Ik zit momenteel met mijn vriendin in China. We hebben een probleem, namelijk dat we niet kunnen pinnen. We zijn bij grote banken geweest zoals Bank of China, ABC en ICBC. Deze banken ondersteunen Maestro en MasterCard. Wij hebben 3 passen namelijk.
ABN AMRO - Maestro
Rabo bank - Maestro
ABN AMRO - MasterCard
We hebben contact opgenomen met onze banken en de isc, het enige wat zij zeggen is dat onze passen beschadigd zijn en er niks anders aan de hand kan zijn. Anders weten zij het ook niet.
Hebben jullie misschien ideeen of tips? We hebben flink geld tekort om het hier nog een maand vol te houden.
Beste Laupi, dankjewel voor je antwoord. Dit hadden we allebei al gedaan voordat we naar China gingen. Ik was trouwens nog vergeten te melden dat we op het vliegveld in Beijing wel konden pinnen.
heb je eraan gedacht dat jullie pinpas alleen bij bepaalde automaten werkt die hebben de 4 cijferige code die wij gebruiken en niet de 6 cijferige die de Chinezen zelf gebruiken,wij ontdekten dit deze zomer ook temeer daar wij dezelfde antwoorden aanvankelijk kregen als jullie.Succes!!
Nee hier wisten wij niet van. We gaan hier gelijk goed op letten. Ik wist niet eens dat dit bestond.
We zijn inmiddels bezig met Western Union die waarschijnlijk ook naar bepaalde banken hier geld kunnen sturen.
Ja Western Union gaat ook goed maar die bestaan niet in iedere plaats en dan moet er altijdvooraf gestort worden.ga naar een 4of5 sterren hotel want die hebben altijd de juiste voor Europa geschikte pinautomaten staan
Veel succes en als er iets is meld dit dan maar :dag:wij hebben ongelooflijk veel reiservaring en ik ben een tijdje reisleidster geweest.
Groetje Trudy
Nee eigenlijk kun je bij iedere bank pinnen die in het bezit is van onze 4cijferige code want de Chinezen gebruiken er 6 en dat lukt dus nooit.mijn advies ga naar de 4/5 sterrenhotels pin daar ofvraag aan de receptie waar je terecht kunt om met europeschekaarten te pinnen en neem dan voldoende geld mee afzonderlijk opgeborgen zodat je het even kunt uitzingen,want in autochtone gebieden zijn er absoluut minder mogelijkheden maar ons is het gelukt heel China door gekomen met gepind geld.veel plezierig je reis
Groetjes Trudy
Dankjewel voor dit super advies. We zijn vandaag weer op zoek gegaan naar waar we konden pinnen en hebben extra goed opgelet hoeveel cijfers de pincode mocht hebben. Het lukte mij geld op te nemen met mijn credit kaart, we stonden te juichen van blijheid. Mijn vriendin kon ook pinnen met haar maestro. Die van mij werkt echter nog steeds niet. We zijn in ieder geval uit de brand, we b
hebben weer geld!
Pinnen met credit card is wel erg duur meestal. Ik zou zoveel mogelijk met de Maestro pinnen en dan overal waar je de credit card kunt gebruiken daarmee betalen.
Inderdaad, wilde de credit kaart alleen voor nood gebruiken. Was het nu ook wel, maarja even later lukt het met maestro ook gewoon. Ach ja we zijn hartstikke blij dat we geld hebben.
Ik heb van de zomer totaal geen probleem gehad met pinnen in China… Zowel mijn Rabo-pas als de ING-pas van mijn vriendin werkten prima! Inderdaad goed checken of er ‘Maestro’ op de automaten staat!
Wij hebben heel veel problemen gehad met pinnen bij automaten die aangeven Maestro te accepteren, letterlijk tientallen. Dit heeft dus waarschijnlijk te maken met het feit dat wij een 4 cijferige pincode hebben. Ik denk dat je geluk hebt gehad dat het overal gelijk gelukt is. Ons is het inmiddels ook al 3 keer gelukt te pinnen dus wij hebben er weer helemaal zin in :D.
Ik ben de afgelopen 2,5 jaar 5 keer in China geweest. Vier keer daarvan kon ik probleemloos met mijn ING pas geld pinnen bij de Bank of China. Dit voor het laatst in september 2012. In januari 2013 was ik weer in China. En toen kon ik helemaal geen geld meer opnemen met mijn ING pas. Zelfs niet bij een geldautomaat waar ik in september 2012 nog geld had gepind. Gelukkig had ik ook een pasje van de Rabo Bank. En daarmee was geld opnemen in het geheel geen probleem. Eenmaal thuis heb ik geïnformeerd bij de ING Bank. Men kwam met een wat vaag verhaal over “skimmen” en “magneetstrip”. Sinds zomer 2012 zou geen geld meer opgenomen kunnen worden met een ING pas maar men gaf aan, dat dit niet voor alle ING pasjes geldt. Het zou in ieder geval niet aan mijn eigen pasje liggen. Het was een wat vreemd verhaal en het kwam er op neer, dat het niet zou helpen om een nieuw pasje aan te vragen. Tevens zouden de problemen nog wel een langere tijd kunnen aanhouden. Ik heb aangegeven, dat als er zulke grote problemen zijn met het geld pinnen met een ING pas in China, dat het dan vreemd is dat daar niets over staat op de website van de ING. Ze zouden daarna kijken. Nu een maand later staat er nog steeds niets hierover op de ING website. **Mijn waarschuwing is: vertrouw in China er niet op dat je momenteel / de komende tijd kunt pinnen met je ING pas! ** Want een grote kans dat dit niet lukt!
Het probleem van de 4cijferige code versus de code met 6 getallen heb ik hier nog nooit gehad. Ik kon altijd bij een aantal verschillende banken geld opnemen met mijn INGpas. Dus of het probleem daadwerkelijk in het aantal cijfers van de pincode zit betwijfel ik.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan het 4 cijferige code ligt. Tot en met september 2012 kon ik probleemloos met met mijn ING-pas met 4cijfercode in China pinnen. In januari 2013 kon ik opeens echter in het geheel niet meer in China pinnen met mijn ING-pas (was nog steeds dezelfde pas). Maar met mijn Rabo Bank-pasje met zijn 4cijferige code kon ik in januari 2013 probleemloos pinnen in China.