Sunny Boy heeft alleen maar als doel mee te helpen het land kapot te maken en toeristen angst aan te jagen en is alleen maar negatief over het land terwijl hij het land niet eens kent.
Hij laat alleen maar van zich horen als er iets negatiefs te melden is over het land.
Voorlopig is het alleen Duitsland en Nederland die het reisadvies voor de Sinai hebben aangescherpt, en waarom? Nobody knows… Alle andere landen zien hier kennelijk geen reden toe.
Nederland was onlangs ook de laastste die het reisadvies versoepelde… Buiten dat is de Sinai slechts een heel klein deel van Egypte! Ik blijf naar Luxor of Hurgada komen! De mensen hebben ons zo hard nodig en ja, leven kan risico’s met zich meebrengen…oplossing: lekker achter de geraniums blijven zitten!
helemaal goed Lowiesje1956 hurghada , el gouna , marsa alam . el quisir , luxor , allemaal veilig niks aan de hand dus mensen ga er maar met een gerust hart heen
Nederland haalt alle toeristen terug uit scharm el scheik.Duistland ook.Belgie geeft negatief reisadvies maar laat reizigers zelf beslissen.
Dus zo veilig zal het er toch niet zij.
Buitenlandse zaken roept Belgen op tot uiterste voorzichtigheid.
Ondertussen is in België ook een totaal negatief reisadvies en vertrekken er geen vliegtuigen meer naar Egypte.
Jammer zo en mooi land wordt weer getroffen want wie durft nu nog te boeken.
Wij alvast iet.
nee DIA het geld alleen voor de sinai en niet voor heel egypte hoe kom je daar bij ! http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/nu-ook-negatief-reisadvies-belgie-voor-badplaats-egypte hurghada el gouna marsa alam alles is daar veilig
Dear facebook friends to support tourism to Egypt please like, share and invite your friends for this page many thanks.
Also feel free to post comments, nice stories, photos and information about seigh seeings in Egypt on this page and lets help support the tourism in Egypt !
Many Thanks, Dank u wel, Shokran
Sunny boy,
Ik ben niet bang dat toeristen kwijt rakkten, toeristen al kwijt niet wegens uw berichtje maar wegens de politieke situatie in Egypte, maar wij zijn zeker dat ze terug komen, omdat Egypte voor Nederlanders meer betekenis heeft dan wat u hier vermelde. Egypte is het land waar Moses,Juzes,Josef opgevoed, Egypte is de oudste beschaving te wereld .
Mischien veel dingen gaan niet in orde nu. maar alles komt weer goed
Let wel dat de toeristen die nu in Sharm El Sheikh zitten de mogelijkheid hebben gekregen om hun vakantie voort te zetten in Hurghada, El Gouna of Marsa Alam
Reis gewoon de komende jaren niet naar Egypte is mijn advies. Het Sinaï gedeelte en de Rode Zee gebieden zijn met Sharm el Sheikh en Taba nog gevaarlijker. Je kunt het risico natuurlijk altijd nemen maar de kans is groot dat je boeking niet door kan gaan of je vakantie na 1 dag er alweer opzit omdat de zoveelste evacuatie of dreiging er plaats gaat vinden. Of god behoede, nog erger. Marokko en Turkije zijn prima alternatieven om naar te boeken. Het is in deze landen stabieler, veiliger, vrouwvriendelijker, schoner en vooral het eten is er veel lekkerder/gevarieerder en het is ook nog eens veel korter vliegen. Ik zeg dus Agadir/Marrakech en Istanbul/Alanya. Maar ga absoluut niet naar Egypte. Egypte is helaas voorbij voor de Westerse toeristen. De grote afname van de toeristen en toename van negatieve reisadviezen van bijna alle Westerse landen zijn niet voor niets.
Smaken verschillen.
Ik ben in Turkije en in Marokko geweest, maar ik ben daar geen tempels en piramides tegengekomen. Daarnaast kun je in de Rode Zee prachtig duiken, terwijl de middellandse zee veel minder variatie kent.
Als je zon-zee-strand wilt en je resort niet wilt verlaten is Turkije wellicht een alternatief (ook goedkoper), maar er is een reden dat ik reeds 6 keer naar Egypte ben geweest en nog maar 2 keer in Turkije en 1 keer in Marokko.
sunnyboy jij weet werkelijk niet waar de rodezee ligt en al helemaal niet waar sharm el sheik ligt dus hou als je blieft je mond Sharm el sheik taba en dahab liggen in de golf van agaba !!! aan de rodezee ligt hurghada , el gouna , marsa alam , el quisir . dus als je wat verteld doet het dan goed en anders gewoon ff lekker er mee ophouden want je weet geen drol van egypte
Ron47, volgens mijn beste weten is de Golf van Aqaba/Akaba toch echt een deel van de Rode Zee.
Volgens de forumregels hier op WW dient iedereen respect te hebben voor elkaars mening. Het zou dus prettig zijn als iedereen zich hier aan hield ![]()
Sunny boy wat is jouw doel eigenlijk je loopt alleen maar negatief te praten over Egypte en mensen onnodig angst aan te praten en bang te maken net zoals de media.
Of zit je hier om alleen maar te stangen en de mensen op te jagen en angst aan te praten en bang te maken.
Jij weet absoluut niks over Egypte en je haalt alleen maar dingen uit de media die vaak nog zwaar overdreven zijn.
Overigens alleen Nederland en Duitsland hebben hun gasten terug gehaald en de Belgen hebben hun gasten laten zitten tot dat hun vakantie voorbij was en alle andere Europese landen blijven nog vliegen op Sharm Sheikh
Je redenering dat Egypte voor de westerse toeristen voorbij is in tegendeel het zit juist weer in de lift de vliegtuigen naar Egypte zitten vol en het blijkt ook dat je niet op de hoogte bent van de adviezen die gegeven worden want die zijn namelijk versoepeld uitgezonderd Sharm El Sheikh maar ook dat is tijdelijk.
Vind het ook nergens op slaan dat jij vind dat mensen niet naar Egypte moeten gaan dat moeten de mensen zelf weten en geef eens antwoord op de vragen die hier gesteld zijn aan jou.
golf van agaba rode zee zal wel als jullie het zeggen of golf van de rode zee hahahaah
Tis inderdaad een golf van de Rode zee, dus wel onderdeel van de Rode zee. ![]()
nou het is de golf van agaba kijken jullie maar een op een map dan
-
-
- Updated - - -
-
rodezee is hnie t dieper dan een metertje of 35 A 40 golf van agaba is 900 meter diep en dieper
Ron, de Rode Zee is zeker wel dieper dan 35 a 40 meter. Bij de duikstek elfinstone is bijvoorbeeld al een doorgang op een diepte van 55 meter 9van bovenaf gezien :)), maar even googlen leert dat de gemiddelde diepte ruim 500 meter is, terwijl de maximale diepte maar liefst 2600 meter is.
De golf van Aqaba is een zeearm van de Rode Zee. Of dat nu wel of niet Rode Zee is is iets waar je heel lang over kan discuteren.
Hoe je het ook wendt of keert: het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt momenteel alleen reizen naar de Sinai: Reisadviezen | Nederland Wereldwijd. Dit in tegenstelling tot de landen om ons heen, die geen burgers hebben teruggehaald.
De Golf van Akaba (Arabisch: خليج العقبة), ook wel Golf van Eilat (Hebreeuws: מפרץ אילת, Mifratz Eilat ) is een zeearm van de Rode Zee.
Kortom, onderdeel van de Rode zee. Overigens is de gemiddelde diepte van de Rode zee eerder 500 dan 35/40 meter diep hoor.
-
-
- Updated - - -
-
O lol… Jennie was ook bezig. Ha ha. (Excuus, stond er nog niet toen ik begon)