Heeft er al iemand ervaring met Delta Airline, traject Brussel-Atlanta-SJO. Moet je de bagage in Atlanta ophalen en terug inchekken?
Ik heb al 9 X naar CR gevlogen met Iberia ( Brussel-Madrid-SJO ) maar dat is rond €1000 en met Delta €800. Met verschillende personen is dat wel een groot verschil.
Bedankt
Ik heb weleens naar Delta gekeken en volgens mij werd ik niet vrolijk van de overstap tijd in VS, ook twijfelde ik over de beschikbaarheid van personal entertainment.
800 euro is trouwens geen bijzonder lage prijs, met een beetje goed zoeken zit je met continental ook op 800 of minder, mijn eigen ervaringen daarmee zijn erg goed. Houd wel rekening met het aanvragen van ESTA om door de VS te kunnen reizen. Als je ESTA eenmaal is goedgekeurd hoef je er niet meer naar om te kijken en kun je via VS reizen.
Hartelijk bedankt,ik zal eens naar Continental kijken. American Airlines is praktisch dezelfde prijs
Hoi,
Heb doorverbindingen zoals deze gedaan; Delta, United en Continental.
Ja, altijd
- Bagage van de band halen, door USA douane, en weer afgeven voor de volgende trip (niet echt ‘inchecken’)
- Amerikaans ‘visum’ moet je al hebben (ESTA)
- En overstaptijd van minimaal 2.5-3 uur hebben, want de rijen voor Immigration kunnen nog altijd schandalig lang zijn.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Dank u, was leerrijke info. Zal nog even overnadenken, heb het niet zo voor de Amerikaanse luchthavens, vroeger moesten we ook met Iberia over Miami.De eerste jaren ging dat goed dan bleef je in de transit zone maar 2004 /2005 moest je ook terug naar de immigration.
Klopt, mede om die reden heeft Iberia het hele model van hub-spoke vluchten voor Midden Amerika moeten omgooien. Overstappen ging gewoon te lang duren. Ze doen dus nu vooral rechtstreekse vluchten, vaak met 2 bestemmingen (bijv. Madrid-Costa Rica-Honduras-Madrid).
Er gloort enige hoop: enkele US luchthavens, o.a. Chicago O’Hare, zijn gaan experimenteren met priority lanes. (Zoals je ze ook op Schiphol hebt bij douane/X-ray vanuit EFG pier naar BC pier oftewel Schengen). Dus bijvoorbeeld ‘korte rij indien uw aansluitende vlucht binnen 90 minuten vertrekt’…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Napschar,jetair vliegt sinds 2010 op liberia in CR vanuit brussel,prijs weet ik niet maar mss wel een hulp voor jou.
Succes,Noenoe
Op het ogenblik heb je een ticket met Jetair voor €600 en met een update €800 voor de maand oktober . Voor november/december worden de prijzen maar bekendgemaakt half augustus, dus moet ik nog even wachten.
Grtjs
Ik ben ooit naar indonesie gevlogen en daar had ik in het vliegtuig de beschikking over een tv-schermpje op de stoel voor me.
Heerlijk tijdverdrijf op deze lange vlucht.
Weet iemand welke maatschappij dit ook heeft
Online zag ik dat delta dit normaal ook heeft maar al deze vluchten worden nu uitgevoerd door continental.
Groetjes
continental heeft dit :). De vliegtuigen zijn comfortabel. Je hebt redelijk wat beenruimte. Spijtig dat je een overstap hebt in de VS. Daar is het luchthavenpersoneel echt niet zo vriendelijk om niet te zeggen nors…
In Houston hoef je je bagage niet opnieuw in te checken als je met Continental vliegt.
American Airlines: oppassen dat je niet via Miami vliegt, want dat is de meest vreselijke luchthaven die er bestaat.
Air Berlin begint ook met vluchten op Liberia in november.
Condor vliegt vanaf Duitsland naar San José via de Dominicaanse Republiek.
Bedankt voor je info.
Ben direct op zoek gegaan naar juiste ticket. Gister waren de tickets (amst-san jose) namelijk nog rond de 750. Nu kom ik echter ineens 160,- per persoon duurder uit :s
Ik snap echt niks van die tickets.
Hopelijk is het ticket er morgen wel weer voor die prijs:)
Groetjes
werk met Google Chrome in het incognito venster. Dat zorgt er voor dat de website van de betreffende airline niet stiekum een cookie op jouw computer zet. Die cookie zorgt er namelijk voor dat je je verraad aan de website van de airline, die weet nu dat je op zoek bent naar een ticket Nederland-Costa Rica en zal je dus niet meer die lagere prijs laten zien.
Maar wie niet sterk is moet slim zijn: geen ongewenste cookies op jouw computer toestaan!