Waarom nemen jullie van dan geen Visa credietcard? Hiermee kan je ook overal pinnen en als je vooraf geld op de rekening stort zijn de opnamekosten heel laag.
De rente op de Visarekening is ook nog hoger dan bij andere banken.
Hiervoor hoef je niet naar Amsterdam.
Dus als ik zorg dat ik mijn geld stort op de visa rekening van mijn credit card en daarmee een tegoed opbouw, kan ik zonder problemen bij elke ATM in China geld opnemen ? En hoe zit het met de opname kosten van een credit card, zijn de kosten vergelijkbaar met een opname met een bankpasje van ICBC ?
Ik zat er ook aan te denken om bij ICBC een rekening te openen, maar als je gewoon overal in China geld kan opnemen met je credit card tegen dezelfde voorwaarden als ICBC dan scheelt dat weer een tripje naar Amsterdam.
Volgens mij hogere kosten dan ICBC. 1% wisselkoers kosten en 2% kosten over het opgenomen bedrag mits positief saldo anders 4%.
Bij ICBC dacht ik ongeveer 1, 50 aan transactiekosten ongeacht het bedrag dat wordt opgenomen.
Bij de Visa zijn de kosten 1% met een maximum van 1,50 euro bij een positief saldo ander is het
4,50. Men kan makkelijk op de Visarekening geld storten en ook weer afhalen.
we zitten nu in China en pinnen gewoon met een ING pas. Let op: niet bij alle banken is dit mogelijk. Integendeel: bij de meeste banken niet. Wel bij de Construction bank en die zit in iedere grotere stad. Dus als je wat langer het buitengebied ingaat, dan wat meer cash meenemen.
Zelfde ervaring hier. Bank of merchants werkt ook met de (belgische bij mij )ing pas.
In Belgie wordt de maestro functie van je kaart standaard uitgeschakeld buiten europa. Even bellen naar de bank en ze activeren het voor 6 maanden wereldwijd. Of dit ook zo in nederland is…geen idee.
Voor mensen die langer gaan. Ik heb net account geopend bij een chinese bank. Duurt half uurtje, kost 20 yuan. Nu even aan het afwachten of het overschrijven en afhalen werkt. update volgt
Ga naar MIJNING en zet de betaalpas status van Europa (standaard) naar Wereld en het probleem is opgelost! Momenteel adverteerd de ING hier ook mee en erkent het pinpas probleem in het verleden. Problem solved, case closed.
Op div. forums lees je dat het niet uitmaakt of je de pas de afgelopen 2 weken op ‘wereld’ hebt gezet.
Problem NOT solved, case NOT closed.
Waar heb je gelezen dat “de ING hiermee adverteert en het probleem met de pinpas erkent”? Want volgens mij is het probleem nog niet opgelost, zoals ook Ed & Maaike schrijven.
Ze dachten woensdag ook dat het “problem solved” was ![]()
Ja en daarom heb ik nu een rekening bij ICBC:cheer: