Hoi,ik ga in Mei 12 dagen naar hotel Gran Porto Real.kan iem. Mij iets vertwllen over de vluchten?
Ik vlieg Ams Atlanta overstap en dan Atlanta Cancun.
Gaat dit lekker vlot??
Dank jullie wel.
Esperanza
Hoi Esperanza,
Ben wel eens via Atlanta naar Mexico of Midden Amerika gevlogen, maar geen klachten van mijn kant. Let er wel op dat je je bagage moet ophalen en weer nieuw bij de douane moet inchecken. Wijst zich allemaal vanzelf. Denk ook aan je Esta (Visum) voor de VS, welke je ook voor een tussenstop moet hebben.
Ik heb je vraag even verplaatst naar het reiscafe, waar je wellicht snellen een antwoord op je vraag krijgt
Bedankt voor je reactie.mijn ESTA heb ik al.gr.Esperanza
Hoi,
Ik heb deze vlucht 7 jr geleden ook gemaakt en vond het toen minder prettig om ruim een uur te moeten wachten met risico op vertraging, in Atlanta. In Cancun aangekomen wacht je de procedure dat iedereen zijn/haar koffers binnenste buiten moet laten keren, maar dat is een standaardproc als je naar Mexico reist vanuit de U.S. Urenlang kan dit duren. Maar eenmaal aangekomen en door de customs heen, heb je een voortreffelijk klimaat en een geweldig land en bevolking die op je wachten. Verder: Naar ik heb begrepen gaan er ook rechtstreekse vluchten naar Cancun, is een aanrader.
Ik ging toen via FOX, rondreis van 3 weken en die vliegen nog steeds met Amerikaanse maatschappijen en via Atlanta of een andere luchthaven naar Mexico.
Misschien heb je hier wat aan
Mvrgr
Ed
Hi Esperanza. Vorige week heb ik “dank zij” Air France waar ik 8!!!maanden geleden een rechtstreekse vlucht Cancun-Parijs geboekt en betaald had, maar die ze 2 weken voor terugreis veranderden door OVERBOOKING!, deze vlucht gedaan in omgekeerde volgorde. We hebben toen 2 1/2uur met ESTA moeten aanschuiven voor de immigrationofficer. Er waren mensen die dringend moesten vertrekken, maar die moesten ook gewoon wachten. Abnormaal.Na die controle was er wéér een personencontrole, waarbij we zelfs onze schoenen moesten uittrekken, terwijl we in Mexico grondig gefouilleerd waren en we enkel in transit waren! Wij hadden een overstaptijd van Atlanta naar Brussel van 3 1/2u en we waren juist op tijd aan de terminal.
En dan te bedenken dat ik dit op voorhand wist en daarom lang gezocht had voor een rechtstreekse vlucht DANK U AIR FRANCE! De rondreis die we gemaakt hebben vanaf Mex.City, door Guatemala en Belize was wel echt de moeite.Hopelijk valt voor jou ook alles mee, in ieder geval prettige reis!
Hallo wij hebben ook de vlucht ams parijs cancun met air france geboekt. Ook wij vliegen nu via atlanta. We vliegen met Delta airlines omdat air france er niet meer heen vliegt! De ervaringen zijn dus niet zo best? Wij vertrekken in juli. Ben benieuwd naar ervaringen. Gr anika
Hallo Anika Op zich was Delta Airlines best te doen hoor: de beenruimte van de stoelen was een stuk groter dan in het vliegtuig van Air France, hoewel dat ook weer van het type vliegtuig afhangt wat ze “inzetten”.Het personeel (wat grappig was:gemiddelde leeftijd schatten we was 65 jaar) was heel vriendelijk,kortom van de vlucht op zich geen klagen. Het was voor ons vervelend dat we sukkelden met dat ESTA formulier , maar voor iedereen de lange wachttijden voor de immigratie (zelfs bij transit) “Daar werken we nog aan” is hun reactie. Dus dat is eigenlijk het enige waar je je op moet voorbereiden. Probeer zeker je bagage rechtstreeks naar Cancun te laten sturen, anders kan je wel eens in tijdnood geraken als je te lang moet aanschuiven. Als dat bij ons het geval was geweest, hadden we de aansluitende vlucht naar Brussel waarschijnlijk niet gehaald!
Je kan je bagage niet doorlabelen naar Cancun, omdat je naar Amerikaanse wetgeving douane technisch opnieuw moet inchecken. Ik ben al heel wat keren via de VS naar o.a. Mexico gevlogen en nog nooit een probleem gehad.
Enige minpunt in de VS is het soms overdreven autoritaire optreden van bepaalde (douane)ambtenaren, maar daar is nog goed mee te leven
Hi Robert In omgekeerde volgorde vanuit Cancun kan het dus wel, want ik kan je nog de label laten zien. Die moet lichtpaars van kleur zijn en er staat: Passenger in Transit en Do Not restore to passenger within USA op!
Bedankt,allemaal voor jullie reacties,tips,op en aanmerkingen.
En de laatste tip ga ik zeker toepassen baggage rechstreeks doorsturen naar Amsterdam.
Als dat nog mogelijk is.
Ja en Delta vliegt inderdaad met ouwelijk personeel maar,ik vond ze wel goed.
Ik ben 7 jaar geleden via Atlanta naar Miami gevlogen .
Op de terugvlucht,was er iets verkeerd gegaan met onze boeking en mochten we bussnissclass vliegen.
Heeerlijk!!
Lekkere stoelen,een wijntje !!
Gr.Esperanza
Oke, dus je hoefde niet tussen de vluchten je bagage ergens op te pikken en erna weer te droppen? Misschien hebben ze iets gewijzigd, wat niet verkeerd zou zijn
Hi Roberts
Idd we hebben onze bagage ingecheckt in Cancun en hem in Brussel opgehaald.Ik had daar wel specifiek om gevraagd, dus weet niet of het standaard is dat ze dat doen. In ieder geval lukte dat bij ons, anders hadden we echt te weinig tijd tussen de aansluitende vlucht gehad.
Nog een tip: jij bent toch forumleider Mexico?
Als je met de boot vanuit Caye Caulker (Belize) naar Chetumal gaat, krijg je van de douane in Chetumal een nieuw visumformulier, met daaraan geniet een wit papiertje waarop staat dat je 286pesos moet betalen als je per vliegtuig het land terug verlaat. Gewoon weggooien dat papiertje. Bij onze vrienden die één week voor ons naar huis vertrokken hebben ze er niet naar gevraagd, dus niet betaald en één week later hebben wij hetzelfde gedaan en weer was alles o.k. Als je het aan je visum laat zitten, moet je echter betalen.Het is toch telkens €17!per persoon.
:cheer:
Goede morgen,
Wij hebben ook een reis naar Mexico geboekt via Parijs , maar deze werd omgeboekt via Atlanta na Cancun. Nu is mijn vraag duurd het echt zolang om door de immigratie te komen? en een ESTA formulier heb ik online ingevuld , maar het het formulier zelf niet gekregen… iemand ervaring hoe dit werkt?
Alvast bedankt voor de informatie
Dag Roy,
Ik ga binnenkort oOpok naar Mexico,ook,
Via Atlanta.
Ik heb het ESTAformulier ingevuld en je krijgt een nummer.
Bij het beginscherm moet je even kijken,zoeken gegevens bijwerken of veranderen
Het wijst zich van zelf. Je kunt het formulier uitprinten!!
Mijn overstap met immigratie etc duurt tesamen 3 u.
Succes,
Esperanza
wij vliegen in juli ook naar mexico via atlanta en hebben een brief ontvangen van neckerman waarin staat dat we onze koffer NIET zelf hoeven op te halen in Atlanta , ik weet het nu ook niet meer de een zegt hier van wel en de ander weer van niet …
Het klopt idd .je krijgt bij het inchecken een paarslabel aan je koffer.d.w.z. dat jeje koffer in Atlanta niet hoeft opte halen en opnieuw moet inchecken.Dit geldt alleen voor internationale vluchten.Dus als je een vlucht hebt binnen Amerika zelf,moet je wel je baggage ophalen en opnieuw inchecken. A
Let op want, Neckermann zegt dat je een begeleide overstap krijgt op Atlanta maar,bij mij en mijn medepasdagiers was dit niet het geval.
Ik had gelukkig assistente aangevraagd dus ik kwam bij mijn gate aan zonder gedoe.De anderen waren woest want,Atlanta is megagroot en je verdwaald zo!!
Gr. Esperanza
dank je voor je reactie , ik lees wel meer dat de begleiding die word beloofd ver te zoeken is in Atlanta, ik neem aan dat ze daar toch ook gewoon van die borden hebben waar alles op staat waar je heen moet …
Precies, verdwalen op een vliegveld lijkt me heel erg lastig. Ook al staat de beloofde begeleiding vanuit de reisorganisatie er niet… Amerikaans vliegveld personeel is erg behulpzaam en wijst je graag de weg.
Wat trouwens niet eens nodig hoeft te zijn omdat inderdaad alles met borden staat aangegeven.
Hoi,
Ik vertrek over 5 weken naar Mexico en vlieg
ook met een overstap op Atlanta, als ik dit zo lees
word ik er een beetje zenuwachtig van!
Wij hebben ongeveer 3uur geloof ik! Is het wel
te doen om als onervaren overstapper het volgende vliegtuig
weer te halen?
Esperanza ik lees dat jij assistentie hebt aangevraagd… Hoe heb je dit geregeld dan?
En de koffer ophalen en opnieuw inchecken is dus
niet waar?
Groeten,
Eveline
3 uur is meer dan voldoende, geen reden om zenuwachtig te worden.
Als je je toch zorgen maakt zijn er een aantal zaken die je kunt doen zodat het wat voorspoediger verloopt:
- Zorg dat je (en kinderen als je die hebt) ongeveer 30 min voor het landen in het vliegtuig nog
even naar het toilet gaat zodat je dit niet ook nog eens bij aankomst moet doen. - Zorg dat je papieren/paspoort etc bij de hand hebt.
- Zorg dat er van te voren duidelijkheid is over het wel of niet ophalen van je koffers . Anders
verdoe je daar ook nog eens tijd mee op het vliegveld. (Je reisbureau kan je hierover
duidelijkheid geven) - Zorg dat je je vluchtnummer etc bij de hand hebt zodat, als je door de immigratie heen bent
direct op de schermen de gate van je vervolgvlucht op kunt zoeken.
Maar nogmaals… 3 uur is meer dan voldoende. Er zijn zelfs vluchten waarbij je slechts een overstap hebt van 1,5 uur.