Ik ben de afgelopen 2,5 jaar 5 keer in China geweest. Vier keer daarvan kon ik probleemloos met mijn ING pas geld pinnen bij de Bank of China. Dit voor het laatst in september 2012. In januari 2013 was ik weer in China. En toen kon ik helemaal geen geld meer opnemen met mijn ING pas. Zelfs niet bij een geldautomaat waar ik in september 2012 nog geld had gepind. Gelukkig had ik ook een pasje van de Rabo Bank. En daarmee was geld opnemen in het geheel geen probleem. Eenmaal thuis heb ik geïnformeerd bij de ING Bank. Men kwam met een wat vaag verhaal over “skimmen” en “magneetstrip”. Sinds zomer 2012 zou geen geld meer opgenomen kunnen worden met een ING pas maar men gaf aan, dat dit niet voor alle ING pasjes geldt. Het zou in ieder geval niet aan mijn eigen pasje liggen. Het was een wat vreemd verhaal en het kwam er op neer, dat het niet zou helpen om een nieuw pasje aan te vragen. Tevens zouden de problemen nog wel een langere tijd kunnen aanhouden. Ik heb aangegeven, dat als er zulke grote problemen zijn met het geld pinnen met een ING pas in China, dat het dan vreemd is dat daar niets over staat op de website van de ING. Ze zouden daarna kijken. Nu een maand later staat er nog steeds niets hierover op de ING website. Mijn waarschuwing is: vertrouw in China er niet op dat je momenteel / de komende tijd kunt pinnen met je ING pas! Want een grote kans dat dit niet lukt!
dank voor de tip, ik zal me van tevoren goed laten informeren!
Inderdaad is het met de ING pas erg moeilijk om geld te pinnen. Met Rabo pas,mits “open” gezet voor Azie geen probleem.
We hebben gasten uit Nederland en hebben diverse banken geprobeerd. Bij de Bank of China werkt het niet. De Bank of Construction wel, maar beperkte en wisselende hoeveelheden. soms 800, dan 1200 of 1700 rmb.
Groet,
Gerard
Dali, China
Bedankt voor je info.
Hier hebben we wat aan.
p.s.
Komt jullie site ook nog in het Nederlands?
Jammer dat ik jullie site niet eerder heb ontdekt (nu al bij een ander geboekt)
Maar we zijn van plan om vaker naar China te gaan… dus wie weet.
Nee, komt niet in Nederlands. We organiseren reizen voor alleen Westerlingen. Lees de site goed, er staat veel nuttige informatie in. En vertel het door . Bedankt
Sunny en Gerard