Vliegen naar Mexico, met tussenlanding in VS...ESTA??

Ola!!

Ik vlieg in oktober naar Mexico en stap over in New York. Ik heb gelezen dat als je vanaf de VS naar Mexico reist, je een ESTA-aanvraag moet doen zodat je via de VS naar Mexico kan reizen zonder visum… Klopt dit? Ben ik reiziger vanaf Amsterdam (want ik vertrek vanaf Schiphol Amsterdam) of telt dat niet en ben ik door mijn overstap reiziger vanaf New York? Heb ik zo`n ESTA nodig?
9 van de 10 vliegtuigen van Nederland naar Mexico landen in de VS dus ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!

Groetjes van Dionne>>>

Ja, indien je via de VS reist (ongeacht of je eindbestemming in de VS is of niet) dien je een ESTA-aanvraag te doen. De ESTA-aanvraag is nu nog kosteloos, vanag 8 september moet er 14 dollar betaald worden.

In de VS moet je ook uit- en opnieuw inchecken, zodat je eerst koffers met je koffers door de douane moet en erna weer moet inchecken. Heb het al een aantal keren gehad, maar heb daarmee ook de overgangstijd goed omgekregen :wink:

Hey!!

Dankjewel voor je reactie. Pff dat wordt wat met 1 1/2 uur overstaptijd… Ik heb geen idee hoe groot mijn overstapluchthaven is… Ik heb een tussenlanding op Newark…
Hoe check je uit…gebeurd dat niet automatisch (zij weten toch dat ik het vliegtuig uitga/uitmoet)?
Ik wil op Schiphol al meteen mijn boardingpass voor in de VS gaan halen…dan kan ik toch meteen naar het boarden toelopen?
Moet ik echt bij een band gana staan waar mijn backpack op komt? Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat dat achter de schermen wordt geregeld op het vliegveld.

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp ((stress :wink: )) maar mijn conclusie:

1. Ik land in de VS, stap het vliegtuig uit met handbagage.
  2. Laat mn paspoort zien en geef een code waardoor de douana kan zien dat mijn ESTA aanvraag is goedgekeurd (geen idee hoe dat verder gaat met zon ESTA aanvraag…krijg ik een formulier thuisgestuurd? of iets digitaals?)
  3. Loop verder en moet mijn backpack van de band afhalen.
  4. Wandel (of ren) verder naar het inchecken.
  5. Check in. Backpack weer op de band naar het andere vliegtuig waarmee ik naar Mexico vlieg.
  6. Op naar de gate om te gaan boarden.
  7. Boarden
  8. Vliegtuig in.

Groetjes van Dionne

Of je doorchecked of niet, in de VS moet je bij een overstap de hele procedure doen alsof je van daaruit vertrekt. Eruit alsof je de VS gaat bezoeken. Dubbele controle om de Amerikaans administratiemachine dol te laten draaien noem ik het maar voor het gemak :wink:

Als je je backpack hebt gehaald moet je natuurlijk wel nog door de algemene bagagecontrole. Newark is een stuk kleiner dan JFK, dus kan je mazzel hebben. Anderhalf uur moet te doen zijn hoor. Ik heb het ooit in 55 minuten op Miami moeten doen :smiley:

Hi Dionne,

ESTA-aanvraag kan je HIER online doen.

Laat je niet gek maken.
Esta aanvraag online doen, de 1 na laatste post heeft je de link gelaten.
Daarna niet meer druk maken over die esta, niemand vraagt je er naar en je hoeft niets mee te nemen of te printen.
Overstap in USA dat wijst zich allemaal vanzelf alleen 1 1/2 uur word wel heel krapjes als ik naar mijn eigen ervaring kijk.

Newark valt nog mee alhoewel het zeker niet mijn favoriete luchthaven is. Normaal gezien wordt de bagage direct naar Mexico gestuurd (best eventjes tags nazien) en waarschijnlijk krijg je ook al de nodige boarding passes bij check-in. Bij uitstappen in Newark eerst door identiteitscontrole, dan toch je bagage op gaan halen, en voorbij de douane passeren. Het is al een tijdje geleden, maar vroeger was er direct na de douane een transportband waarop je je bagage terug kwijt kon (de nodige tags hangen er al aan vanuit europa). Als je je boarding pass hebt kan je direct naar de gate, zoniet moet je toch nog eventjes bij je airline langs. Ik weet niet of 9-11 iets aan die procedure gewijzigd heeft.

mvg
Thierry

1 like

Ja hoor, nog steeds vaste prik.

Bagage bij transit in de USA wordt weliswaar zo mogelijk door geLABELED, maar i.t.t. transits in andere landen moet je hem altijd ZELF vasthouden.

1. Douane (paspoortcontrole)
  2. Van de band halen
  3. Door de Customs met je koffer
  4. Afgeven op de transit-transportband

Dus verder geen gezeur met naar departures ofzo met de bagage, je hebt als het goed is ook al de volg-boarding card; maar de bagage is tijdelijk ‘binnen Amerika’ en vandaar dat je zelf een stukje moet slepen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Bij reizen via USA is het toch nog steeds zo dat je eerst door de douane gaat om het land in te gaan en vervolgens na de bagage afgifte weer het land verlaat via de douane? Aangezien Dionne reist naar Mexico. Bij beide procedures vaak lange rijen. Mijn ervaring met Newark is niet al te best ik kan me niet herinneren dat ik de vervolg vlucht gehaald hebt. :slight_smile: Hopelijk is het nu een beetje beter geworden daar, laat het ons in ieder geval weten hoe de overstap is gegaan in Newark. Ze hebben wel een mooi metro systeem daar op het vliegveld.

Patrick

Niet helemaal correct. Er is geen ‘land verlaat via de douane’ op US vliegvelden. Na bagage-afgifte dus geen rij ofzo, maximaal een X-ray check voordat je weer de transitzone in mag.

De ‘uitgaande douane’ bestaat er simpelweg uit dat de boarding assistant op de gate de groene kartonnen immigration-kaart die in je paspoort geniet is er uit haalt; die worden dan naar 1 of ander centraal kantoor gestuurd zodat de US overheid weet dat de binnengekomenen op een 90-dagen visum ook weer op tijd het land uit gegaan zijn…

Blijven lange rijen overigens, vooral 1) paspoortcontrole. Customs met je koffer is vrijwel geen rij…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Het is toch niet overal zoals je het beschrijft Erik.

In Miami en Philadelphia is het zoals je beschrijft, maar op Houston en Atlanta heb ik toch echt voor de uitgang gestaan, zoals Patrick ook schrijft. Enige verschil was dat je een extra label krijgt waarmee je je bij een speciale counter mag melden voor een quasi incheck. Geen verschil met reizigers die naar de VS zelf op vakantie gaan qua immigratiehandelingen.

Het blijft hoe dan ook een omslachtige toestand…

Hmmm… liever niet op alle slakken zout maar wel puntjes op de i.

Ik beschreef dat er inderdaad geen enkel verschil is met reizigers die naar de USA op vakantie gaan. Eerst paspoortcontrole, dan bagage ophalen, dan met bagage door douane (vrijwel geen rij). Daarna ga je inplaats van ‘naar buiten’ de bagage weer afgeven en naar het departures-gebied.

Patrick schreef
“het land verlaat via de douane”

en dat las ik als dat er daarna nóg een check zou zijn. Je kunt het ook lezen als 'via de (binnenkomst-)douane gaan en daarna direkt het land vertalen, dan herken ik 't op de zeker 8 transit-airports die ik gehad heb… :frowning:

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

Ik reageerde op je stukje

Dus verder geen gezeur met naar departures ofzo met de bagage

, maar omdat het niet op alle vliegvelden in de VS waar ik geweest ben gelijk is, was het voor mij niet geheel duidelijk hoe je het bedoelde :wink:

Het vreemde is m.i. dat het niet overal gelijk is, maar dat kan natuurlijk ook door de layout van het vliegveld komen. Ach ja, het is vervelend voor korte tussenstops, maar verder vind ik het allemaal reuze meevallen.

Okay, wat dat ‘departures’ inhoudt kan inderdaad varieeren. Zolang als er meer weer een afgiftepunt is, veelal dicht bij de douane…

Tnx, alles duidelijk zo hopen we,

<Erik> & [Sandya]

Ok, met het land verlaat via de douane zat ik dan schijnbaar fout maar heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de rijen bij de departures enorm waren (vlak voor de gates). In Newark en ook in Houston, Miami kan ik me niet meer herinneren maar bij deze beide stond ik nadat ik de bagage weer had afgegeven voor de deur naar de uitgang en meestal was de tussenstop een paar uur zodat ik dus meestal naar buiten ging en vervolgens kon je gewoon weer naar binnen via een handbagage scan en dan naar departures. Maar waar het hier dus om ging is dat ik vaak genoeg heb mee gemaakt dat 1.5 uur vaak te kort voor mij was om de vervolg vlucht te halen zeker als er een aantal toestellen tegelijk geland waren. Ook ik blijf het een rare regeling vinden dat je verplicht door de douane moet en niet direct naar de volgende gate kunt als je een internationale verbinding hebt. Ik weet dat sommige vluchten naar en van canada dit wel konden of dat nu nog zo is, is mij niet bekent. Deze regeling heeft mij toendertijd ook besloten om iets meer te betalen maar rechtstreeks te vliegen of niet via de USA indien dat mogelijk was. Ook moet ik er bij vertellen indien de vlucht met overstap e.d. door de zelfde maatschappij werd gedaan, de hotel overnachtingen en etens bonnen altijd keurig geregeld werden door Continental of Iberia. Dit was niet het geval als het twee verschillende maatschappijen betrof die gaven elkaar de schuld. (dank U wel KLM).
Nog 1 tip voor Dionne kijk van te voren even op internet hoe je van punt A het snelst naar punt B kunt.
Patrick

ik vlieg in september met Delta naar Mexico. Amsterdam via Atlanta naar Mexico heeft iemand ervaring hiermee? word bagage doorgeloodst of moet je weer met je koffers door de douane? Ik heb een overstap van 4 uur. hoor graag jullie reacties

groet Dwardo

Dit kan per luchtvaartmaatschappij verschillen. Ik zou het navragen bij je reisbureau of luchtvaartmaatschappij. Zowiezo wordt het he vertelt op het moment van inchecken.

1 like

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=134889&page=2
Misschien kan je hier kijken, een ander topic over tussenlanding in Atlanta.

1 like