Wij gaan in mei een rondreis maken door China.
Nu heb ik net de ING gebeld en er werd tegen mij gezegd dat alle bankpassen niet blokkerd zijn en
dat wij wereldwijd, dus ook China kan pinnen.
Wie is recentelijk nog in China geweest en heeft gepinnt met een ING pas?
Reken er maar op, dat je in China momenteel niet kunnen pinnen met je ING-pas. Ik heb elders op dit forum al het volgende gemeld:
Ik ben de afgelopen 2,5 jaar 5 keer in China geweest. Vier keer daarvan kon ik probleemloos met mijn ING pas geld pinnen bij de Bank of China. Dit voor het laatst in september 2012. In januari 2013 was ik weer in China. En toen kon ik helemaal geen geld meer opnemen met mijn ING pas. Zelfs niet bij een geldautomaat waar ik in september 2012 nog geld had gepind. Gelukkig had ik ook een pasje van de Rabo Bank. En daarmee was geld opnemen in het geheel geen probleem. Eenmaal thuis heb ik geïnformeerd bij de ING Bank. Men kwam met een wat vaag verhaal over “skimmen” en “magneetstrip”. Sinds zomer 2012 zou geen geld meer opgenomen kunnen worden met een ING pas maar men gaf aan, dat dit niet voor alle ING pasjes geldt. Het zou in ieder geval niet aan mijn eigen pasje liggen. Het was een wat vreemd verhaal en het kwam er op neer, dat het niet zou helpen om een nieuw pasje aan te vragen. Tevens zouden de problemen nog wel een langere tijd kunnen aanhouden. Ik heb aangegeven, dat als er zulke grote problemen zijn met het geld pinnen met een ING pas in China, dat het dan vreemd is dat daar niets over staat op de website van de ING. Ze zouden daarna kijken. Nu een maand later staat er nog steeds niets hierover op de ING website. Mijn waarschuwing is: vertrouw in China er niet op dat je momenteel / de komende tijd kunt pinnen met je ING pas! Want een grote kans dat dit niet lukt!
Dan vind ik dat toch heel erg van de Ing om de mensen niet te waarschuwen!!!
Je zou maar zonder geld te komen zitten in je vakantie.
Heb jij nog een oplossing voor mij buiten de Visa en cash geld?
Ja, ik vind het ook ongelofelijk van de ING. Waarschuwen op hun website is het minste wat ze kunnen doen … maar ze doen het dus niet, terwijl ze het probleem kennen en weten dat het nog langere tijd kan duren voordat het is opgelost. Ik had in januari jl. ook een Rabo Bank pasje bij me en daarmee kon ik toen zonder problemen pinnen.
Dit is de oplossing die wij nu gaan doen (hebben al afspraak gemaakt).
Een rekening openen bij ICBC in Amsterdam naar aanleiding van onderstaand bericht wat ik in een andere topic tegenkwam:
*
“Ik heb onlangs gratis een betaalpas aangevraagd bij ICBC in Amsterdam. Inderdaad met 6 cijferige pincode. Met deze kaart schijn je overal in China te kunnen betalen omdat de pas een Unionpay logo heeft. Alleen opnemen kost 10 yuan, maar dat is omgerekend nog altijd minder dan de Nederlandse banken berekenen. Daarnaast is de euro de laatste tijd flink duurder geworden dus ik heb via hun internet bankieren alvast wat yuans aangeschaft. Volgens de bankmedewerker kan je ook je geld in euro’s laten staan en dan wordt het automatisch verrekend als er geen yuans meer op de rekening staan. Tot nu toe heeft deze bank alles wat ze beloofd hebben waargemaakt, dus ik hoop dat het met de pas allemaal goed gaat. Maar mocht er toch een kink in de kabel komen dan kan ik altijd binnen een dag het geld terug boeken naar mijn Nederlandse bank en op die pas verder gaan. Dus het kostte me tot nu toe hoogstens een uurtje bij de bank en ik kreeg de betaalpas gelijk mee” *
**Aanvraagvoorwaarden ICBC **
Het is mogelijk om Internet Bankieren aan te vragen indien u 18 jaar of ouder bent. Momenteel is het niet mogelijk Internet Bankieren aan te vragen indien u op afstand de rekening opent, maar dient u persoonlijk met uw legitimatie langs te komen bij het filiaal van ICBC Amsterdam. Ook treft u bij de Betaalrekening Productinformatie gedetailleerde informatie over de aanvraagprocedure. Op het Aanvraagformulier (Multi Valuta) Rekening kunt u ook lezen welke aanvullende documenten worden verlangt.
We koppelen er gelijk een leuk weekend aan vast.
Ik heb al een hele lading mail van ING over het NIET werken van ING pasjes en creditcard. Op de laatste mail zouden ze binnen 2 dagen antwoorden. Toen kreeg ik een mail dat ze meer tijd hadden om dingen uit te zoeken en dat ik binnen 5 dagen antwoord zou krijgen… Dat was 9 maart. Volgens mij is 9 + 5 = 14. En tja het is al 14 maart geweest, maar ik heb nog geen antwoord. Zodra het wel binnen komt zal ik hier weer een update plaatsen.
Je kunt natuurlijk ook een rekening nemen bij RABO, ABN AMRO ofzo.
Ik vertrek volgende maand naar China voor 2,5 maand en heb in de ING bank (België) informatie genomen.
ING Maestro kaarten kunnen niet meer buiten Europa en volgens hen zou ING Visa en ING MasterCard overal in de wereld geen probleem mogen zijn (antwoord binnen 12 uur)
Gisteren kreeg ik eindelijk antwoord van ING. De wachttijd werd dus aanzienlijk langer dan de beloofde 5 dagen. Het antwoord is echter een herhaling van vorige uitspraken. Met 1 uitzondering: de laatste zin.
Betaalpas in hetbuitenland De ING maakt gebruik van een EMV chip. Sommige automaten inChina zijn er nog niet klaar voor gemaakt. De ING Betaalpas wordt dan ook nietgeaccepteerd bij de Bank of China. Bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) en de China Construction Bank (CCB) kunt u wel geld opnemen. Ik adviseer u daarom ook om meer dan 1 betaalmiddel mee te nemen naar China.
Vanmorgen kreeg ik van de reisorganisatie waar wij een reis hebben geboekt de volgende 2 berichten:
*“Uit ervaring van mijn collega is het inderdaad gebleken dat het momenteel niet mogelijk is om met uw ING-pas geld op te nemen. Wij gaan dit ook doorgeven aan de reisleiding ter plaatse. Daarnaast kunt u ter plaatse het noodnummer van de ING bellen. Zij kunnen dan aangeven wat de verdere procedures zijn om alsnog geld op te kunnen nemen.”
*
en
“LET OP: met ING bankpassen en creditcards kunt u bij de geldautomaten van diverse banken geen geld opnemen! Zorgt u voor een pas of creditcard van een andere bank of neem voldoende contant geld mee.
Afgelopen maandag ben ik teruggekomen uit Beijing en 1 van mijn collega’s heeft problemen ondervonden met het opnemen van geld. Hij/zij is in bezit van een ING pas en heeft bij diverse banken geen geld op kunnen nemen. Met een credit card kon dit uiteindelijk wel.”*
Het blijft met ING blijkbaar toch een gok of je wel of geen geld kunt pinnen.
Dan zegt de ING aan de telefoon, dat men wereldwijd met de ING betaalpas geld kan opnemen,
ook in China. Het is eigenlijk schandalig!
Ik heb nog een extra Visacard voor mij aangevraagd en zorg dat wij genoeg geld op
de Visa hebben. Gelukkig met credietcard geen probleem!
In ieder geval bedankt voor jullie informatie!
Graag gedaan.
Ja ING is niet bepaald eenduidig in zijn antwoorden naar buiten toe. Een hele slechte zaak vind ik. Want je zal daar maar in China zitten en niet aan je geld kunnen komen, terwijl je het bijv. met spoed nodig hebt. En via het alarmnr. van ING… daar zijn ook slechte ervaringen mee. Je moet ZELF bellen en voor de kosten opdraaien. Je hangt rustig een half uur aan de telefoon. En als je dan eindelijk toezegging hebt dat je het geld over een kwartier bij het dichtstbijzijnde postkantoor kunt ophalen, blijkt dit vaak ook nog minstens een heel uur te duren. Niet echt handig als je bijv. met een reisorganisatie op pad bent en de hele groep dus ook al die tijd moet wachten tot je eindelijk aan je geld kunt komen.
Ben het er helemaal mee eens, dat het een hele slechte zaak van de ING is!!! Totaal niet klantvriendelijk. Gelukkig had ik ook een Rabobank pasje in januari jl. Anders had ik zonder geld gezeten. Heb toen op de ING website gekeken, maar daar stond geen info over problemen met pinnen in China op. Is toch te gek, dat de ING helemaal niets zegt over de pinproblemen in China!!! En er gaan veel Nederlanders, voor vakantie of anderszins naar China. Daarom heb ik ook zelf het e.e.a. op diverse fora gemeld over de pinproblemen van de ING in China.