Ervaringen met US Airways

Hallo,

Ik vlieg dit jaar voor het eerst met US Airways naar Philadelphia en dan naar Atlanta. Ik heb met alle andere grote maatschappijen al gevlogen.
Deze nog nooit!
Heeft iemand hier ervaring mee, in ieder geval met de transatlantische vlucht?

Groetjes Marijke

Hoi Marijke,

Heb zelf ook voor de eerste keer een reis geboekt met US airways en heb ook geen ervaring met hun. Met alle andere amerikaanse maatschappijen wel. En die zijn prima. heb je zelf al wel iets kunnen vinden?

Groetjes bas.>>>

Nee, heb nog niets kunnen vinden, maar ik hoop wel dat het luchtruim af en toe open is lol2
Ach als het maar een beetje veilig is maakt de rest niet zo veel uit.
Ik weet wel dat zij diegene waren die vorig jaar hun kist netjes op de Hudson hebben gezet dus dat geeft vertrouwen:slywink:

hahah ja inderdaad ach ik vlieg pas in september vanaf brussel.
Heb al wel iets gevonden op een site maar die had echt slechte ervaringen. Ik denk ook als je lang bent en dan in zo’n op zich klein toestel is het best wel rottig. Us airways vliegt namelijk met boeing 757’s en een delta en united vliegen met 767’s dat zijn wat grotere toestellen.

Ik vlieg over 5 weken al en ik weet dat het vergelijkbare vliegtuigen zijn als die van Transavia maar daar zit je ook soms meer dan 6 uur in, ik ben klein.
Als ik terug kan komen hihi dan zal ik wel laten weten hoe het bevallen is.

ja dat is goed ahhahah ik ben zelf 1,85 en inderdaad transavia vliegt met 737’s en die zijn nog kleiner dan deze 757’s als je via us airways hebt geboekt kun je inloggen, misschien kun je dat zo ie zo op www.usairways.com. Kun je je stoel uit kiezen. Ah heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt je bent klein dan is het meestal geen probleem.
En waar vlieg jij naartoe in the US? Ga naar Boston. ben je vaker naar de US geweest?

Ik heb al gezien dat je je stoel kunt uitkiezen dus ik ga dat wel proberen.
Ja ben vaker geweest met verschillende maatschappijen, vorige keer met Delta gevlogen was ook gewoon goed.
Ik ga via Philadelhia naar Atlanta.

Ah Atlanta heb ik vaak overstaps gehad. Delta is gewoon goed heb ook skymiles bij delta en united. Zelf ben nog nooit in Atlanta zelf geweest.
Boston is ook echt een aanrader. Zou zeggen veel plezier en hoop een beetje dat het een goede ervaring wordt met US Airways.

Dank je wel Bas, dat zal wel lukken.

Atlanta en deep south is gewoon heerlijk, Georgia is sowieso mooi!
Bovendien goed te rijden naar Florida.
volgend jaar wil ik proberen Mardi Grass te gaan beleven in New orleans.

Hoi Marijke,

Ben je al terug van vakantie? Hoe was de ervaring met US airways?

Groetjes Bas.

Hoi Bas,

Nou het is een drama geweest, heb er 38uur over gedaan om van Amsterdam naar Atlanta te gaan.
Vlucht was op zich goed, wat krap maar dat was te doen.
Aangekomen in Philadelphia ging het mis, vlucht was ineens gecanceld. kreeg van een super chagrijnig wijf een hotelvoucher, maar geen etens vouchers terwijl een andere nedelander deze wel kreeg.
Vervolgens werd ik op een vlucht halverwege de volgende dag gezet met de opmerking dat de rest gewoon vol was, toen bleek dat ik de stoel waar ik extra voor betaald had niet gekregen had maar zat letterlijk laatste rij. Na hoop geklaag is dat goed gekomen maar toen ik belde om de ticket een week te verlengen deden ze heel moeilijk en moest 450$ bij betalen, heb ik niet gedaan.
Terug vlucht ging goed maar zat naast een engelse dame die al drie dagen!! onderweg was om van Orlando naar Londen te komen, ze is de hele oostkust afgeweest en moest in Amsterdam nog uitzoeken hoe ze thuis kwam. Blijkt typisch US Airway te zijn.
Ik heb een klacht ingediend en een kortingsvoucher gekregen van 165$ maar dan moet ik wel rechtstreeks boeken. Ik zit deze hele week in Amsterdam en ga eens langs om mij geld te krijgen.
Dus Bas, als je van avontuur houdt maak je borst maar nat:wereld:
Ik heb best gelachen om het hele verhaal en één ding weer geleerd, net zo onbeschoft worden als die amerikanen anders kom je echt nergens.

Groetjes Marijke

Hoi Marijke,
nog een week wachten en dan zullen we zien wat US Airways ons te bieden heeft. Hopelijk hebben we een betere reis dan die jij hebt gehad.

We houden je op de hoogte,

Groetjes, Bas en Linda

Wij hebben dit jaar met US Airways gevlogen naar Puerto Rico via
Philadelphia. De vlucht van Amsterdam Philadelphia was verder goed.
De vlucht van Philadelphia naar Puerto Rico is een binnenlandse vlucht.
De terugvlucht van Puerto Rico naar Philadelphia was zeer slecht.
Het personeel had geen aandacht voor de passagiers.
Het personeel zag er niet uit en droegen verwassen t-shirts en had een allergaatje aan en zaten lekker op kauwgom te kauwen.
Er was een stewardess bij die behoorlijk veel overgewicht had
en niet normaal door het gangpad kon lopen omdat ze te dik was.
Op gegeven moment struikelt deze stewardess en ligt languit in het
gangpad een half uur voor de landing Ze wordt weer overeind geholpen en had een verstuikte enkel.Het overige personeel had op dat moment alleen aandacht voor haar. Er werd geen ronde meer gedaan om te kijken of
je je riem vast was en de stoelen rechtop stonden. Als er echt iets aan de
hand zou zijn werden we aan ons lot overgelaten.
Wij konden alles goed volgen omdat we vlak bij het keuken zaten waar de stewardess op een stoel was gezet.

hallo allemaal

ik zie voor het merendeel vragen van mensen die nog gaan vliegen met US Ariways, van te voren je ergens druk over maken heeft m.i. weinig zin.
Achteraf echter heb ik een verhaal te vertellen…Ft Lauderdale bij de gate , na een fantastische cruise in de Caribbean zegt een ground crew stewardesse tegen mijn schoonvader dat zijn handbaggage alsnog ingecheckt moet worden vanwege (zone 5, de laatste instappers) het ruimtegebrek in de overhead luggage compartiments, hij weigert dit en wordt het uitwisselen van enige kwaaie blikken van de vlucht afgehaald op een manier waar de
honden geen brood van te lusten, security erbij, sherrif etc ,alles was totaal buiten proporties (ik ga een klacht indienen). Het enige machtsmiddel wat de dames hebben werd met grof geschut ingezet, 3 van de 8 PAX blijven achter. Wij (de drie) worden omgeleid en zijn uiteindelijk 24uur pas weer thuis.
Ik vlieg nooit meer met US Airways …nog los van de belazerde service in de cabin.
De 5 die doorvliegen (familie 2 dochters en 3 kinderen) konstateren dat de overhead lugg compartiments uberhaupt niet vol zijn, er is dus geen sprake van feedback van de cabin crew naar de gate!! slechte zaak.

In de cabin spreek ik een US citizen met ervaring …ik citeer: je wordt hier nog net niet behandeld zoals je

baggage.