Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.
Heb 1 keer gevlogen met Delta Airlines naar San Francisco en terug vanaf LA, via Cincinatti. Dat beviel erg goed. Vooral het personeel van Delta op de luchthaven in LA heeft ons erg geholpen. Onze vlucht vertrok namelijk iets later, en om ervoor te zorgen dat we de overstap in Cincinatti zouden halen (daar moet je nog een flink stuk lopen met je bagage), hebben ze ons en een aantal andere Nederlanders die naar Amsterdam moesten voorin het vliegtuig gezet. Op die manier konden we meteen na landing uitstappen en naar de volgende gate lopen. We hadden uiteindelijk zelfs nog 2 minuten tijd over om snel wat eten in te slaan.
Met het eten en de bediending e.d. was ook niets mis.
Helaas zijn wij niet tevreden over [COLOR=black][COLOR=black]Delta[/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black]Airlines[/COLOR][/COLOR]…
![]()
De vlucht van Atlanta naar Peru is standaard overboekt met 50 pasagiers, die allemaal in Atlanta moeten overnachten. Ons hele verhaal kun je lezen op onze site: Goedkope tickets Peru
Samengevat:
- geen service
- liever 50 mensen per vlucht in een hotel, dan een groter vliegtuig
- onaardig personeel in de U.S.
- Erg veel bureaucratie
Betaal liever iets meer en ga met KLM via Bonaire…
Prima maatschappij, goed eten, vriendelijk personeel, alleen de stoelen waren van skai en op een lange vlucht is dat niet prettig, je glijdt onderuit en ze zweten.
goed om te weten in mei/juni ga ik er mee vliegen ![]()
Lang niet alle stoelen zijn van skai. Ben al 3 keer naar de USA gevlogen, op Atlanta, nog nooit een skai stoel gehad. :so:
Ik vind Delta best wel okay, goede bediening, een enkele keer wat oudere dames, maar wel servicegericht.
Ik ga in oktober met Delta naar Atlanta, leuk om deze ervaringen te lezen. Zal bij terugkomst ook die van mij er bij zetten!!
Ik ga in september met Delta naar new york (rechtstreeks en kwam als goedkoopste uit de bus, al is iceland air tegenwoordig een goede andere goedkope optie als je naar new york wilt en het niet erg vindt om over te stappen!!) Zal mijn ervaring daarna hier neer zetten.
Het afgelopen jaar diverse keren met Delta gevlogen (Amsterdam - Atlanta en Atlanta - Quito). De ervaringen zijn overwegend positief, maar het materieel is ook hier niet altijd even comfortabel: van Atlanta naar Quito vaak oude vliegtuigen maar wel darabij groot voordeel dat ze vaak ampre voor de helft gevuld zijn.
Vorig jaar via Atlanta naar Lima gevlogen. Was prima. Beetje oud toestel, maar verder wel ok. Ook de overstap in Atlanta verliep goed. Maar kwam ook omdat ik een ruime overstaptijd had. Als je een uurtje hebt, kan ik me voorstellen dat je dat door alle controles niet gaat halen.
De terugreis was minder goed, maar kwam ook omdat het in Lima heel erg druk was, vanwege het nieuwjaar (was op 6 jan.). Vlucht overboekt, vertraging. Maar gewoon rustig afgewacht en verder niets aan de had. Enkele Amerikanen kregen een vergoeding van 600 dollar en een overnachting. Vond ik zelf ook best interessant, maar had aansluitende vlucht.
De wachttijd op de terugweg was 8 uur. Dat was toch wel erg lang. Ik kon wel de luchthaven af, om Atlanta in te gaan, maar ben gebleven en heb een superbowl-wedstrijdje zitten kijken…
Afgelopen juli rechtstreeks met KLM (was zelfs goedkoper dan Delta) naar Lima gevlogen en dat is dan toch wel een verademing… maar als de overstap niet te lang is, is Delta best ok!
Heb 1 keer met Delta gevlogen van AMS naar NYC. Dat was prima. Toestel had 2 stoelen naast elkaar bij het raam waardoor we niemand naast/tussen ons hadden zitten. Op de achterste rij met de stoel helemaal naar achter was het goed toeven.
Beenruimte vond ik ook zeer prima.
Ben een keer naar New York gevlogen en via Atlanta terug. (+ nog een vlucht Washington - Cincinnati + Cincinnati - Denver + Denver - Atlanta)
Ben zeer tevreden over Delta Airlines. Aardig personeel. Voor mijn lengte (192cm) tevreden over de beenruimte!
Kan niet wachten om nog een keer met Delta te >>>
Ik ben net terug uit New York en ik kan zeggen dat ik over zowel de heen vlucht als de terug vlucht niet tevreden ben.
Het grootste probleem zat 'm vooral in het veiligheidsgevoel, door de gebrekkige communicatie met de passagiers. Op de heenweg maakten ze de passagiers nodeloos ongerust door een krakerig bericht te melden dat er “technical problems” waren, waarna geluid, beeld en lichten uitvielen. Dit bleek achteraf gewoon te maken te hebben met de videospeler en niet met iets van het vliegtuig zelf.
Op de terugweg zaten we in behoorlijke turbulentie, waarop nogal paniekerig werd gereageerd vanuit de cabine, wat voor je eigen gemoedsrust ook niet zo goed is…
De landing in Amsterdam was… niet echt soepel, maargoed.
De ‘entertainment’ systemen aan boord waren gewoon ronduit slecht (helft van de tijd geen of slecht beeld), een aantal van de stoelen was kapot en het personeel was niet al te aardig. Tijdens de vlucht van A’dam naar NY JFY werden opeens zonder wat te zeggen alle rolluikjes dichtgegooid, omdat andere mensen zogenaamd de film niet konden zien (maakte niks uit of er wel of geen licht van buiten kwam, beeld was sowieso bagger) en als je dus vroeg waarom werd je dus gelijk met een afwijkend antwoord afgekat.
Wel een plus puntje voor wat andere passagiers; een vlucht uit Orlando was vertraagd, maar ze wachtten wel nog en half uur ofzo met opstijgen totdat die passagiers ook aan boord waren en op de heenweg met de opgelopen vertraging (werd pas verteld dat er 2u vertraging was toen iedereen in het vliegtuig zat en er niet meer uit mocht), zou Delta automatisch de gemiste vluchten van de overstappers omboeken.
Over het algemeen heb ik deze reis niet als al te positief ervaren, met andere woorden: ik heb stukke betere vluchten gehad en even een tijdje geen Delta meer.