Ik ben zelf naar de badplaats Sousse geweest en ik heb een Sahara tocht van 4 dagen gemaakt.
Ik verbleef in het El Hana Beach hotel, vlak aan de kust van Sousse.
Tunesië is me niet zo goed bevallen.
Ik ben mijn hele reis lang continu lastig gevallen door mannen. Van 10 tot 70 jaar… ze houden allemaal van blanke, blonde vrouwen. In zee zwemmen kon ik niet alleen, er werd aan me gezeten. Op straat wordt je betast en nageroepen. Wanneer je samen met een man over straat loopt negeren ze hem alsnog en vallen ze me lastig.
Om heel eerlijk te zijn heb ik vrijwel geen oprecht aardige mensen leren kennen. Elk persoon dat enorm aardig tegen me was, heeft me uiteindelijk afgezet. M’n dagen werden verpest door enormmmmm irritante verkopers die je met Nederlandse scheldwoorden naroepen als je niks koopt, wederom aan je zitten en je niet eens normaal laten kijken. Maar ook van het gewelddadige temprament van veel bewoners was ik niet gecharmeerd.
In Tunesië is er veel te doen qua activiteiten. Helaas zijn veel van deze activiteiten niet echt goed georganiseerd. Daarbij moet het ook supervlug gebeuren, zodat er meer geld kan worden verdiend.
Uitgaan is wel leuk en goedkoop. Het bier is niet te zuipen, maar als je geluk hebt kan je een Heineken scoren. Let wel op wat voor kroeg je bezoekt… veel kroegen hebben alleen de sexindustrie als klant. Het stikt van de Russen en andere Oostblokkers die naar Tunesië komen voor een jong ventje.
De cultuur in Tunesië is wel overal prachtig. De gebouwen en medina’s zijn geweldig om te bezoeken.
De Sahara trip was geweldig om mee te maken. Het is prachtig om je te begeven in de woestijn en te slapen onder een sterrenhemel waar je U tegen zegt. Helaas breng je wel héél veel uren door in de bus.
Jammer genoeg heb ik niet veel goede herinneringen aan Tunesië overgehoudden. Maar er valt wel één ding voor te zeggen : het is wél goedkoop !
Ik weet wat je bedoelt Ilvy, ben er ook geweest, maar inderdaad: van de mensen daar moet je het zeker niet hebben! Er waren bij mij 2 uitzonderingen: een aardige jongen in het hotel (die werkte daar en was oprecht geïnteresseerd zonder onderliggende drang naar geld of seks) en nog een jongen die op een boot werkte. Pluspunten waren voor mij: Lekker weer en met een briesje en dat het er zo goedkoop was inderdaad! Gelukkig was ik van tevoren al ingelicht door iemand anders die er is geweest… Die vind het zijn vreselijkste vakantie ooit, dus met dat idee zijn mijn vriendin en ik ernaar toe gegaan dat we het samen gezellig gaan hebben En we hebben wel erg gelachen!!!
wat ik lees door TS stemt mij niet blij en zeker niet omdat wij eind sept naar tunesie gaan. Maar gelukkig zit ik in een iets andere leeftijdsklasse waardoor het soms net effe wat leuker is. Mij zullen ze niet zo gauw benaderen als een jong meisje (vrouw) als TS.
Maar we zullen kijken. Over het algemeen kunnen wij het wel vinden met de locale bevolking en worden eigenlijk altijd op de thee/koffie uitgenodigd.
Na onze vakantie laat ik het wel weer weten
heeft er ook iemand goede ervaringen in Tunesie??
want ik zou volgend jaar in groep gaan , en veel beloofd het precies niet?
we zijn allemaal ouder ? is dat dan beter of niet?
Ik ben enkele jaren geleden naar TS geweest en was absoluut niet op de hoogte van hun praktijken om een oudere vrouw te strikken voor een visum naar Europa. Hiet is hem uiteindelijk toch gelukt en amper 6 maanden na ons gezamenlijk samen wonen heb ik zijn ware aard leren kennen.
Hij bleek een dief, een bedriegen en een enorme leugenaar. Ik heb foto’s van hem gevonden met een jonge Arabisch vrouw. Deze foto’s lagen onder ons bed in een valies. De volledige familie heeft dit vuil spel meegespeeld! Mijn vertrouwen is zwaar geschonden door deze negatieve ervaring.
Ik wil iedereen waarschuwen: let op bij contacten met mannen van daar. Ze kunnen heel goed manupuleren. Ze vertellen u wat je graag hoort. En nog iets: indien je geen geld heeft zal de liefde snel bekoeld zijn.
Dus een tip: laat hem alles betalen ook de telefoonrekening en zijn ware aard zal snel naar boven komen. Alleen liefde daar zijn ze niet in geinteresseerd.
Heb een prima vakantie gehad in Tunesie.
Samen met mijn twee dochtertjes.
Ben dan wel niet buiten het resort geweest
behalve met de jeepsafari met gids voor twee dagen.
Schitterend was dat.
Wel werdt de man die bij de kamelenrit hoorde boos
toen ik na de betaalde rit geen fooi gaf.
Had alleen een briefje van 20 euro in mijn zak en dat vondt ik toch te gek.
Schold de oude vrouw van het oude dorpje me verrot omdat ik de fooi al
bij het naar binnen gaan had gegeven en niet twee keer wou geven.
Waren de handelaartjes lichtelijk irritant en opdringerig met hun een dinar.
Ze konden ook niet lachen toen er een een sigaret vroeg en ik hun om een dinar vroeg.
Maar goed er heerst ook wel enorme armoede daar.
Zou er zo weer heen gaan.
In het resort waren de mannen netjes ook naar nijn hoog blonde dochter van vijftien.
Gaan misschien in juli met onze twee dochters (16 en 18 jaar) op reis naar Tunesie ( Sousse). Hadden graag geweten of de mensen daar opdringerig zijn, zoals bijvoorbeeld in Egypte. Daar zien ze ons ook nooit meer.
Ik wil Ilvy en Sportie10 bedanken voor hun waarschuwingen. Als je je negatieve ervaringen neerpent, stel je je kwetsbaar op en je doet het om andere negatieve ervaringen te besparen. Toch gebeurt het vaak dat allerlei mensen dan op je gaan “schieten”, daarom een woord van dank.
Ikzelf ben wel eens in TS geweest, maar dat was in 1979, toen waren er misschien nog niet zo veel toeristen. Wat me toen opviel: als wij in Tunis in de smoorhitte de weg vroegen, werden we op en neer gestuurd langs een hele lange weg omdat “Ik weet het niet” niet bleek te behoren tot het vocabulaire van de gemiddelde Tunesier: alllerlei mensen die het helemaal niet wisten stuurden ons dan weer een andere richting op.
Ik logeerde met een vriendin bij een correspondentievriend en wij moesten een keer midden in de nacht naar de wc. De volgende ochtende eiste de pa van de familie dat wij opkrasten. Ik geloof dat hij dacht dat wij zijn edele delen hadden gezien, hij zat nl. op de plee toen wij daar kwamen. Wij hebben buiten gewoon gewacht en moesten wel wat giechelen (van de zenuwen, denk ik, we waren nog maar net 18 en dan in het holst van de nacht bij Tunesische gastheren naar de plee en daar zat die pa net) maar dit was kennelijk aanleiding om ons op straat te zetten, ik heb het nooit zo begrepen allemaal.
Ben met echtgenoot en zoon van 16 naar sousse geweest hotel el ksar.
Prima hotel en aardig personeel vooral de kamermeisjes waren erg blij met een paar dinar.Waar ik wel even aan moest wennen was de bewaking van het hotel en veel politie op straat .
Ik heb geen opstootje of vechtpartij gezien.ook vond ik de bevolking aardig en behulpzaam.Ik ben zelf totaal niet lastig gevallen (al was ik blond) het bleef bij kijken.Ik ging erook met gemengde gevoelens naar toe maar het is prima bevallen.We gaan nu naar hammamet kijken hoe het daar is.Ik kan tunesie echt aanbevelen.Nederlanders zeuren vaak wel snel.
Tunesië is inderdaad een heel mooi land. Ik heb een studiereis gemaakt enkele jaren geleden. De opdringerigheid van de bevolking houdt veel mensen tegen om het land te bezoeken en dit is eigenlijk wel spijtig. Ik raad aan om een groepsreis te maken en je niet te uitdagend te kleden als je in een dorp of stad rondloopt.
Nog een groot voordeel van Tunesië is dat het verblijf in het hotels goedkoop is, alsook de rondreizen!
Ik heb aardig wat gereisd en Tunesië vond ik qua mensen verschrikkelijk, om die reden ben ik ook terughoudend voor Egypte. Ik besef dat ik generaliseer en was ook terughoudend over Marokko. Marokko vond ik echter een stuk aangenamer.