Overstappen op Newark

Hoi!

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar vrijdag vlieg ik naar Lima, Peru. Ik moet dan overstappen op Newark. Maar wat is daar nou de gebruikelijke gang van zaken? Moet ik nou door de douane, koffers ophalen en opnieuw inchecken? Of kan ik gewoon in de transfer area blijven zonder iets te doen zoals gebruikelijk op veel andere vliegvelden. Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat ik niets hoef te doen en gewoon in de transfer area blijf, maar over Newark en andere Amerikaanse vliegvelden hoor ik verhalen over dat het daar anders gaat. En aangezien ik de Amerikanen daar wel voor aan zie. ;).
Ik heb overigens 2 uur overstaptijd, blijf in terminal C en vlieg beide vluchten met Continental.

Alvast bedankt,
yfy92

Hoi!

Voor zover ik weet moet je altijd wanneer je bij de VS binnen komt vanuit een buitenlandse vlucht langs de douane en je koffers opnieuw uit en in checken. 2 uur is wel genoeg overstaptijd hoor :slight_smile: Meestal gaat het allemaal best snel en als je ook in dezelfde hal kan blijven voorzie ik al helemaal niet veel problemen. Als het goed is wijst alles zich redelijk vanzelf bij aankomst, ik zou me er alvast geen zorgen over maken!

Kijk anders ook even op het Peru Forum

1 like

Ik zag net dat ik van terminal B naar C moet. Maar daar verwacht ik geen problemen mij. Maar dan weet ik dat ik uit en in moet checken dus dan sta ik daar niet voor een verrassing.

Bedankt!

De VS zijn inderdaad paranoia over de veiligheid, vandaar dat op iedere luchthaven in Amerika iedereen door de douane moet, de bagage opgehaald moet worden en opnieuw ingecheckt.

Als je niet goed weet hoe je door de transit moet gaan, dan kun je het altijd aan plaatselijk personeel vragen.

Fijne reis en vergeet de ESTA niet! :wink:

1 like