ik een dag zelf een auto huren en een toer doen naar de Sahara. Had jij in twee dagen een toer gedaan door Tunesie?? Wat heb je toen allemaal gezien? Een hamman lijkt me ook een goed idee
Hallo , hoe was de reis en welke uitstappen kun je ons aanbevelen, wij gaan naar Monastir maar willen wel uitstappen doen naar Sousse, en is het markt op zondag. Wij gaan met gemengde gevoelens want leesden kritieken op een site over ons hotel, positieve en zeer negatieve en wij gaan tijdens de ramadan, dus hoop dat al bij al meevalt
vele groetjes
is eerste maal dat op deze site mail , dus stuurde een algemeen bericht in plaats van naar jou ,
Hallo , hoe was de reis en welke uitstappen kun je ons aanbevelen, wij gaan naar Monastir maar willen wel uitstappen doen naar Sousse, en is het markt op zondag. Wij gaan met gemengde gevoelens want leesden kritieken op een site over ons hotel, positieve en zeer negatieve en wij gaan tijdens de ramadan, dus hoop dat al bij al meevalt
vele groetjes
Er is inderdaad een grote en zeer drukke markt in Sousse op zondagmorgen. Ga vroeg genoeg want het is echt heel druk en heel warm.
Zelf een auto huren om naar de Sahara te rijden zou ik afraden als het de eerste keer is dat je daar bent. Je kan het dan beter boeken via de hostess in het hotel (per bus of 4x4).
Vanuit Monastir is het zeker wel de moeite om met de trein naar Mahdia te gaan. Mooi stadje waar je prachtige wandeling kan maken rond het schiereiland…
Volgens mij is dat overdreven hoor ! Het is er echt niet riskanter dan hier in België vind ik. Je moet natuurlijk wel uitkijken op drukke plaatsen, bv op de markt of in de smalle straatjes van de Medina. Hier speelt ‘gezond verstand’ ook wel mee hé, niet te opzichtig gekleed gaan, dus niet je sjiekste kleren maar ook niet ‘half naakt’… Ik neem ook bijna nooit een grote handtas mee, maar steek het beetje geld dat ik nodig heb in mijn broekzak of draag een kleine schoudertas waar alles netjes inpast.
Bezoek zeker de Medina (en de Ribat) in Sousse. Je kan vanuit Sousse ook vlot met de ‘metro du sahel’ naar Monastir of Mahdia of met de tuktuk of taxi naar Port El Kantaoui. Toen wij er waren in maart was het museum gesloten maar als je van oude mozaïeken houdt en als het al terug open is, is het museum van Sousse (hoge zijde van de Medina) zeker ook de moeite waard.