Vlucht Delta via Atlanta

Hallo allemaal,

Op 6 mei vlieg ik vanaf Brussel via Atlanta naar Lima met Delta Airlines.
Is voor mij de eerste keer dat ik met een Amerikaanse maatschappij vlieg en ook via de VS reis.
ESTA heb ik al meteen geregeld en is akkoord.

Twijfel zit bij mij nog in het overstappen in Atlanta.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Op de heenreis is er bijna 3 uur overstaptijd. Op de terugreis maar liefst 9 uur, maar dat is nog altijd te kort om even de stad in te gaan.
Heeft er iemand een idee hoe het zit met de bagage? Wordt deze automatisch overgeladen of moet je toch in Atlanta iedere keer opnieuw inchecken met de bagage?
Op internet kom ik veel verschillende ervaringen tegen, dus ben benieuwd of iemand recent nog deze reis heeft gemaakt.

Het is voor mij alweer enige tijd geleden dat ik regelmatig via de USA (ook met Delta) naar Lima (en terug) reisde. Ik heb toen de volgende gewoonte aangenomen:

1. Bij het inchecken uitdrukkelijk vragen of ik in Atlanta (enz.) de bagage van de band moet halen en weer inleveren.
  2. In Atlanta (enz.) altijd, je komt toch er langs, kijken of mijn bagage toch misschien op de band staat. Onafhankelijk dus van het anwoord dat ik bij het inchecken kreeg. Het is inderdaad voorgekomen dat ik mijn bagage op (of bij) de band aantrof terwijl mij bij het inchecken was gezegd dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Ik heb het toen toch maar weer zelf ingeleverd, wat niet veel moeite was.
    De paspoortcontrole kan in Atlanta (enz.) aanzienlijke vertraging veroorzaken (lange rijen). Bij aankomst daar proberen zo snel mogelijk het vliegtuig uit te komen en proberen zo snel mogelijk bij de paspoortcontrole te komen.
    De drie uur overstaptijd in Atlanta heb ik altijd wat kort gevonden, maar ik heb er uiteindelijk toch nooit problemen door gehad.
    http://www.hostellima.nl/

Ik ben vorig jaar ook via Atlanta naar Lima gevlogen. Ik had een langere overstaptijd, en ben de stad in geweest.

Het belangrijkste is dat je je ESTA hebt. Bij mij werd de bagage doorgelabeld.

hoihoii…

wij zijn ook opzoek naar een betaalbare vlucht naar lima.
We willen heen via lima (rond 1 nov 14) en terug via buenos aires (rond 31 dec 14).

Mag ik vragen wat u heeft betaald voor de vlucht naar lima via atlanta en hoe u gezocht heeft naar de vluchten… vind het namelijk erg lastig iets te vinden.

Als iemand anders ook tips heeft… heel graag!!

Ik heb in Nederland met een website als tix.nl een retourtje AMS-LIM geboekt.

Allemaal losse tickets zou je via SkyScanner proberen, of even bij een reisbureau langs.

Ik heb begin dit jaar via we fly cheap geboekt. Retourtje BRU -Lima voor 455 euro. Was 'n erg goede deal.
Atlanta is een fantastisch vliegveld. Alles wordt geregeld en wachttijd bij de douane is hooguit 30 minuten.

Peru heeft me bij de strot gepakt… ik ben nu een week thuis na 3 weken Zuid-Peru en heb ontzettend veel heimwee. Zou zo, dat meen ik oprecht, m’n huis verkopen en me gaan vestigen in Peru.

Via Wereldwijzer app

Ik heb via connections een vlucht van 560 euro kunnen boeken, eerst ging ik een dag later en was het 910 euro ( momenteel 860 ), kijk dus goed uit op welke dag je vliegt want het kan enorm van prijs variëren!