Ervaringen met Jetairfly

Met jetairfly van Brussel naar Tirana en retour, erg goed, vriendelijk verzorgd personeel, goed onderhouden vliegtuigen met een verzorgd interieur. Zowel heen als terug vroeger geland dan aangegeven.
Zonder meer een 9.

Al verschillende keren met Jetairfly gevlogen laatste jaren,telkens lange vluchten naar Mexico, Cuba: zeer slecht onderhouden toestellen: laatste keer extra betaald voor plaatsen nooduitgang: bij heenvlucht: door wisseling toestel: één rij minder nooduitgang dus gewone plaatsen moeten innemen, maar wel geld niet terug gekregen: kabineverantwoordelijke weigerde dit hoewel op reservering dit vermeld staat. Bij terugvlucht: tafeltje om te eten stond verkeerd gemonteerd bij beide zetels ?? Kon dus niet gebruikt worden, want had geen steunpunt om op te rusten: dus niet kunnen eten, enfin, voorgeschotelde eten bij Jetairfly is sowieso al niet om van naar huis te schrijven… Worden die zetels door kleine kinderen gemonteerd of hoe zit het ? Wij namen onze plaatsen in in Mexico en ook onze dekens waren verdwenen van de zitplaats, wij vroegen ook een dekentje, andere passagiers hadden dat al gekregen van in Cuba, maar geen dekens meer beschikbaar. Is dat service??? Nadien bleek dat een allochtoon op rij naast ons gewoon onze dekens had ingepalmd, had het personeel de dekens pas uitgedeeld als iedereen zijn plaats had ingenomen, kon zoiets niet gebeuren. Zie dikwijls bij Jetairfly dat je als dieren op weg naar slachthuis behandeld wordt, de dames die je bedienen zijn wel netjes opgetut en hebben een heel hoge dunk van zichzelf, maar als je een probleem voorlegt, houden ze zich van de domme en sturen ze je wandelen en die kabineverantwoordelijke wil je zelfs niet te woord staan, die houdt zich alleen bezig met klanten die 100 euro meer betaald hebben voor een betere stoel. Want het is wel altijd iets: zetel voor je kapot zodat diegene die voor je zit, ganse vlucht bijna op je schoot ligt, je meldt dat, maar bij terugvlucht is hier niets aan gedaan. Klantvriendelijkheid dus beneden alle peil, buiten maaltijden om, komt men op vlucht van tien uur twee keer langs met fles water om je dan een klein bekertje te vullen, dan heb ik liever dat men elke passagier een fles water op de zetel legt bij begin van vlucht, die dames moeten mij dat heus niet komen uitschenken of bedienen. En in plaats van die rommel die ze je te eten geven, zou ik liever betalen voor een fatsoenlijk eten al is het maar een vers belegd broodje. Hier in België maakt het niet uit met welke maatschappij je boekt, Neckermann of Sunjets: je hebt altijd die verdomde Jetairfly aan je broek. Ben er echt niet over te spreken. Zo slechte service.

Zo waanzinnig kunnen ervaringen dus verschillen. Misschien zit dat hem in de lange vluchten, naar Tirana was het echt verzorgd.

Groetjes Tonia.

Ja, zou best kunnen. Het is ook altijd op die lange afstandsvluchten dat er problemen zijn met de toestellen, we hadden ook een vertraging van meer dan zes uur bij de heenvlucht, je komt dan na middernacht in je hotel aan in plaats van in de late namiddag en dat scheelt ook weer, want je kan niet meer gaan eten en moet dan zo maar naar bed. Enfin, alles tesamen al die kleine problemen en je vakantie is al slecht begonnen.

Jetairfly zet vanaf begin 2014 de Dreamliner in voor deze exotische vakantiebestemmingen:
Punta Cana - Dominicaanse Republiek
Santo Domingo - Dominicaanse Republiek
Varadero - Cuba
Cancun - Mexico
Montego Bay - Jamaica

Comfort aan boord
Aan boord van de Dreamliner heb je keuze tussen Economy en Economy+:

In Economy is er +/- 75 cm beenruimte: dezelfde beenruimte als de Economy Service in onze Boeing 767.
Bij seat reservatie kan er ook gekozen worden voor Economy+ (€ 15/traject) waarbij er maar liefst +/- 85 cm beenruimte is, wat overeenkomt met de huidige beenruimte in Comfort Service in onze Boeing 767.

Een lagere ecologische voetafdruk
De Dreamliner is door gebruik van composietmaterialen in plaats van metaal veel lichter. Hij verbruikt tot 20 procent minder brandstof en stoot 20 procent minder schadelijke stoffen uit, wat goed is voor het milieu. De motoren van de Dreamliner zijn ook 60 procent stiller dan klassieke vliegtuigmotoren. Hiermee heeft het vliegtuig met voorsprong de laagste ecologische voetafdruk.

Onze Dreamliner-website
Jetair lanceert de nieuwe website www.jetairflydreamliner.com, met alle info over dit revolutionaire vliegtuig.

Groetjes
Theo
www.thelatinworld.nl/jetairfly.html

Bij KLM-KQ heb je 81 cm beenruimte en die vliegen tenminste nog op Kenia. Wanneer begint Jetair weer ?

Jetairfly heeft haar naam gewijzigd in TUI fly.