Heb maar even een nieuwe topic geopend. Voor pech onderweg en alles wat er zoal mis kan gaan in een vakantie. Misschien komen er meer verhalen!!
Mijn schoonouders zouden vandaag om 10.30 naar Antalya vertrekken vanaf Eindhoven. Mooi op tijd aanwezig, mijn schoonzus had ze weg gebracht. Is ze net weer thuis na een uurtje rijden, gaat de telefoon. Schoonmoeder vanaf het vliegveld, liggen de paspoorten in de auto? Heeft ze onderweg in haar tas zitten rommelen en de paspoorten blijkbaar niet in, maar naast de tas gestopt… .Schoonzus als een speer terug naar Eindhoven, maar te laat natuurlijk, vliegtuig gemist! Vlucht geboekt vanaf Schiphol, op de trein gezet naar Amsterdam en van daaruit vertrekken ze nu om 16.30 naar Antalya.
Tenminste daar gaan we dan vanuit, hopelijk gaan ze niet verkeerd overstappen of zo … .
Zijn iedere vakantie weer benieuwd naar de verhalen, gaat meestal wel ergens iets mis. Beide nemen zich voor de blunders niet meer aan ons te vertellen maar altijd komt het op een of andere manier toch uit. Meestal tot groot vermaak van ons omdat het gelukkig nog altijd goed af loopt. Vorig jaar bijvoorbeeld kwam schoonmoeder terug met een blauw gezicht. Is nogal een haastig en chaotisch type, was ze te vlug over de rotsen gelopen en gevallen. Ook had ze toen in de haast de auto bij kort parkeren neer gezet in plaats van bij lang parkeren.
In Nederland hadden ze tijdens een weekendje weg de tas gestolen met autosleutels, rijbewijs etc. erin. Kwamen ze in plaats van met de auto met de trein terug om de reservesleutels op te halen. Nog even en we kunnen er een leuk boek over schrijven.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij regelmatig iets mis gaat…
Ging een jaar of drie geleden met m’n vriend naar Alanya en we vlogen vanaf Enschede. M’n moeder had ons weggebracht met haar auto en stond vrolijk naar ons te zwaaien toen we in het vliegtuig zaten (in Enschede kunnen de wegbrengers heel dicht bij het toestel komen). Vraagt m’n vriend aan mij waar ik het tasje heb gelaten met onze portemonnees ed. Hadden we die tas in de auto laten staan. Joehoe op weg naar Turkije zonder geld, pinpas, creditcard oid!! Heeft m’n vriend snel m’n moeder gebeld waarop de stewardess meteen aan kwam rennen om te zeggen dat 'ie meteen de telefoon moest uitzetten. Op de één of andere manier hebben we toch nog iemand zo gek gekregen dat m’n vriend het vliegtuig weer uit mocht om de tas op te halen. Konden daardoor alleen wat later vertrekken want hij moest daarna weer opnieuw door de controle. Haha gelukkig is de rest van de vakantie alles goed verlopen
Wat dat betreft is Enschede een fijn vliegveld, kan echt van heel dichtbij kijken ja, je kunt bij wijze van de tas nog over hek gooien. Zijn vorig jaar ook beide keren vanaf daar vertrokken.
Deel 2 schoonouders:
Het laatste nieuws. Ze waren nog net op tijd op Schiphol, vragen ons af hoe dat kan want zouden eigenlijk rond 14.00 in Amsterdam moeten zijn … nu moeten ze straks de reis van Antalya naar Alanya nog zelf regelen :(.
Ze hebben daar een hotel geboekt, hadden met de reisorganisatie gebeld maar moesten zelf de transfer naar Alanya regelen, is tenslotte niet hun fout dat ze het vliegtuig missen. Denk dat ze geen andere gasten meer hebben met de vlucht van vanavond.
Enschede is inderdaad niets mis mee. Zou er geen bezwaar tegen hebben weer vanaf daar te vertrekken. Minder kans op vertragingen bij de kleinere vliegvelden heb ik het idee. Eindhoven is qua reistijd voor ons het gunstigste nu die nieuwe weg klaar is. Maar de vluchten zijn heel snel vol.
naja wat is pech? had afgelopen oktober 9 uur vertraging:( we zoudenm eigelijk 11 uur 's nachts de lucht in gaan…dat werd dus ergens in de morgen…en die banken in de vertrekhallen slapen echt niet gemakkelijk!!
@marion…hoop dat het nog goed gaat komen met het zelf regelen van transfer…
wwwhhhaaaahh, lachen die verhalen, maar waarschijnlijk bijna huilen als het je zelf overkomt. Zo is er denk ik met iedereen wel wat.
3 jaar geleden gingen we met de auto naar kroatie, via italie naar Frankrijk en weer terug…geen een keer verkeerd gereden, behalve in Nederland nog (rij dat stuk elke dag) verkeerde afrit van de snelweg genomen…dom.
In december ging ik met de bus van Ankara naar Alanya, moest nog ff plassen…tja…moeilijk, moeilijk doen. Toch maar broek uit, schoenen wel aan, maar ja, kreeg ik de broek niet weer aan…schoenen uit, in een plasje gestapt, broek weer aan, pijp ik het water, hijsen, sjorren, trekken, snel, snel, snel, stonden er 2 mannen me op te wachten…snel, snel, snel, rennen!! Stond de bus wel te wachten maar al buiten het busstation van Konya…schaam, schaam.
Gelukkig niet echt spectaculaire dingen, hoop die ook nooit mee te maken, maar die dingetjes blijven je wel bij. Hoop dat over 4 weken alles goed gaat.
@ Bloem:
Weet ik wel zeker, bij iedereen is er wel wat, en als het dan blijft bij een gemiste vlucht is het leed zo weer geleden. Alleen wat geld erbij en het is weer opgelost. En dat humeur, wat nu ver beneden peil is, is morgen ook weer optimaal als ze in het zonnetje liggen en horen dat het hier sneeuwt.
En Bloem, over 4 weken loopt alles voor je als een trein. Heel veel sterkte het weekend met ex, geloof de eerste keer dat je er tegenop ziet. Houd op de moeilijke momenten je turkish delight maar extra in gedachten.
@ Diamond:
Natuurlijk houd ik jullie verder op de hoogte over de afloop. Zijn hier thuis allemaal ook erg benieuwd. Zal me weer een giller worden…hihihi.
Hebben zelf ooit autopech gehad op weg naar het vliegveld. Midden in de nacht op de snelweg stopte hij er mee, gelukkig reden we met 2 auto’s en waren we nog maar 20 minuten onderweg. De mannen terug naar huis gereden en de auto van mijn schoonouders meegenomen. Koffers en slapend kind overgeheveld, auto goed ver de berm ingeduwd, en verder op weg. De dag erop de garage gebeld en die hebben hem weer opgehaald.
Heey wat een interessant onderwerp om te lezen! Gelukkig heb ik zelf nog niet zoiets meegemaakt. Ik triple-check altijd of ik de tickets en mn paspoort ed bij me heb! Ohw das echt een nachtmerrie! Daarbij kom ik uit Groningen dus als ik iets vergeet kan ik mn vlucht wel vergeten!! Maar ja…je weet maar nooit…
We hadden vorig jaar mei wel 10 uur vertraging. Ik hoopte nog zo konninginnenacht in Alanya te vieren, had nog met Myrna afgesproken om samen in Alanya te vieren… Maar helaas ik moest koninginnenacht op Schiphol doorbrengen bij de Burger King
Ohw ik herinner me ineens wel een ander voorval! Hahaha, in die meivakantie hadden we dus vrienden gemaakt met de hoteleigenaren. In juli kwam ik terug naar datzelfde hotel met een vriendin en mn zusje was er ook. De eerste nacht gingen we met zn allen en met Murat naar het kasteel met zn allen in de auto van Murat… Staan we voor een afgrond te staren naar het geweldige uitzicht… Murat met zn autosleutels in zn hand… Stoer doen en zwaaiend met zn autosleutels…Zoef autosleutels het rafijn in… Probeer die maar eens terug te vinden in het pikke donker. Wij met zn allen de afgrond in proberen te klimmen, spotlights die eigenlijk op het kasteel zijn gericht op de plek waar wij dachten dat de autosleutels waren gevallen en maar zoeken. Hahaha echt ranzig, sta je daar tussen de gebruikte maandverband en condooms, ULGH!!
Sleutels pas s’ochtends weer terug gevonden!!!
Ja ik hou zelfs de tickets en mn paspoort het liefste de hele tijd vast in mn handen, maar ja das ook niet zo praktisch…
Hahaha ja moet echt een grappig gezicht zijn geweest! Stel je voor dat er net mensen op dat moment van beneden naar het kasteel keken… Staan wij daar in ineens in de schijnwerpers, hahaha!
Nou het vervolg van mijn schoonouders is er nog steeds niet. Zouden iets laten horen maar niets dus. … grrrrrrrrrrrrrrrr.
Geen nieuws is goed nieuws maar toch. Kan ik zo boos over worden. Zeg dan niet dat je zal bellen.
Kan je ze niet bellen dan, hebben ze geen mobieltje?? Ik weet het, mijn ouders(70 en 76) zijn heel modern en hebben er al 2 een, dus ik had al een sms gestuurd om te weten waar ze zijn!!
Hebben ze niet mee, ze was vergeten beltegoed te kopen. Een warhoofd he? Vorige keer had ze haar pincode vergeten en kon ze hem ook niet gebruiken.
Schoonzus had het hotel gemaild maar bleek het mailadres niet te kloppen met wat er op de site stond.
En weet je, de kinderen maken zich niet druk meer, zo is moeder nu eenmaal zeggen ze. Dus tja …
Haha wel een passend vervolg Marion Maar ik hoop dat je snel wat hoort zodat jullie weten dat alles goed is en ze op de plaats van bestemming zijn aangekomen.
Tjonge jonge, als Murphy langs komt doettie het ook goed he!!! Ik mag die Murphy helemaal niet(hihi)
Nou laat ff weten als jullie iets gehoord hebben! Ik kan me zo voorstellen dat je elk nieuwsbericht uitspelt om zeker te weten dat alles is goed gegaan!!
Ach weet je, ze zitten lekker in Amsterdam in een hotelletje te genieten, en laten jullie gewoon denken dat ze verdwaalt zijn(hihi)