Ik ben Belg en wens een reis te maken naar Panama (Centraal Amerika) met American Airlines. De vluchtroute zou worden Brussel - Panama City, met zowel in de heen- als terugvlucht met een tussenstop in Newark (New York).
Mijn vraag: Kan iemand mij inlichten of bij het overstappen in Newark de bagage door de autoriteiten naar het aansluitende vliegtuig wordt overgebracht of moet je je bagage ophalen, je eventueel naar een andere terminal begeven en vervolgens opnieuw je bagage inchekken voor de volgende vlucht?
Hallo Luc
WELKOM bij de beste en de grootste reisforum van Benelux !
Wat je vraag betreft ; we zijn dit jaar in Newark moeten landen en de volgende vlucht nemen verder naar Costa Rica.
Als je met alles klaar bent, je haal je bagage en dan ga verder (andere vlucht, andere vliegtuigmaatschappij , met andere gate) maar je moet opnieuw gecheckt worden, en grondig !
Dat je in transit bent, het heeft geen belang.
Volg alles strikt want ze zijn zeer onvriendelijk !
Info vragen weet ik veel wat : als je geluk hebt, misschien zeggen ze iets…
Na de laatste getekende akkoord tussen EU en VS, het kan zijn dat ze iets verandert hebben of soepeler geworden.
Veel Succes en Prettige vakantie toegewenst !
Groetjes
Sopirla>>>
Zodra je de USA binnenkomt moet je je bagage inklaren, dus je moet je koffer van de band halen en door de douane het opnieuw afgeven voor de volgende vlucht met uiteraard de bekende strenge veiligheidsmaatregels.
Ik zou even bij AA checken hoe het precies gaat en hoeveel overstaptijd je nodig hebt, waarschijnlijk blijf je op dezelfde terminal omdat je met de zelfde airline aankomt en weer doorvliegt, maar check dat bij hun voor de zekerheid.
Right ! De connectie is niet altijd aan dezelfde gate; check alles 3 keer zelfs…de Americanen van Newark Airport gaan je niet veel helpen…
Veel Succes !