Overstap in Amerika

Hallo :dag:!

De planning is om in januari voor 8 weken naar Costa Rica en Panama te gaan. Bij het zoeken naar vliegtickets zie ik vaak een overstap in Amerika (New York en Houston).
Soms zit er 8 uur tussen het landen en weer opstijgen >>>.
Nu zijn mijn vragen:

• Mag je van de luchthaven af?
  • Is er voldoende te doen in deze tussentijd? (Oftewel: hoe kom ik de tijd door…)
  • Wat zijn de ervaringen, tips etc.?

Bedankt alvast voor de reacties!!

Groetjes, Bianca

Overstappen in de VS is heel omslachtig. Waar je normaal van het ene vliegtuig naar de andere kan lopen, moet je in Amerika ineens je bagage van de band halen en opnieuw inchecken en weer onnodig door de douanes.

Je kan wel van de luchthaven af, maar dan kun je het beste je bagage in een kluis achterlaten op het vliegveld. Daarnaast kun je je afvragen wat je in de tussentijd kan doen. Luchthavens zitten meestal een stuk van de stad af, dus moet je altijd een stuk reizen om bij bezienswaardigheden te komen. Met daarna het risico van je vlucht missen.

Hoi,

ik ben vorig jaar een paar keer overgestapt in Newark en na het afgeven van je baggage kan je wel het vliegveld af maar er waren geen kluisjes om eventueel wat handbaggage in te stoppen. Deze zijn er niet meer sinds 9/11.

je kunt er rekening mee houden door heel weinig handbaggage mee te nemen.

Opnieuw inchecken is niet nodig als je met dezelfde maatschappij verder vliegt en dit is meestal zo. Nadat je de formaliteiten afgerond hebt haal je je baggage van de band en nadat je de douane hebt gehad geef je de koffers weer af en ga je naar de veiligheidscontrole en de gate.
Heb je veel tijd dan kun je ervoor kiezen om naar buiten te gaan en een taxi te nemen.Anders zal je moeten wachten binnen het luchthaven gebouw.

Ik weet niet hoeveel tijd je precies hebt maar een met een paar uur overstaptijd kun je het beste op het vliegveld blijven. je zult ook weer op tijd bij de gate moeten verschijnen voor je volgende vlucht.

Frank

Bedankt voor de reacties :thumbsup:!

De goedkoopste vlucht (continental airlines) houdt in dat ik op de heenweg 8 uur moet wachten. Genoeg tijd om toch een taxi te pakken dus!