Ervaringen met Continental Airlines

Ben jaren geleden met Continental van Amsterdam via New York naar Peru gevlogen. Goede vlucht, geen problemen. Erg goed vond ik het toen ik onverwacht eerder terug moest en mijn ticket haast zonder problemen, maar in ieder geval kosteloos (ondanks dat het ticket daar eigenlijk niet geschikt voor was) kon omboeken.

Het verschilt wel een beetje in wat voor soort toestel je zit. Het laatste gedeelte van de terugweg (van Houston naar Amsterdam) zat ik in een haast nieuw toestel, dat was o.a. te merken aan de privé schermpjes voor elke stoel. Erg relaxt.

Liefs,
Carolina

Vorig jaar met Continental Airlines van Amsterdam naar Honolulu gevlogen met overstap in New York. Goede maatschappij, vriendelijk personeel in het vliegtuig, voldoende beenruimte en films etc., eten ok.

Alleen bij de intercontinentale vlucht krijg je de koptelefoontjes gratis en bij de binnenlandse vlucht New York - Honolulu moet je 5 USD betalen voor het koptelefoontje…mocht je dus ook een keer overstappen neem je koptelefoontje mee van de intercontinentale vlucht naar de binnenlandse vlucht, scheelt je 5 USD…

Ow ja 1 minpuntje…ik kwam aan op New York (waar je dus je ingecheckte bagage weer vd band moet halen) en mijn bagage bleek dus niet aangekomen te zijn, in Honolulu aangekomen bleek mijn bagage dus naar Houston te zijn gegaan…maar de bagage werd de volgende dag netjes afgeleverd bij mijn hotel in Honolulu.

Continentel Airlines is zeker niet mijn favoriet.
Krappe (smalle) stoelen, eten dat beneden het gemiddelde vliegtuigvoer zit en dekens die op zijn.
Het personeel doet moeite om vriendelijk te zijn maar het is te gemaakt en te Amerikaans.

Is er ook een draadje met ervaring over vliegvelden?
Overstappen in Newark (New York) is een ramp. Men kent daar niet een transit ruimte met als gevolg dat je móet inklaren en dat je bagage niet wordt doorgestuurd. Nee, die moet je van de band afhalen en ergens (!) maar neerzetten in de hoop dat die naar het goede vliegtuig gaat. Lekker onveilig hoor.
Trouwens, het douane personeel daar is te onbeschoft voor woorden. Je wordt als vee behandeld, afgesnauwd en in de hoek gezet.
Never meer New York!

Dag!

Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Houston, en van Houston door naar Lima met Continental Airlines. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben gewoon nieuwsgierig:)

Tom

Hoi Tom,

Meerdere keren mee gevlogen, o.a. Houston-Vegas en Newark-Canada. Goede middenklasse maatschappij, o.i. betere service dan KLM.

Door je route heb je wel wat complicaties, want USA is één der zeer weinige landen die geen volwaardige transit zone in airports kent:

• Reken op minimaal 2 uur overstaptijd in Houston, vanwege rijen bij Immigration
  • Je moet ook gewoon ‘USA binnen’, en dat betekent ook min. 7 dagen tevoren electronisch visum (ESTA) vragen
  • Na Immigration je bagage van de band halen en weer afgeven aan de transit-band, daarna pas gaat ie op de vlucht naar Lima.

Zal je niet verbazen dat o.a. Martinair een paar jaar terug gestopt is met een USA airport (Miami) als ‘hub’ te gebruiken, het is nét wat teveel omslachtiger vergeleken met andere landen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hetgeen via ESTA aangevraagd moet worden is geen visum, maar elektronische reistoestemming om uberhaupt toegelaten te worden in een vliegtuig naar of via de VS.
Dit moet uiterlijk 72 uur voor vertrek plaatsvinden, maar geadviseerd wordt om dit reeds eerder te doen.

Indien goedgekeurd is deze reistoestemming 2 jaar geldig OF totdat het paspoort verloopt.

Continental is in orde. Vorig jaar november retourtje Amsterdam-Newark gedaan: service en vliegtuig komen redelijk overeen met KLM. De personal entertainment systemen zijn wel wat oud en matig onderhouden, maar dat mag niet baten.

Niet erg bijzonder, maar ook niets mis mee.

Beetje jammer dat ze uit SkyTeam stappen, zo krijgen we geen Flying Blue Miles meer. :smiley:

Goede toevoeging, dat

Hetgeen via ESTA aangevraagd moet worden is geen visum, maar elektronische reistoestemming om uberhaupt toegelaten te worden in een vliegtuig naar of via de VS.

Nog preciezer: 't is een voorbereiding op het verkrijgen van een ‘Visa Waiver’.

Overigens blij dat Continental gaat overstappen naar Star Alliance, Miles & More bevalt ons vele malen beter dan FlyingBlue…

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

En terecht dat Continental uit SkyTeam stapt, de flyingblue is al minder aantrekkelijk geworden sinds 1 april, je kunt met de meeste tickets nog maar de helft van het punten aantal sparen.

Verder is het niet slecht om met Continental te vliegen, ben een aantal keer naar Newark geweest vanaf Amsterdam en een aantal keren vanaf Newark naar Canada. Toestellen waren ok, zoals gebruikelijk in de VS waren de meeste stewardessen op hun retour. Maar verder houdt het niet over met deze maatschappij. Voor een biertje of een wijntje moet toch al snel een euro of 4 neergeteld worden en we spreken nog steeds over lijndienst vluchten. Dit is wel beter geregeld bij de KLM die wat service betreft wel iets beter is dan Continental. Dit is wel MIJN mening natuurlijk.
Een ander groot voordeel van de KLM t.o.v. Continental is de non stop vlucht naar Lima, geen overstap en dit vind ik erg prettig.

Wanneer ik prive zal vliegen naar Amerika dan zal ik zeker in overweging nemen om met Continental te vliegen, afhankelijk van de prijs.

En nog een, niet onbelangrijke, toevoeging:

“De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan. De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat sinds 1 juli iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens over een paspoort met chip moet beschikken.” (Vandaag ANP nieuws)

Dus dubbelchecken wat voor paspoort je hebt, die chip-modellen kwamen meen ik pas in de loop van 2008 beschikbaar?

<Erik> & [Sandya]

Ik zie het wel, mijn paspoort is van 2006 en ik vlieg over een paar weken naar de VS voor werk, zolang ik niets hoor van mijn baas ga ik gewoon met mijn huidige paspoort naar schiphol, wordt vervolgd.

Frank

Volgens de website van de visumdienst is deze informatie niet correct en heeft dit alleen betrekking op noodpaspoorten:

HET NIEUWS DAT VOOR DE VERENIGDE STATEN ALLEEN NIEUWE NEDERLANDSE PASPOORTEN (MET BIOMETRISCHE CHIP) WORDEN GEACCEPTEERD IS ONJUIST.

Zie deze link: www.visumdienst.nl

Dave bedankt voor de informatie,

Frank

Hallo,

Eventjes toch waarschuwen voor Continental airlines.

Ik vloog van New York - Newark naar Mexico City met Continental airlines. Ik boekte mijn ticket via internet. Toen ik incheckte in Newark kwam er op een scherm dat het vliegtuig overboekt was. We hebben tot 20 miunten voor vertek niet geweten of we op het vliegtuig mochten. Uiteindelijk was er toch plaats genoeg en zijn we op tijd vertrokken. Kijk dus na of je geconfirmeerde tickets hebt!

Een vrouw op de luchthaven zei dat dit wel vaker voorkwam bij Continental Airlines.

Tineke

Dit komt voor bij de meeste maatschappijen, liever een aantal mensen teveel en die in een hotel stoppen dan met een aantal lege plaatsen vertrekken.Als je pech hebt sta je op de overboekings lijst en hoor je pas aan de gate of je mee mag.

Frank

CA Onboard entertainment is stukken beter nu! On demand veel films, cd,s en series… Ik vlieg al 3 jaar 2 keer per jaar London-Houston… Bevalt heel goed.!
>>>

Ik zie veel positieve reacties voor Continental. Zelf heb ik ook een aantal malen me Continental gevlogen op Houston en van Houston naar Rio de Janeiro. Ik vind de service slecht. Het eten was het slechtste wat jekan krijgen. Alles is oud ook het cabine personeel, ze doen hun best maar dat is alles. Ik heb ook de ervaring met de andere Amerikaanse maatschapijen, ook onder de maat. Liever KLM.

Goed! Vorig jaar vloog ik met Continental Airlines op weg naar Mexico naar Houston. De stoelen zijn prima, personeel is vriendelijk en accuraat. Voldoemde eten én drinken en een zeer ruim aanbod aan films en muziek, zodat ik me de hele reis niet heb hoeven te vervelen.

Ben met Continental van Amsterdam naar Houston en Las vegas, van San Francsico naar Newark en van Newark naar Amsterdam gevlogen. Helemaal top. Aardig personeel, goede voorzieningen aan boord. Er is wel verschil tussen international en domestic flights. Want ook al vlieg je 7-8 uur van SF naar NYC, het blijft een domestic flight en dus zijn de stoelen krapper en heb je geen eigen entertainment set.
Maar wel een goede airline! Leuke aanbiedingen vaak.

Matig tot slecht.:tssk:
In december 2011 van Newark naar Amsterdam gevlogen met Continental. Ik moet zeggen dat ik twee weken eerder ook van A’dam naar Newark was gevlogen. Beide keren met hun oude Boeing 757-200 die zij inzetten voor deze atlantische route. (totdat ze de 787 geleverd krijgen) Da’s een vliegtuig met een 3-3 stoel opstelling zodat er maar 1 gangpad is. Dit in tegen stelling tot veel gebruikte toestellen op dezelfde route zoals Boeing 747, 767 en 777 of Airbus A330 welke allen twee gangpaden hebben en ook meer ruimte rondom toiletten en pantry’s. Dus minder comfort en vaker - zoals ik had - loopt de crew tegen je schouder op voet aan al dan niet met een karretje, als je aan het gangpad zit. Ik snap niet dat men zo’n vliegtuig gebruikt op deze route; zelfs de brandstof is maar net toereikend voor de gevlogen afstand.
Vertrek van Newark werd 21 minuten uitgesteld (vliegtuig stond gewoon leeg aan de gate) omdat men anders te vroeg op Schiphol zou landen. Voor 0700 uur geeft duurdere landingstarieven. Na instappen bleven we om dezelfde reden nog een half uur aan de gate staan voordat het taxien begon.
Op onze vlucht (economy, rij 24) was het eten onder de maat en de cabin crew op z’n zachts gezegd niet zo vriendelijk. Ook vergaten ze mij een broodje te geven en onze kinderen kregen geen drinken…?!Dit in tegen stelling tot de heenvlucht toen dat allemaal niet gebeurde. Positief is het mooie AVOD systeem in deze oude kisten. Veel films, series, spelletjes e.d. Je kan er zelfs Russisch mee leren. Mooi om de tijd te doden.